• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-03-14 19:21:51 följande:

Idag var jag hos BM, v 24+2. Alla värden är ok så det känns skönt. Kul att lyssna på lilla hjärtat! Men verkar vara många som ska ha barn samtidigt som oss. Jag oc BM snackade planerat snitt, och BM sa att jag skulle förbereda mig på

Att det KAN bli i en annan kommun. Typ västetås eller Norrköping i mitt fall. För att det är så fullt överallt..

Fy det låter inte kul. Kanske lite bättre när man har planerat snitt, då kan man ju i alla fall planera för det. Bävar för att sitta i telefon med värkar och inte få Plats någonstans :(

Vad skönt att allt såg bra ut!
  • sobrio88
    Sosozo skrev 2017-03-14 19:21:51 följande:

Idag var jag hos BM, v 24+2. Alla värden är ok så det känns skönt. Kul att lyssna på lilla hjärtat! Men verkar vara många som ska ha barn samtidigt som oss. Jag oc BM snackade planerat snitt, och BM sa att jag skulle förbereda mig på

Att det KAN bli i en annan kommun. Typ västetås eller Norrköping i mitt fall. För att det är så fullt överallt..

Bor du typ i Eskilstuna då? I så fall är det ju inte så långt till Västerås. (Du behöver inte svara om du inte vill).

Jag har 45 min till den enda förlossningen i Värmland och jag frågade BM om det skulle vara fullt så är det Trollhättan som gäller och dit är 2.5 h. Men hon sa att det händer i princip aldrig att nån får åka dit och jag behövde som tur var inte oroa mig för det heller med min historik.
  • sobrio88

Jag vet inte om jag minns fel men den här lilla knodden i magen tror jag är mycket vildare än vad storebror var. Jag har inget minne av att han sparkade så mycket som den här gör. Det är skönt att känna ordentligt så man vet att han lever där inne men jag hoppas inte det är en sån vilde när han kommer ut för då kommer jag ha att göra ;)

• Sosozo
    sobrio88 skrev 2017-03-14 20:24:09 följande:

Bor du typ i Eskilstuna då? I så fall är det ju inte så långt till Västerås. (Du behöver inte svara om du inte vill).

Jag har 45 min till den enda förlossningen i Värmland och jag frågade BM om det skulle vara fullt så är det Trollhättan som gäller och dit är 2.5 h. Men hon sa att det händer i princip aldrig att nån får åka dit och jag behövde som tur var inte oroa mig för det heller med min historik.

Jag bor i Stockholm. Men inte vet jag. Har aldrig ens varit i Norrköping så det lockar ju inte jättemycket direkt. Men men. Om det är planerat så hinner vi iaf fixa barnvakt. Får väl göra någon sorts romantisk weekend i Norrköping då, om det är det som bjuds!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-14 20:09:08 följande:

Fy det låter inte kul. Kanske lite bättre när man har planerat snitt, då kan man ju i alla fall planera för det. Bävar för att sitta i telefon med värkar och inte få Plats någonstans :(

Vad skönt att allt såg bra ut!

Ja fy, drygt att det dka vara så fullt överallt. Just barnafödandet tänker man sig vore något för samhälllet att satsa på. Värdelöst att det ska vara så osäkert. Jag var väldigt orolig när jag skulle föda min andra. Vi fick först inte plats och fick vänta hemma rätt länge. Sen när vi väl kom in fanns inget rum, fick stå i något fika/ väntrum och stånka med värkar i en timme. Sen gick det bra allt som allt. Men är ju ingen härlig känsla där och då.
  • Sosozo
    Bimbim79 skrev 2017-03-13 22:56:52 följande:

Så känner jag med! Är dessutom till o från förstoppad vilket gör symtomen värre. Känns som jag inte får plats i min kropp, mensvärksliknande fast inte. Har jag dessutom tagit i gått mycket osv så gör det rejält ont. Hugger, bränner olika varje gång. Skrämmer slag på maken. Öm / trött i ländryggen. Måste få in i skallen att sakta ner tror jag. Jobbar fortfarande 100% men måste försöka vila ordentligt när jag är ledig.

Ja, visst är det en konstig känsla! Är väl bara att finna sig i det kanske och ta det lugnt som du säger. Kroppen säger ju tydligt ifrån. I mitt fall är just promenader det värsta.

Jobbar också 100% plus två ungar.
  • sobrio88
    Sosozo skrev 2017-03-14 21:32:06 följande:

Jag bor i Stockholm. Men inte vet jag. Har aldrig ens varit i Norrköping så det lockar ju inte jättemycket direkt. Men men. Om det är planerat så hinner vi iaf fixa barnvakt. Får väl göra någon sorts romantisk weekend i Norrköping då, om det är det som bjuds!

Jag visste inte att det var så illa i Stockholm... Jag antar att det ändå finns några förlossningar där. Hoppas det löser sig för er så du får föda på hemmaplan :)
  • GrönaDruvan

Stressigt för er att behöva tänka på om det är fullt eller inte på BB. Det är ju rätt stressande.
    Själv har jag alltid fött på varbergs BB, och där är det lugnt och skönt. Hade sett fram emot att få vara där nu också, men det jag vet denna gång är att det inte blir där iaf...
    Det blir antingen Östra i Gbg eller i Halmstad. Det beror lite på när han kommer ut och hur han mår... Halmstad är ju bäst eftersom det är lugnare där känner jag, men samtidigt har de något bättre vård på östra ifall han mår dåligt och kommer tidigt...men kan känna att ett storstads sjukhus är stressande för mig.
    Dock är det ju inte jag som beslutar vart det blir, utan jag får ju göra som läkaren säger.
    De beslutar ju vart det är bäst för honom.

• Wooden

Håller med samtliga om att det är såå dåligt att förlossningsvården inte har tillräckligt med resurser för att ta hand om alla som ska föda! Undrar hur det vore om det var männen som födde...
    Är lite nervös för det här med att behöva föda mitt i semestern. Man blir ju inte lugnare av fulla förlossningar och underbemanning precis. :/ 
    Bor i Sörmland, så har förlossning i Nyköping och Eskilstuna men vi vill föda i Norrköping, som förra gången. Hoppas det kommer gå bra och bli som vi önskar!

• Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-03-15 07:41:40 följande:

Håller med samtliga om att det är såå dåligt att förlossningsvården inte har tillräckligt med resurser för att ta hand om alla som ska föda! Undrar hur det vore om det var männen som födde...

Är lite nervös för det här med att behöva föda mitt i semestern. Man blir ju inte lugnare av fulla förlossningar och underbemanning precis. :/ 

Bor i Sörmland, så har förlossning i Nyköping och Eskilstuna men vi vill föda i Norrköping, som förra gången. Hoppas det kommer gå bra och bli som vi önskar!

Jag är galet rädd för förlossningen. Så pass att jag går på stödsamtal.

Med dotter nr 1 som var beräknad 29 juli (föddes 1 augusti) så var det sommartid, stress så min tilldelade bm gjorde allvarliga fel pga stress kom det fram i utredningen (hon fick en erinran) min dotter dog nästan och vi låg på sjukhuset 3 veckor efter. Syrebrist och mekoniumasperation. Hon hade 1,0,1 i Poäng när hon föddes. Blev katastrof snitt

Denna gång är jag beräknad 30 juli och är sjukt rädd för samma sak ska upprepas.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny