• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sosozo
    Vet hur det känns skrev 2017-03-13 12:51:15 följande:

Jag tipsar också om britax smile 2. Den är otroligt smidig och bra.. vet inte om tip risken som du skrev. Men troligtvis inte.. barnvagnen? har ju bäst i test enl många tester. Inte skulle dom ge den sådana betyg om den riskera att ramla.

Malimari skrev 2017-03-13 13:25:11 följande:

Dålig koll på varukorgen men kika in emmaljunga viking?

Ok, tack!
  • Elliot0300
    Vet hur det känns skrev 2017-03-13 12:48:59 följande:

Jag har idag fått reda på att man ska anställa en 100% i min klass.. som ska ta min tjänst??!! Och min 100% tjänst ska läggas ut på skolan.. så någonstans kommer en vikarie.

MEN när jag ska tillbaka efter mammaledigheten så vill jag ju tillbaka till min klass och kollegor... men som jag förstått det så är min tjänst på skolan och man kommer sätta ut mig där det behövs då. (När jag ska tillbaka)

Är detta okey? Fackligt? Någon som vet? Har jag något att säga till om?

Tror tyvärr chefen har rätt. Du är anställd på skolan som förskollärare. Finns det bara en förskoleklass är det ju självklart att du ska vara där dock!

Du kan ju inte hoppa in och ha NO med sexorna liksom...
  • Wooden
    Sosozo skrev 2017-03-13 14:16:24 följande:

Har ni möjligen någon aning om varför det verkar finnas två typer av varukorgen? En som sträcker sig över hela underdelen och en över halva? Är det olika modeller?

Ingen aning. Ser ingen skillnad när jag googlar. Vagnen är helt ny, och tror inte det finns olika modeller.
  • Bimbim79
    Sosozo skrev 2017-03-13 10:49:58 följande:
    Nu kan ju jag omöjligt säga vad det är gör dig, men jag känner igen mig väldigt mkt. Jag trodde till en början att jag hade smärtsamma sammandragningar, kunde inte förklara smärtan på annat vis. Men fattade sen att det är det inte, för magen blir inte lika hård som vid sammandragningar. Jag har också något som liknar mensvärk rätt ofta. Och när jag går för fort (även mkt korta sträckor) så bränner och smärtar def, som ett "band" runt/ undertill i magen. Typ som att jag har ett skärp runt nedre delen av magen som jag dragit åt alldeles för hårt. Jag har identifierat att det hänger ihop mkt med om jag är kissnödig, även om jag bara är väldigt lite kissnödig och inte känner det. Jag går alltid på toa nu innan jag ska röra mig någonstans gör att undvika risken för smärta. Har ont när jag vänder mig i sängen osv med men tror det är ligamenten. Den här andra grejen hade jag inte under mina två tidigare graviditeter. Vete 17 varför det är så nu och varför det blivit så men jag finner mig liksom i det. Går inte att förklara av bm heller.
    Så känner jag med! Är dessutom till o från förstoppad vilket gör symtomen värre. Känns som jag inte får plats i min kropp, mensvärksliknande fast inte. Har jag dessutom tagit i gått mycket osv så gör det rejält ont. Hugger, bränner olika varje gång. Skrämmer slag på maken. Öm / trött i ländryggen. Måste få in i skallen att sakta ner tror jag. Jobbar fortfarande 100% men måste försöka vila ordentligt när jag är ledig.
  • sobrio88

Igår när jag la pojken märkte jag att mycket av foglossningen känns av när jag ligger i sängen, hade svinont efter en timme bara. För när jag gick ner på natten och la mig på soffan, för att jag inte orkade sova, så hade jag inte det minsta ont när jag vaknade.

Så när jag sa till sambon att jag ska pröva att sova på soffan några nätter och se om det funkar så bara skakade han på huvudet. Han börjar bli trött på alla mina påhitt, haha :)

• Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-03-13 23:37:07 följande:

Igår när jag la pojken märkte jag att mycket av foglossningen känns av när jag ligger i sängen, hade svinont efter en timme bara. För när jag gick ner på natten och la mig på soffan, för att jag inte orkade sova, så hade jag inte det minsta ont när jag vaknade.

Så när jag sa till sambon att jag ska pröva att sova på soffan några nätter och se om det funkar så bara skakade han på huvudet. Han börjar bli trött på alla mina påhitt, haha :)

Hoppas soffan hjälper :) hade också ett favorit ställe förra graviditeten. En fåtölj som man kunde fälla lite bakåt med fotpall. Där sov jag sista 3 månaderna haha :)

Förstår att gubbarna skakar på huvudet åt oss ibland!
  • Sarus85

Jag har ett tips mot förstoppning, Frukt och fiber! En tablett på kvällen med ett stort glas vatten och problemet är löst på morgonen. Underbart haha!

Vi kommer köpa en Emmaljunga Super Viking outdoor. Vill ha en allround vagn som passar i de flesta lägen och som vi kan ha länge.

• KaffeOchHybris

Var på v25-kontroll idag :) Allt såg bra/normalt ut. Hjärtslag 144/minut.
    Jag har fått ont i ena sidan av höften under natten ett par gånger. Är lite ovanligt för att vara mig, men det känns inte som foglossning riktigt, mer som att jag bara legat på den sidan för länge och att det är därför det gör ont. Kanske är den extra tyngden från magen som gör att jag inte vänder mig lika mycket när jag sover.

• Treansresa
    KaffeOchHybris skrev 2017-03-14 12:18:54 följande:

Var på v25-kontroll idag :) Allt såg bra/normalt ut. Hjärtslag 144/minut.

Jag har fått ont i ena sidan av höften under natten ett par gånger. Är lite ovanligt för att vara mig, men det känns inte som foglossning riktigt, mer som att jag bara legat på den sidan för länge och att det är därför det gör ont. Kanske är den extra tyngden från magen som gör att jag inte vänder mig lika mycket när jag sover.

Vad skönt att allt såg bra ut:) jag har ett försenat v 20 besök imorgon. ( går in i 23 på torsdag) Ska bli intressant att se vad man gör då. Trodde man gick först i vecka 25 bara.

Vad jobbigt med smärtan. :(
  • Vet hur det känns

Skönt att kollen gick bra. Sådär som du beskriver i höften kan jag också få på nätterna. Men sen så har jag även läst att man ska ligga på vänster sida när man ligger på sidan när man är gravid.

Jag trodde man gick till BM i v 24-25 efter rul. Mitt besök är i början av april och då är jag i v25 innan det så var jag på besök vid inskrivningen v12 och sedan rul i v18 men det kanske är olika i olika län.

Har ialf fått moderskapintyget och intyg från min chef för graviditetspenning samt skrivit ansökan.. ska bara postas in till Försäkringskassan.

Har fått sådan hemskt foglossning så jag knappt kan gå. Ska boka tid till sjukgymnasten så jag får någon sorts hjälp.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny