• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-01-20 19:43:08 följande:

Har beställt en Carena Gotland tvillingvagn. Kommer väl i dagarna.

Seriöst, finns det en barnvagn som heter Gotland? Jag hade velat ha en bärsjal som hette Rauk eller något sådant fånigt .
  • Mamma till Rasmus

Åh vad sugen jag blir på att köpa nu när ni är flera stycken som har beställt/köpt, men får nog vackert vänta tills efter resan :D

Oj ja då förstår jag att det blir jobbigt med svängbara hjul, här är vi glada om vi får snö i nån månad. Nu låg den knappt en vecka :(

• GrönaDruvan
    Leeandra skrev 2017-01-20 20:32:28 följande:
    Seriöst, finns det en barnvagn som heter Gotland? Jag hade velat ha en bärsjal som hette Rauk eller något sådant fånigt .
    Ja, det är gamla brio.
  • Mamma till Rasmus
    GrönaDruvan skrev 2017-01-20 21:24:47 följande:

Ja, det är gamla brio.

Carena? Det är väl britax som köpt upp brio
  • Treansresa

Har precis bokat en weekend till Finland nästa helg utan barn:) passa på att äta gott, mysa och bara vara.

Vi kommer också passa på att köpa skötbordet:) renoverade badrummet i oktober och då inredde vi det så det ska passa efter just ett skötbord på Ikea:) vi har 25 mil enkel väg dit så lika bra att passa på när man passerar:) den funkar lika bra som byrå till handdukar och sådant nu innan:)

• Mamma till Rasmus

Ah hittade en annan tråd där det står att brio och carena har samma ägare men att det är inte samma märke. Tydligen köper ägaren in carena vagnarna billigt från Kina. Gotlandsvagnen såg jättefin ut, går det bara att ha sittdelen vänd framåt?

• GrönaDruvan
    Mamma till Rasmus skrev 2017-01-20 21:50:16 följande:

Ah hittade en annan tråd där det står att brio och carena har samma ägare men att det är inte samma märke. Tydligen köper ägaren in carena vagnarna billigt från Kina. Gotlandsvagnen såg jättefin ut, går det bara att ha sittdelen vänd framåt?

Ja, för mig spelar det inget roll vilket märke, bara vagnen känns bra. Den verkar ändå väldigt prisvärd och en helt ok vagn. Jag hade ju babyproffsens egna vagn till mina andra barn och det gick ju bra, tror att det är nåt i samma stil. Tyvärr går inte sittdelarna att vända framåt, men det gör inte så mycket. Gick ju bra sist. Det finns ju fönster så man ser barnen, och efter de använt klart liggdelen så kan de ju faktiskt sitta i liggdelen om man lägger lite kuddar bakom. Där kan de ju sitta tills de börjar röra sig mer.
    Sen det är klart att vagnen inte kan jämföras med bugaboo eller Emmaljunga, men jag tycker spontant att det är lite vansinne att lägga så mycket pengar på en vagn.... Hade ekonomin tillåtit så är det möjligt att jag köpt en Emmaljunga, men för mig är det inte värt det.
    Babyproffsens vagn var rätt klumpig att lyfta in och ut i bilen, men det funkade och denna vagnen är ju inte tyngre.
    Betalade strax över 5000 kr för hela vagnen med liggdelar på januarirean nu, så är nöjd!
    Skulle det bli katastrof får vi väl köpa en annan vagn sedan!
  • Lady K

Ja, herre. Verkar vara en hel djungel det här med barnvagn. Allt är ju rena grekiskan för en förstföderska som mig...Får bli till att sätta sig in ordentligt närmsta månaderna. Hur lång beställningstid brukar det i regel vara?

Har varit ute och ätit på restaurang med maken ikväll, firat lite att vi gått in i v.13 och att allt såg fint ut på kub i tisdags. Än så länge välbakad bulle...haha. Insåg att det nog är sista versen med mina vanliga favoritjeans, "Grynet" börjar visst kräva lite plats nu.

• Mamma till Rasmus
    GrönaDruvan skrev 2017-01-20 22:08:18 följande:

Ja, för mig spelar det inget roll vilket märke, bara vagnen känns bra. Den verkar ändå väldigt prisvärd och en helt ok vagn. Jag hade ju babyproffsens egna vagn till mina andra barn och det gick ju bra, tror att det är nåt i samma stil. Tyvärr går inte sittdelarna att vända framåt, men det gör inte så mycket. Gick ju bra sist. Det finns ju fönster så man ser barnen, och efter de använt klart liggdelen så kan de ju faktiskt sitta i liggdelen om man lägger lite kuddar bakom. Där kan de ju sitta tills de börjar röra sig mer.

Sen det är klart att vagnen inte kan jämföras med bugaboo eller Emmaljunga, men jag tycker spontant att det är lite vansinne att lägga så mycket pengar på en vagn.... Hade ekonomin tillåtit så är det möjligt att jag köpt en Emmaljunga, men för mig är det inte värt det.

Babyproffsens vagn var rätt klumpig att lyfta in och ut i bilen, men det funkade och denna vagnen är ju inte tyngre.

Betalade strax över 5000 kr för hela vagnen med liggdelar på januarirean nu, så är nöjd!

Skulle det bli katastrof får vi väl köpa en annan vagn sedan!

Menade inget illa, tror absolut inte att det är en dålig vagn tvärtom, jag har hört mycket gott om carena och har ett par kompisar som är supernöjda med sin. Tycker inte heller att bugaboo och Emmaljunga är värda sina priser, jag var jättebesviken på bugaboo camelon iofs tror jag att donkeyn kanske är bättre men gillar inte att barnet ligger så långt ner.

Jättebra pris, grattis till fyndet!
  • Majsannn

Fick en vagn av en nära vän, emmaljunga mondial leatherette tror ja den hette. Inte en aning om den är bra el inte. Det märker vi när det är dags... Men visst tar de ut för vagnar, denna skulle gått på runt 10000 sek, helt sjukt. Tacksam att vi slipper den utgiften. Jobbar på fsk och provat en del vagnar och alla har sina för -och nackdelar.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny