BF Juli 2017 ny
Tjohoo, idag går jag in i vecka 28!
Tjohoo, idag går jag in i vecka 28!
Här har jag varit helt förstörd sedan mitt bm besök igår. Bebisen mår bra och allt ser bra ut men jag blir inte tagen på allvar med min förlossningsrädsla :( hon vägrar skicka remiss nu. Hon tycker att jag ska gå på ett möte i v 35-36 och göra upp en förlossningsplan bara.. Vart "lovad" nå helt annat i v 12:(
Tycker det är sjukt att man inte blir tagen på allvar för de ser för bra ut på papper. Att jag har ju klarat det förut och det kommer säkert gå bra nu med. Att jag måste ju genomlida detta.
Vad säger hon när du hänvisar till tidigare samtal? Hon borde ju skrivit in det i din journal men sånt kan ju också missas tyvärr. Isf får hon ju svara för vad hon sagt innan?
Oj ja detta med amning har varit både positivt och negativt för mig. Med första barnet, fullgången men vägde bara 1900g så ammade jag helt i 4 månader och delvis i 2 månader efter det. Hade vispgrädde i brösten, hon använde mig som napp släppte aldrig drog gnagde osv ont eller skav i början men det ger ju sig. Barn nr 2 va så frustrerad och otålig, bra tag sög bra men bara 2 snutt sen skrek han för maten inte kom direkt. Hade mjölk så pumpade och gav på flaska i 3 månader / kombinerade med ersättning på kvällen. Men han ville helst vi skulle hälla in maten i honom, suga va jobbigt o inget han ville! Tredje så funkade amningen bra i början, rann på bra men fick kräksjuka när hon va 10 dagar gammal och fick extrem vätskebrist, hennes bror va 15 månader och hemma själv med detta och försöka få lugn att amma va inte att tänka på. Hon fick RS när hon va 2 månader och helt igentäppt gick det inte längre, mjölkstockningarna avlöste varandra. Slutade amma över en natt och inga problem med stockning då, tog det som tecken på att min kropp inte ville! Denna lillkillen ska jag göra ett försök med, har opererat brösten sen sist, så vet inte hur det kommer gå alls, är inställd på att det nog kommer bli flaska till största delen men ska försöka så han får i sig några droppar bröstmjölk de första veckorna iaf!
Tack för era stöttande svar. Har nu varit på förlossningen. Allt såg bra ut. Läcker inte vatten och var helt stängd livmodertapp på 5,5 cm
Jag läcker kiss och inget annat.. så skönt även om det är jobbigt att läcka Kiss så är det inte farligt.
Ang gbs så kommer inget göras under graviditeten utan ska få dropp när jag kommer in.
Hej!
Hur känner ni er?
Jag är i v26 (25+5) idag och har BF 21 Juli.
Vore roligt att följas åt om vi har BF nära varandra :)
Hej alla!
Jag väntar första barnet och har en väldigt dum fråga... Jag har ansökt om föräldraledighet från 3/7 hos min arbetsgivare, måste jag ansöka om graviditetspenning redan nu eftersom jag går på ledighet innan vår dotter kommer? Hon är väntad till den 17/7.
Förstår ingenting av FK när det gäller det här med föräldraledigheten.. FK har fått in modersintyget.