• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Joline84
    Treansresa skrev 2017-03-14 12:22:24 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut:) jag har ett försenat v 20 besök imorgon. ( går in i 23 på torsdag) Ska bli intressant att se vad man gör då. Trodde man gick först i vecka 25 bara.

Vad jobbigt med smärtan. :(
    Jag fick lyssna på bebisens hjärta och mäta magen. ?
  • Treansresa
    Joline84 skrev 2017-03-14 13:00:39 följande:

Jag fick lyssna på bebisens hjärta och mäta magen. ?

Okej då kanske det är samma här:) vet att det är stick i fingret iallafall:) ska bli kul att åka iväg, känns lite verkligare nu när allt börjar dra igång med besök och sådant:)
  • Meowt

Jag har inte fått något moderskapsintyg, var hos BM för drygt en vecka sen också. (21+4 idag). Borde man fått det? Vi ska dit igen den 7/4 om jag minns rätt.

• Vet hur det känns
    Meowt skrev 2017-03-14 14:29:49 följande:

Jag har inte fått något moderskapsintyg, var hos BM för drygt en vecka sen också. (21+4 idag). Borde man fått det? Vi ska dit igen den 7/4 om jag minns rätt.

Vet inte om jag fick extra tidigt för att jag ska söka graviditetspenning?
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-14 14:29:49 följande:

Första besöket efter rul brukar man få det, fast vissa mottagningar skickar der elektroniskt så kan vara så för dig:)
  • Joline84
    Treansresa skrev 2017-03-14 13:10:48 följande:
    Okej då kanske det är samma här:) vet att det är stick i fingret iallafall:) ska bli kul att åka iväg, känns lite verkligare nu när allt börjar dra igång med besök och sådant:)
    Ja visst är det! Stick i fingret slapp jag! Bara blodtryck.
  • Meowt
    Treansresa skrev 2017-03-14 15:21:19 följande:
    Första besöket efter rul brukar man få det, fast vissa mottagningar skickar der elektroniskt så kan vara så för dig:)
    Det var mitt första efter RUL. Men du menar att man får det på mail? Får kanske fråga den 7:e annars, hon kanske glömde det bara.
  • Malimari

Vissa BM skickar moderskapsintyget antingen elektroniskt eller via brev till FK . Så får man bevaka på "mina sidor" Men bäst är ju att ringa BM och höra. Ska påminna min om att skicka imorgon

• Meowt

Det kan vara så också att det blir försenat eftersom att vårt första och "andra" RUL inte var godkänt så hann hon inte få resultaten i tid till mötet. Sen var vi hos en hjärtläkare för att få hjärtat godkänt och det var efter besöket hos henne.
    Så är det nog!

• Sosozo

Idag var jag hos BM, v 24+2. Alla värden är ok så det känns skönt. Kul att lyssna på lilla hjärtat! Men verkar vara många som ska ha barn samtidigt som oss. Jag oc BM snackade planerat snitt, och BM sa att jag skulle förbereda mig på

Att det KAN bli i en annan kommun. Typ västetås eller Norrköping i mitt fall. För att det är så fullt överallt..

Svar på tråden BF Juli 2017 ny