BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Dotter 2 som är född i nov var det inte alls samma sak med. Efter förlossningen nr1 så fick inte ens pappan vara kvar första natten.. låg på vanliga BB och dottern på annan avdelning. Allt var katastrof
Drt är hemskt att man ska behöva oroa sig för om det finns plats att föda. Det kan ju gå riktigt fort och då hinner man ju inte krångla, ska man föda i entrén för att det inte finns nå rum och man inte hinner till något annat sjukhus. Jag vet inte hur det ser ut på mitt sjukhus. Ska passa på att fråga idag. Jag hoppas vi inte har dom problemen här då det är 25 mil till nästa sjukhus. Men man vet aldrig:(
Min bm tyckte att jag skulle börja ansöka om gravidpenning eftersom jag har ett sånt jobb som gör att jag får väldigt ont i ryggen. Men hon sa att det bara gäller från v31... jag har ju ont redan nu.
Då sa hon att jag kan träffa en läkare som kan sjukskriva mig 25% fram till att jag får gravidpenning. Är det någon som gjort så? Är det bara vanlig sjukpenning man får då fram till gravidpenningen börjar gälla?
Är det någon som börjat med järntillskott eller åt det vid tidigare graviditet. Förra graviditeten hade jag bra järndepå och mot slutet rekommenderade min bm ändå extra järn men jag avstod. Nu tycker min nya bm att jag ska börja även fast järnvärdet knappt är lågt. Jag är orolig att bli hård i magen och vill isåfall börja med något som verkar så skonsamt som möjligt! Tips och/eller erfarenheter? Verkar som många blir väldigt hårda av Niferex tex.
Fy vad jobbigt och stressande att inte veta om det finns plats och var man ska föda.
Jag har tur på det sättet, jag kommer göra planerat snitt på Östra sjukhuset, vi bor precis i närheten dessutom.
Första barnet födde jag på Mölndal för de hade inte plats på Östra. Pappan fick inte stanna kvar en enda natt där...
Är det någon som börjat med järntillskott eller åt det vid tidigare graviditet. Förra graviditeten hade jag bra järndepå och mot slutet rekommenderade min bm ändå extra järn men jag avstod. Nu tycker min nya bm att jag ska börja även fast järnvärdet knappt är lågt. Jag är orolig att bli hård i magen och vill isåfall börja med något som verkar så skonsamt som möjligt! Tips och/eller erfarenheter? Verkar som många blir väldigt hårda av Niferex tex.
Jag äter gravidvitaminer och omega 3-kapslar (båda från Apoteket). Åt järntabletter men när de tog mitt blodprov vid inskrivningen så var järnvärdet bra så hon sa nu vecka 20 att jag inte behövde ta såna mer.
Tänkte äta hela graviditeten.
Min bm tyckte att jag skulle börja ansöka om gravidpenning eftersom jag har ett sånt jobb som gör att jag får väldigt ont i ryggen. Men hon sa att det bara gäller från v31... jag har ju ont redan nu.
Då sa hon att jag kan träffa en läkare som kan sjukskriva mig 25% fram till att jag får gravidpenning. Är det någon som gjort så? Är det bara vanlig sjukpenning man får då fram till gravidpenningen börjar gälla?