• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • MammaG
    Bonusmorsan skrev 2017-01-20 13:58:20 följande:

Hej på er, yttligare en som plussat här om dagen plussade väl halvsent.

Är för tillfället hemma fl med en liten kille på fem månader. Hade fortfarande lite problem med foglossning sedan förra graviditeten så detta kommer bli spännande.

Vi hade börjat prata om att börja försöka med en till i sommar men blev lite tidigare. ???? Om allt går vägen så kommer de skilja 1år och en månad mellan dom. ???? Fler som ev de blir tätt mellan bebisarna?

Åh grattis till plusset och hoppas det går bra!
  • BeccaBus
    Bonusmorsan skrev 2017-01-20 13:58:20 följande:

Hej på er, yttligare en som plussat här om dagen plussade väl halvsent.

Är för tillfället hemma fl med en liten kille på fem månader. Hade fortfarande lite problem med foglossning sedan förra graviditeten så detta kommer bli spännande.

Vi hade börjat prata om att börja försöka med en till i sommar men blev lite tidigare. ???? Om allt går vägen så kommer de skilja 1år och en månad mellan dom. ???? Fler som ev de blir tätt mellan bebisarna?

Jag är också fl just nu, fick en dotter i maj så det blir 16mån mellan dem:) Tänkte gå tillbaka till jobbet i september men nu blir det ännu mer fl istället!:)
  • Bonusmorsan
    MammaG skrev 2017-01-20 14:02:55 följande:

Åh grattis till plusset och hoppas det går bra!

Tack så mycket, grattis till er också!
    BeccaBus skrev 2017-01-20 14:42:04 följande:

Jag är också fl just nu, fick en dotter i maj så det blir 16mån mellan dem:) Tänkte gå tillbaka till jobbet i september men nu blir det ännu mer fl istället!:)

Åh va kul! Grattis! var också sugen på att börja jobba då jag i stort sett var sjukskriven hela förra graviditeten. Men funkar de bra och funderar på att testa ett kralligare stödbälte så kanske man klarar utav att jobba lite extra iaf.
  • Kattiish

Gjorde ett test idag då jag inte fått min mens imorse som jag brukar, dag 27. Och de visade ett plus???????? om allt går som de ska så kommer våran dotter få bli stora syster i förhoppningsvis slutet på september.:) jag är 28 i år och min sambo 29 och våran dotter blir 5 i år.:)

• MammaG
    Kattiish skrev 2017-01-20 18:44:53 följande:

Gjorde ett test idag då jag inte fått min mens imorse som jag brukar, dag 27. Och de visade ett plus???????? om allt går som de ska så kommer våran dotter få bli stora syster i förhoppningsvis slutet på september.:) jag är 28 i år och min sambo 29 och våran dotter blir 5 i år.:)

Åh grattis till er!
  • Kattiish

Åh tack!???????? Nu ska de först å främst härdas ett hett humör några dagar eftersom jag tyvärr är en snusare (har redan slutat sen jag fick beskedet) och hoppas på att dom första veckorna går fort????????

• Leelooo

Hej på er alla och grattis, en till här som har fått ett plus på Stickan. Tog ut spiralen 2015. Bf 22/8, tror jag. Har två barn sedan tidigare som är 7 och 8 år. Har haft en del symptom men just nu är det inget påtagligt. Har känt mig lite tröttare, mer kissnödig och jag börjar få bättre luktsinne. Hoppas allt går bra så vi kan följas åt ????????

• josefiina

Jag är kvar och följer tråden. Jag går in i vecka 9 idag och mår rätt bra. Det kan svida i ögonen redan vid 8tiden på kvällarna och illamåendet kan jag bemästra genom att äta regelbundet. Jag har nog inte haft värsta sorten men det är ändå otrevligt. Vanligtvis äter jag bara tidigt lunch på jobbet sen middag när jag kommer hem. Nu blir det frukost, tidigt lunch, frukt var andra timme, middag, kvällsfika. Inte ligga och dra mig utan få ngt i magen snabbt på morgonen. Undviker att steka mat stekos går fetbort!

Tankarna växlar från positiva till oro. Jag tror jag googlat för mkt.

• Huuumlan_
    josefiina skrev 2017-01-21 06:28:19 följande:

Jag är kvar och följer tråden. Jag går in i vecka 9 idag och mår rätt bra. Det kan svida i ögonen redan vid 8tiden på kvällarna och illamåendet kan jag bemästra genom att äta regelbundet. Jag har nog inte haft värsta sorten men det är ändå otrevligt. Vanligtvis äter jag bara tidigt lunch på jobbet sen middag när jag kommer hem. Nu blir det frukost, tidigt lunch, frukt var andra timme, middag, kvällsfika. Inte ligga och dra mig utan få ngt i magen snabbt på morgonen. Undviker att steka mat stekos går fetbort!

Tankarna växlar från positiva till oro. Jag tror jag googlat för mkt.

Jag googlar också för mycket, önskar jag hade kunnat ta allt med ro och inte fundera så mycket men de går bara inte :(
  • Ljung88

Hej! Jag plussade för tre dagar sedan. Är bara i v.5 och har bf 28e september:) hade ett missfall för två månader sedan så hoppas det går bättre denna gången. Är 29 och har varit tillsammans med min sambo i 6 år. Jag har en son på snart 8 år sen tidigare. Så det känns nästan som första gången igen eftersom det var så länge sedan:)

Svar på tråden BF september 2017