• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • phantom
    SannamL skrev 2017-04-19 19:14:19 följande:
    Det där måste jag nog prova :D har inte känt nåt bubblande eller nåt alls ännu, gick in i v 19 idag. Har ju läst att inte alla känner nåt tidigt men man blir ju ändå nästan orolig när man inte känt nåt ännu!
    Säg till när du testat.Skrattande
    Har du haft UL förresten så att du ver hur moderkakan ligger? Om den ligger i framvägg kan det vara svårt att känna något.
  • fannyyh
    phantom skrev 2017-04-19 13:39:56 följande:
    Det är mysigt. Min make blev sparkad i ansiktet av lillen när han lade kinden mot magen. Så det är ett gulligt familjeminne.

Det finns flera anledningar till att man inte känner något tidigt, det kan vara hur moderkakan ligger eller om man har en lugn bäbis tex.

Ett tips: Drick ett stort glas läsk, lägg dig ned (säng eller soffa) och lägg händerna mot livmodern ca 15 minuter efteråt. Mellan 15-30 minuter kommer du känna att det rör sig därinne, det är när bäbisen tar till sig sockret.Baby Är det tidigt i graviditeten kommer det kännas som det bubblar, lite längre gången så känner du sparkar. Lycka till!
    Jag testade det med drickan, fungerade dock inte för mig :/ är nog för tidigt för mig, är i 16+5
  • SannamL
    phantom skrev 2017-04-20 13:57:31 följande:

Säg till när du testat.

Har du haft UL förresten så att du ver hur moderkakan ligger? Om den ligger i framvägg kan det vara svårt att känna något.

Har glömt att prova, men var på ul i fredags och fick nästan en smärre chock när hon sa att jag var i v16+1 istället för 18+2! Så måste kanske byta grupp för nu fick jag bf 4 oktober ;) Fick en tid för nytt ul 9 maj då hon tyckte det var för tidigt att se allt med hjärtat som hon ville, men annars såg allt bra ut :) vilken upplevelse det var att få se lillen därinne! :D Hen rörde sig så mycket så hon hade svårt att få en bra profilbild.

• Mjölk
    Miastenmark skrev 2017-04-24 10:13:56 följande:

Hej alla! ????

Jag har bf 21 september 2017 och bor i Uppsala!

Hälsningar Mia

Hej! Jag också! Alltså bor i UPPSALA o har bf 21 september!!! Vi måste ju följas åt då helt enkelt!

Med vänlig hälsning, Henrietta
  • Mjölk
    SannamL skrev 2017-04-23 18:34:34 följande:

Har glömt att prova, men var på ul i fredags och fick nästan en smärre chock när hon sa att jag var i v16+1 istället för 18+2! Så måste kanske byta grupp för nu fick jag bf 4 oktober ;) Fick en tid för nytt ul 9 maj då hon tyckte det var för tidigt att se allt med hjärtat som hon ville, men annars såg allt bra ut :) vilken upplevelse det var att få se lillen därinne! :D Hen rörde sig så mycket så hon hade svårt att få en bra profilbild.

Fint att det såg bra ut och att hen rörde sig för fullt! ????
  • Solrosen1981

Hej på er. Har idag varit på UL och fått se den lille. Så underbart. Har bf 23/9. Fick info om att fb gruppen var full så kunde ej bli medlem där. Någon annan som är med i någon annan grupp eller är vi flera stycken kan vi kanske starta en ny grupp?

• bamboobaby
    Solrosen1981 skrev 2017-04-25 21:35:47 följande:

Hej på er. Har idag varit på UL och fått se den lille. Så underbart. Har bf 23/9. Fick info om att fb gruppen var full så kunde ej bli medlem där. Någon annan som är med i någon annan grupp eller är vi flera stycken kan vi kanske starta en ny grupp?

Vi har en. Anna Årmarker är admin så sök på henne och skicka FB-meddelade så lägger hon till dig :)
  • Mariathelovely

Hejsan. Gick in i v 23 idag och har bf 2 september. Jag skulle gärna vilja vara med i fb-gruppen för oss som väntar septemberbarn ??

• Marie19
    SannamL skrev 2017-04-23 18:34:34 följande:

Samma här, mitt bf blev flyttat fram 10 dagar, till 23 september.

Kunde inte heller se allt med hjärtat, läppen och ingång till navelsträngen men allt annat såg bra ut. Nyt ultraljud imorgon.
  • SannamL
    Marie19 skrev 2017-05-01 12:25:37 följande:

Samma här, mitt bf blev flyttat fram 10 dagar, till 23 september.

Kunde inte heller se allt med hjärtat, läppen och ingång till navelsträngen men allt annat såg bra ut. Nyt ultraljud imorgon.

Tyckte du det kändes jobbigt att flyttas så mycket? Var på andra ultraljudet igår, så underbart att få se igen :D Man såg allt mycket bättre denna gång :) En liten tjej var det och hon hade vuxit som hon skulle <3
  • Marie19

Med mitt första barn var det exakt samma datum som barnmorskan på mvc hade räknat ut.

Så det var det jag hade att jämföra med.

• vetlanda

Är det någon som fått än? Jag är nu i vecka 36 och går in i vecka 37 imån. Har planerat snitt. BF 22 september egentligen.

• em93

Har bf 9 september, någon som har tips på hur man får tiden att gå liiite fortare? ????

Svar på tråden BF september 2017