• mariama

BF september 2017

Hej! Är lite tidigt ute men tråden fylls nog på efter hand :) Här tänkte jag att alla med BF i september 2017 kan samlas och följas åt.

Jag har själv BF alldeles i slutet av augusti men räknar med att säkert bli flyttad vid RUL och dessutom kommer säkert bebisen efter BF också, så därför räknar jag med en septemberbebis helt klart. Har ett barn på snart två år som nu förhoppningsvis ska bli storebror :)

Hoppas vi blir fler här och så kanske vi kan ordna en hemlig Facebookgrupp också sedan! :) Så kom och sällskapa mig här nu!

• Svar på tråden BF september 2017
  • Kåtisroinen

Jag kan tipsa er som googlar för mycket (been there!). Lyssna på Gravidpodden. Den finns på nätet eller via appen Preglife. Den har hjälpt mig jättemycket! De är så lugna och harmoniska och diskuterar typ allt från första dagen man fick plusset till sex, missfall och sprickningar. Jättebra! Jag är annars en typsik googlare och blir så orolig av det. Men jag lyssnar nu på en sån om dagen ca och jag känner inget behov av att googla längre. Jag har till exempel insett att ett missfall sker nästan oavsett vad jag gör, om det är menat att ske, för då är det inte ett friskt foster. Så nu är jag lugn och försöker njuta mycket mer än jag gjorde innan!

Rekommenderas varmt! <3

• Mammamiao

Hej alla,

Jag plussade för 1 dag sedan. Stod 2-3 veckor, så bör ha enligt min BF slutet på september men kan trilla över i oktober. Jag joinar denna gruppen iallafall.

Är mitt första barn, så mycket tankar, så nervös. Men så underbart :)

• Ljung88
    Mammamiao skrev 2017-01-21 10:21:40 följande:

Hej alla,

Jag plussade för 1 dag sedan. Stod 2-3 veckor, så bör ha enligt min BF slutet på september men kan trilla över i oktober. Jag joinar denna gruppen iallafall.

Är mitt första barn, så mycket tankar, så nervös. Men så underbart :)

Då kommer vi nog få bf nära varandra:)
  • Leelooo
    Ljung88 skrev 2017-01-21 08:32:51 följande:

Hej! Jag plussade för tre dagar sedan. Är bara i v.5 och har bf 28e september:) hade ett missfall för två månader sedan så hoppas det går bättre denna gången. Är 29 och har varit tillsammans med min sambo i 6 år. Jag har en son på snart 8 år sen tidigare. Så det känns nästan som första gången igen eftersom det var så länge sedan:)

Lite samma känsla här som första gången. även om jag har fött 2 barn, sist för 7 år sedan då. På ett sätt känns det som om allt är på nytt även om det är igen. Jag är nog ungefär lika långt gången som dig, typ 5+2 om det nu stämmer :) hoppas allt går bättre för dig än sist! Jag har också varit med om ett missfall, men det var flera år sedan nu.
    Bf 22/9 2017
  • josefiina
    Kåtisroinen skrev 2017-01-21 08:47:48 följande:

Jag kan tipsa er som googlar för mycket (been there!). Lyssna på Gravidpodden. Den finns på nätet eller via appen Preglife. Den har hjälpt mig jättemycket! De är så lugna och harmoniska och diskuterar typ allt från första dagen man fick plusset till sex, missfall och sprickningar. Jättebra! Jag är annars en typsik googlare och blir så orolig av det. Men jag lyssnar nu på en sån om dagen ca och jag känner inget behov av att googla längre. Jag har till exempel insett att ett missfall sker nästan oavsett vad jag gör, om det är menat att ske, för då är det inte ett friskt foster. Så nu är jag lugn och försöker njuta mycket mer än jag gjorde innan!

Rekommenderas varmt! <3

Tusen tack för tipset! Ska kolla upp detta :) Ja jag vill egentligen inte googla men liks förb. gör jag det dagligen och dagarna går så långsamt. Hoppas "begäret" släpper.
  • Leelooo

Jag blir så rastlös, tycker varje dag går så sakta. Vill vara i andra trimetern nu ;) har redan börjat fundera på vagn och barnnamn, säger till mig själv att chillla ;P

Bf 22/9 2017
  • Ljung88
    Leelooo skrev 2017-01-21 16:46:02 följande:

Lite samma känsla här som första gången. även om jag har fött 2 barn, sist för 7 år sedan då. På ett sätt känns det som om allt är på nytt även om det är igen. Jag är nog ungefär lika långt gången som dig, typ 5+2 om det nu stämmer :) hoppas allt går bättre för dig än sist! Jag har också varit med om ett missfall, men det var flera år sedan nu.

Ja men precis. Visst känns det igen. Jag är i 4+1 så en vecka imellan ungefär:) spännande!
  • Mammamiao
    Ljung88 skrev 2017-01-21 14:47:01 följande:

Då kommer vi nog få bf nära varandra:)

Åh vad underbart ???????????????? Men man kan lita på cv veckoindikator va? Jag har tid hos barmorska om 2 veckor först. :)
  • Ljung88
    Mammamiao skrev 2017-01-21 18:16:56 följande:

Åh vad underbart ???????????????? Men man kan lita på cv veckoindikator va? Jag har tid hos barmorska om 2 veckor först. :)

De skulle jag tro. Jag har tagit tre olika gravtest. Är så orolig:) åh vad kul. Ska ringa barnmorskan på måndag
Svar på tråden BF september 2017