• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • AnnaCarolina
    Pippifågel skrev 2017-01-15 20:35:19 följande:
    Vad tråkigt att du haft så många problem! Jag hade en ok första graviditet men en traumatiserande förlossning med stora skador på mig (blir kejsarsnitt denna gång). Ska ringa och höra, hjärtat börjar väl iofs inte slå förrän i vecka 6-7 va?
    Jag hoppas att dem lyssnar på dig. Usch vad jobbigt att ha en tuff förlossning, min son kom via kejsarsnitt och är livrädd att föda "normalt". På mina gravid appar står det att hjärtat börjar slå i vecka 5+ så hoppas dem kan se något. Med sonen så var jag i vecka 8 när jag fick reda på att jag var gravid, så nu är det tidigare för mig som jag vet om det.
  • Pippifågel
    AnnaCarolina skrev 2017-01-15 20:38:51 följande:

Jag hoppas att dem lyssnar på dig. Usch vad jobbigt att ha en tuff förlossning, min son kom via kejsarsnitt och är livrädd att föda "normalt". På mina gravid appar står det att hjärtat börjar slå i vecka 5+ så hoppas dem kan se något. Med sonen så var jag i vecka 8 när jag fick reda på att jag var gravid, så nu är det tidigare för mig som jag vet om det.

Även om jag skadades som fasen av vaginal förlossning så kan jag inte låta bli att oroa mig över ks. Det känns som pest eller kolera att föda barn men det måste ju ut på något sätt. Hur mådde du efter ditt ks?
  • AnnaCarolina
    Pippifågel skrev 2017-01-15 20:46:28 följande:
    Även om jag skadades som fasen av vaginal förlossning så kan jag inte låta bli att oroa mig över ks. Det känns som pest eller kolera att föda barn men det måste ju ut på något sätt. Hur mådde du efter ditt ks?
    Jo lite så får man ju tänka. Jag hade verkligen jätteont efter mitt snitt. Fick morfin sprutor dem första 1-2 dagarna, sen morfintabletter som sen byttes ut till alvedon/diklofenak. Smärtan avtog efter lite mer än en vecka så det var "hanterbart". Men sen är det individuellt, har en vän som var uppe på benen några timmar efter sitt snitt och hade knappt ont.
  • Hejhejhejilc

Svaaagt plus för mig igår, men idag så! Fint plus och "gravid" på digitala. Antar att jag haft ägglossning kring nyår och borde då ha bf i slutet på september. Har en tjej på dryga året sen innan. Grattis till er alla. Overklig känsla och berg-och dalbana bland mina känslor just nu!

• Pippifågel
    AnnaCarolina skrev 2017-01-15 20:50:36 följande:

Jo lite så får man ju tänka. Jag hade verkligen jätteont efter mitt snitt. Fick morfin sprutor dem första 1-2 dagarna, sen morfintabletter som sen byttes ut till alvedon/diklofenak. Smärtan avtog efter lite mer än en vecka så det var "hanterbart". Men sen är det individuellt, har en vän som var uppe på benen några timmar efter sitt snitt och hade knappt ont.

Jag hade extremt ont (svimmade ibland) i ca 2 månader efter min förlossning, gick då på olika smärtstillande i en "cocktail". Efter dessa månader avtog smärtan sakta men säkert och efter 6 månader kunde jag sitta utan större problem. Har endast ont numer vid mens, tror det beror på hormonerna. Det är ju som du säger individuellt men hoppas mitt ks kommer ha kortare läkningstid än min vaginala förlossning!
  • Pippifågel
    Hejhejhejilc skrev 2017-01-15 21:02:19 följande:

Svaaagt plus för mig igår, men idag så! Fint plus och "gravid" på digitala. Antar att jag haft ägglossning kring nyår och borde då ha bf i slutet på september. Har en tjej på dryga året sen innan. Grattis till er alla. Overklig känsla och berg-och dalbana bland mina känslor just nu!

Grattis till plusset!! Bergochdalbane-känslor finns här med!
  • AnnaCarolina
    Pippifågel skrev 2017-01-15 21:39:09 följande:
    Jag hade extremt ont (svimmade ibland) i ca 2 månader efter min förlossning, gick då på olika smärtstillande i en "cocktail". Efter dessa månader avtog smärtan sakta men säkert och efter 6 månader kunde jag sitta utan större problem. Har endast ont numer vid mens, tror det beror på hormonerna. Det är ju som du säger individuellt men hoppas mitt ks kommer ha kortare läkningstid än min vaginala förlossning!
    Fy så jobbigt att ha ont så länge efteråt :(

Hoppas du kan få ett snitt om du berättar hur du känner dig. Håller tummarna för dig så du kan få ett tidigt VUL med :)
  • Pippifågel
    AnnaCarolina skrev 2017-01-15 21:45:08 följande:

Fy så jobbigt att ha ont så länge efteråt :(

Hoppas du kan få ett snitt om du berättar hur du känner dig. Håller tummarna för dig så du kan få ett tidigt VUL med :)

Att få ks är inga problem, det står redan i journalen :) Ett tidigt VUL är ju dock ingen självklarhet :( .

Håller tummarna för dig, att de kan se bebisen!!
  • kenzie87

Hoppar gärna in här, fick ett svagt plus i lördags men vågade inte hoppas, men fick ett gravid på digital igår på bim -1, så jag har beräknad födsel ungefär 24 september om allt går som det ska :) Har ett väldigt besvärligt ma och ett mf i bagaget, nu två år senare fick jag äntligen plus och är nu både glad och livrädd!

Går detta vägen är det vårt första barn :)

Denna gången visste jag redan innan att jag var gravid, det började med en känsla bara och sen kom alla tecken, har haft molvärk konstant sedan äl och rätt mycket flytningar, 4 dagar innan bim fick jag ömma bröst, vilket jag alltid brukar få men denna gången sitter det mer i bröstvårtorna, min mage är även svullen och hård längst ner. För 2 dagar sen låg jag hela dagen i rejäl huvudvärk och då kom även illamåendet på morgonen, inatt vaknade jag halv 5 och mådde så illa att jag trodde att jag skulle kräkas haha

Detta var första försöker med pergotime så jag är även lite nojig för att där ska vara mer än en :D

Svar på tråden BF september 2017