BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Han föddes enligt ca 30 min kryst enligt journalen med vattenavgång och slempropp samtidigt som han kom ut. Vet inte riktigt om hon höll emot för dåligt eller om det var nåt annat :)
Ca 3,5 månad kvar tills det är juli! Tänk snart är vi där. Även om tiden ibland sniglar sig fram så går det ju ändå rätt fort ;).
Jag har 2,5 månad kvar att jobba. Galet! När slutar ni jobba?
Alltså, jag har tänkt lite fel kring SGI osv. Blir lite trött på mig själv. Både jag och sambon har valt att skydda vår SGI sen sonen blev 1 år. Sen han började fsk jobbar vi båda 80% och innan det gick vi lite omlott med ledigheten. Sen blev jag ju gravid när sonen var typ 14 månader och jag har liksom haft så stort fokus på att skydda SGI och att jag/vi är tvungna att skydda den ända till nästa bebis kommer (och inte ha rätt att gå ner i tid som med första barnet när man inte är inne i aktivt SGI-skydd). Men jag blev ju gravid innan sonen blev 1 år och 9 månader! Och vet ju att man då behåller sin SGI. Kan vi helt enkelt sluta ta föräldradagar dom dagar vi är hemma?
Hade gärna sparat några av dagarna vi plockat ut, men å andra sidan har pengarna kommit väl till pass så det får vara en okej miss helt enkelt!
Skönt de inte bara är vi som är helt ute när det gäller sgi, tror mannens sgi är skyddad just nu, men han har jobbat i Norge i många år vilket gjort att han va helt avregistrerade i Sverige, först förra året som "räknades" och då med bra lön etc, han va sjukskriven i dec å de räknas ju som förra året pga Op, kommer nu inom 10 veckor bli sjukskriven igen ca 4 veckor pga Op, vill ju ha det klart innan bebisen kommer så jag inte både har bebis mig själv de 3 "stora" barnen och en konvalescent man att tahand om. Tror inte det kommer påverka men vet inte. Nu klarar vi oss ekonomiskt oavsett men det är ju aldrig kul att behöva vända på slantarna!
Jag pluggar ju nu och har tänkt att va föräldraledig med storebror fram till bf. Men har bara lägstanivådagar kvar på honom. Kan man blanda de dagarna med högstanivådagarna på bebisen (kommer inte ihåg vad det heter) så man får högre inkomst?
Jag pluggar ju nu och har tänkt att va föräldraledig med storebror fram till bf. Men har bara lägstanivådagar kvar på honom. Kan man blanda de dagarna med högstanivådagarna på bebisen (kommer inte ihåg vad det heter) så man får högre inkomst?
Ja, det kan du göra, men dom kan du börja ta ut först när du har 60 dagar kvar till bf tror jag.
Va bra :) Ja det kommer jag ha. Vi slutar inte skolan förrän nån vecka in i juni och är beräknad till 11 juli så det blir utan att kollat i kalendern ungefär en månad :)
Tack :) bm gissade att jag skulle bli kallad runt v30 så får ge mig till tåls en stund med undersökningen. Är ju bara i slutet på v25.
Men tänk att alla i tråden har passerat halvvägs nu. Känns så konstigt att se BF i novembertråd och sånt.
Jag lutar också åt grå liggdel. Såg att det fanns en fin som hette "black denim" som jag tror gick att välja till Smilen. Är så sjukt kräsen och var inte helsåld på deras "steel grey" som jag tyckte var för helgrå...haha. Varför göra det lätt för sig? Men den fanns inte till sittdelen. Så där blir det nog svart, grå eller olivgrön.