• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • basio
    Elliot0300 skrev 2017-01-31 19:02:44 följande:

Håller på att trappa upp från 100% sjukskrivning för utmattning (var inga problem då dock)

Okej, det låter mindre kul att behöva tjafsa med FK då. Och det är väldigt svårt att hitta arbetsuppgifter på en förskola som funkar ... Hoppas det löser sig!
  • AnnaCR

Är i v16 (16+4) nu <3 hur känner ni er så här långt? :) jag har sånt lock i båda öronen, tror jag blir tokig ;( någon mer som känner av det här?

Jag vet att slemhinnorna i näsan kan spela roll under graviditeten, men trodde inte det skulle ta öronen.

• ciwny
    AnnaCR skrev 2017-02-01 09:59:47 följande:

Är i v16 (16+4) nu <3 hur känner ni er så här långt? :) jag har sånt lock i båda öronen, tror jag blir tokig ;( någon mer som känner av det här?

Jag vet att slemhinnorna i näsan kan spela roll under graviditeten, men trodde inte det skulle ta öronen.

Jag får lock och ont i öronen så fort jag blir täppt i näsan. Har varit så hela livet. Under graviditeten har jag varit täppt i näsan redan tidigt. Är ju inte bra med nässpray i längden men hellre det än öroninflammation varannan vecka. Köpte en nässköljare på Apoteket och ta mig tusan, det fungerar! Det trodde jag aldrig!
  • Delilah2001

Svaret på NIPT testet visade låg sannolikhet, och det är en liten pojk jag väntar Precis vad min magkänsla sa!

• Elliot0300
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 13:58:55 följande:

Svaret på NIPT testet visade låg sannolikhet, och det är en liten pojk jag väntar Precis vad min magkänsla sa!

Grattis :D skönt att allt såg bra ut!
  • Leeandra
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 13:58:55 följande:

Vad skönt! Och grattis till lille grabben, .
  • Delilah2001

Tack!

Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också

Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...

• Treansresa
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 20:33:46 följande:

Tack!

Hoppas bara slippa någon idiotkommentar från omgivningen om att det är synd att det blir en pojke, en del folk verkar ta för givet att man vill ha flicka efter två pojkar. Jag kunde inte bry mig mindre! Jag är lycklig över att det ens blivit ett barn efter många försök och två missfall. En pojke blir toppen! En massa kläder att ärva av storebrorsorna också

Har faktiskt köpt barnvagn nu, lite väl tidigt kanske, men hittade en som verkade bra till mycket nedsatt pris; 1999 kr! Skönt att ha det avklarat. Skulle det hända nåt så är inte största bekymret att vi köpt en barnvagn, känner jag...

Så känner jag också att samhället är, en av varje ska man minst ha. Resten är inte viktigt. Grattis till triss i gossar!

Vad kul mef vagnen, vad vart det? Vi har också köpt vagn och känner också så vagnen är minsta bekymret mot ett förlorat barn
  • Joline84
    AnnaCR skrev 2017-02-01 09:59:47 följande:

Jag var halvdöv pga det i en vecka med nr1. Det var så jobbigt. Avsvällnade nässpray (i näsan, inte örona) kan hjälpa. Fick rådet från min bm då.
  • Leeandra
    Delilah2001 skrev 2017-02-01 20:33:46 följande:

Tack!

Folk är knäppa. När jag väntade mitt tredje barn frågade folk varför vi ville ha en till när vi redan hade en av varje? Som att det var könet och inte barnet som var viktigt, jag blev så trött på alla knäppa kommentarer. Har två decemberbarn också, då fick vi höra vilken fruktansvärt dålig planering vi hade! Då brukade jag säga att det var ju tänkt att ett barn skulle komma i augusti men jag fick missfall, då hade de iaf vett att se skamsna ut.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny