Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-03-13 10:49:58 följande:
    Nu kan ju jag omöjligt säga vad det är gör dig, men jag känner igen mig väldigt mkt. Jag trodde till en början att jag hade smärtsamma sammandragningar, kunde inte förklara smärtan på annat vis. Men fattade sen att det är det inte, för magen blir inte lika hård som vid sammandragningar. Jag har också något som liknar mensvärk rätt ofta. Och när jag går för fort (även mkt korta sträckor) så bränner och smärtar def, som ett "band" runt/ undertill i magen. Typ som att jag har ett skärp runt nedre delen av magen som jag dragit åt alldeles för hårt. Jag har identifierat att det hänger ihop mkt med om jag är kissnödig, även om jag bara är väldigt lite kissnödig och inte känner det. Jag går alltid på toa nu innan jag ska röra mig någonstans gör att undvika risken för smärta. Har ont när jag vänder mig i sängen osv med men tror det är ligamenten. Den här andra grejen hade jag inte under mina två tidigare graviditeter. Vete 17 varför det är så nu och varför det blivit så men jag finner mig liksom i det. Går inte att förklara av bm heller.
    Så känner jag med! Är dessutom till o från förstoppad vilket gör symtomen värre. Känns som jag inte får plats i min kropp, mensvärksliknande fast inte. Har jag dessutom tagit i gått mycket osv så gör det rejält ont. Hugger, bränner olika varje gång. Skrämmer slag på maken. Öm / trött i ländryggen. Måste få in i skallen att sakta ner tror jag. Jobbar fortfarande 100% men måste försöka vila ordentligt när jag är ledig.
  • Bimbim79

Extra besök på Mvc idag, tog en urinsticka på jobbet förra veckan som visade positivt +1 för blod, tog en ny nu i tisdags som då ökat till +2 för vita och +4 för blod. Inga bakterier, lite märkligt. Bltr var som det skulle men har haft väldigt ont nere i magen några dagar. Behöver ju inte vara något, men lämnar ett urinprov samt extra läkarbesök inbokat 5/4 för kontroll av tappen. Man blir ju löjligt orolig speciellt när man är koniserad och har ett ganska tungt yrke. Vill om jag behöver vara sjukskriven faktiskt ha ett läkarintyg på det, känns inte ok att bara sjukskriva sig å vara hemma om det inte är nåt.

• Bimbim79

Å min mage är typ hur stor som helst, v 23! Va samma när jag väntade min andra son, töserna har jag varit pytteliten med. Hoppas amning funkar med sen bara så jag kommer i min "normalgarderob" igen :/
    Gravid byxor tights har jag fått ha sen v 18, har linnen, tunikor o några trikåklänningar som jag känner mig fin i. Längtar till sommaren nu, jackan går knappt knäppa på em kväll morgonen är magen iaf lite mindre.

• Bimbim79

Jag går hem 25 maj, sista arbetspasset 2 dagar innan. Har 34 nätter kvar :) nedräkningen har börjat.
    Har 40 semesterdagar han har sina 10 föräldradagar och sen semester. Planen är att han till största delen ska ta föräldraledigt med denna lilla. Jag går tbx till jobbet i slutet av november fast med förkortad arbetstid. Skillnad mot de andra 3, där pappan hämtade mig från BB dygn 3 och sen åkte raka vägen t jobbet efter. Ska bli skönt att vara 2 om detta, är ju hans första med så tänkte han kan få ta de flesta dagarna. Jag jobbar förvisso heltid men natt så har rätt generöst schema ändå.

• Bimbim79

Skönt de inte bara är vi som är helt ute när det gäller sgi, tror mannens sgi är skyddad just nu, men han har jobbat i Norge i många år vilket gjort att han va helt avregistrerade i Sverige, först förra året som "räknades" och då med bra lön etc, han va sjukskriven i dec å de räknas ju som förra året pga Op, kommer nu inom 10 veckor bli sjukskriven igen ca 4 veckor pga Op, vill ju ha det klart innan bebisen kommer så jag inte både har bebis mig själv de 3 "stora" barnen och en konvalescent man att tahand om. Tror inte det kommer påverka men vet inte. Nu klarar vi oss ekonomiskt oavsett men det är ju aldrig kul att behöva vända på slantarna!

• Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-03-19 22:44:55 följande:

En annan sak... jag har börjat fått sammandragningar på kvällarna. Ibland på dagarna också när jag anstränger mig mycket. Kan även känna att det spänner/gör ont i nedre delen av magen när jag varit igång en hel dag. Är i vecka 25. Är det normalt?

Ja det är normalt, sammandragningarna ska inte vara smärtsamma och gå över med vila, ta upp det med bm annars. Har man extremt mycket sammandragningar kan man ju bli sjukskriven och beordrad vila.
  • Bimbim79

Inskolning är verkligen bergodalbana, äldsta tösen började vid 13,5 månad, har alltid varit super social älskat nya människor. Drog storl 68 i kläder pratade hela meningar och gick runt där som en miniatyr :) måste sett galet ut i andras ögon. Grabben va 18 månader o gick då 15 timmars vecka, han gillade inte att prata eller gå speciellt mycket. Har aldrig sökt kontakt med varken andra barn eller vuxna, så de 15 timmarna när jag va hemma med lillasyster va kanon för hans sociala utveckling. Yngsta tjejen va 1,5 år, det tog 4 månader att skola in. Hon är väldigt skeptisk till människor överlag. Tittade surt runt sig och sa bara- älskar inte fröknen här! Nä hä, va det fel personal på morgonen fick jag lämna lillasyster hos hennes storebror till rätt personal kom.
    Denna lilla kommer nog va 1,5 -2 år innan dagis start.

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-03-21 14:28:40 följande:

Tror ni bebisen kan ha en Kashmirfilt när den föds juli/augusti?? Kashmir är ju super gosigt och mjuk.. HM har rea på en grå nu från deras "exklusiva" del. Kan man få för mycket filtar tror ni?

Kashmir är ju ull, och andas. Mina har sovit på lammfäll på sommaren med då det är svalt när det är varmt och varmt när det är kallt. Kommer göra likadant med denna lilla. Filtar går garanterat åt! :)
  • Bimbim79
    Meowt skrev 2017-03-21 18:57:57 följande:

Brukar ni gå och sjunga för bebisen? :)
    Går nu mest och sjunger på "nu i ro.." (Brahms vaggvisa) och "Hush little baby" haha. Tycker det är mysigt. Och kanske kommer han att somna lättare till dessa sen? Vem vet :D

Körde mycket raggarbil när jag va gravid med första dottern. Hon va helt galen i 50 och 60 talsmusik i många år sen :) klart de känner igen det!
  • Bimbim79
    Wooden skrev 2017-03-21 22:35:16 följande:

Valde att köpa Hemofer och hoppas det funkar bra för magen. Men det står ju INGENSTANS hur man ska ta tabletterna? Jag svalde med vatten men vet inte om man lika gärna kan suga eller tugga på dom? Jag gillar verkligen inte smaken av järn så jag sväljer dom gärna hela om det funkar... Kan såklart fråga på Apoteket men tänkte om nån här vet? :)

Du sväljer dem, men ta dem med c-vitaminer juice eller brus c vitamin så blir upptaget bättre. Ej i samband med måltid som innehåller mjölk eller i samband med kaffe. :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny