BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag tipsar också om britax smile 2. Den är otroligt smidig och bra.. vet inte om tip risken som du skrev. Men troligtvis inte.. barnvagnen? har ju bäst i test enl många tester. Inte skulle dom ge den sådana betyg om den riskera att ramla.
Dålig koll på varukorgen men kika in emmaljunga viking?
Jag har idag fått reda på att man ska anställa en 100% i min klass.. som ska ta min tjänst??!! Och min 100% tjänst ska läggas ut på skolan.. så någonstans kommer en vikarie.
MEN när jag ska tillbaka efter mammaledigheten så vill jag ju tillbaka till min klass och kollegor... men som jag förstått det så är min tjänst på skolan och man kommer sätta ut mig där det behövs då. (När jag ska tillbaka)
Är detta okey? Fackligt? Någon som vet? Har jag något att säga till om?
Har ni möjligen någon aning om varför det verkar finnas två typer av varukorgen? En som sträcker sig över hela underdelen och en över halva? Är det olika modeller?
Igår när jag la pojken märkte jag att mycket av foglossningen känns av när jag ligger i sängen, hade svinont efter en timme bara. För när jag gick ner på natten och la mig på soffan, för att jag inte orkade sova, så hade jag inte det minsta ont när jag vaknade.
Så när jag sa till sambon att jag ska pröva att sova på soffan några nätter och se om det funkar så bara skakade han på huvudet. Han börjar bli trött på alla mina påhitt, haha :)
Igår när jag la pojken märkte jag att mycket av foglossningen känns av när jag ligger i sängen, hade svinont efter en timme bara. För när jag gick ner på natten och la mig på soffan, för att jag inte orkade sova, så hade jag inte det minsta ont när jag vaknade.
Så när jag sa till sambon att jag ska pröva att sova på soffan några nätter och se om det funkar så bara skakade han på huvudet. Han börjar bli trött på alla mina påhitt, haha :)
Jag har ett tips mot förstoppning, Frukt och fiber! En tablett på kvällen med ett stort glas vatten och problemet är löst på morgonen. Underbart haha!
Vi kommer köpa en Emmaljunga Super Viking outdoor. Vill ha en allround vagn som passar i de flesta lägen och som vi kan ha länge.
Var på v25-kontroll idag :) Allt såg bra/normalt ut. Hjärtslag 144/minut.
Jag har fått ont i ena sidan av höften under natten ett par gånger. Är lite ovanligt för att vara mig, men det känns inte som foglossning riktigt, mer som att jag bara legat på den sidan för länge och att det är därför det gör ont. Kanske är den extra tyngden från magen som gör att jag inte vänder mig lika mycket när jag sover.
Var på v25-kontroll idag :) Allt såg bra/normalt ut. Hjärtslag 144/minut.
Jag har fått ont i ena sidan av höften under natten ett par gånger. Är lite ovanligt för att vara mig, men det känns inte som foglossning riktigt, mer som att jag bara legat på den sidan för länge och att det är därför det gör ont. Kanske är den extra tyngden från magen som gör att jag inte vänder mig lika mycket när jag sover.
Skönt att kollen gick bra. Sådär som du beskriver i höften kan jag också få på nätterna. Men sen så har jag även läst att man ska ligga på vänster sida när man ligger på sidan när man är gravid.
Jag trodde man gick till BM i v 24-25 efter rul. Mitt besök är i början av april och då är jag i v25 innan det så var jag på besök vid inskrivningen v12 och sedan rul i v18 men det kanske är olika i olika län.
Har ialf fått moderskapintyget och intyg från min chef för graviditetspenning samt skrivit ansökan.. ska bara postas in till Försäkringskassan.
Har fått sådan hemskt foglossning så jag knappt kan gå. Ska boka tid till sjukgymnasten så jag får någon sorts hjälp.