• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-03-22 20:05:59 följande:

Jag tycker sparkarna har ändrat karaktär helt u magen, är det någon mer som märker något sådant?

Blir andfådd för allt nu också känns det verkligen som.

Men annars njuter jag av äntligen v 24 imorgon!

Drt tycker jag också! Jag kan inte riktigt förklara på vilket sätt men jag känner att de känts annorlunda sen någon vecka tillbaka.

Känns även som att jag kan känna när han sparkar i mig, alltså inte ut mot magen men nånstans bakåt liksom. Märklig känsla. Jag ser även på utsidan av magen när han "rullar runt" eller rör på sig lite. Sååå mysigt:)
  • Delilah2001
    FrökenMp skrev 2017-03-22 21:37:06 följande:

Drt tycker jag också! Jag kan inte riktigt förklara på vilket sätt men jag känner att de känts annorlunda sen någon vecka tillbaka.

Känns även som att jag kan känna när han sparkar i mig, alltså inte ut mot magen men nånstans bakåt liksom. Märklig känsla. Jag ser även på utsidan av magen när han "rullar runt" eller rör på sig lite. Sååå mysigt:)

Samma här! Men när han sparkar mot urinblåsan känns det riktigt obehagligt.

Har också börjat kunna se en del sparkar på utsidan av magen. Och sambon har äntligen känt första sparken mot sin hand!
  • narie24

Jag tycker att det inland kan göra ont när hon rör sig. Speciellt om man är gasig och man känner hur hon lever om mot tarmarna, aj! Känner fortf rörelser väldigt långt ner, precis ovanför blygdbenet.

Samtidigt har jag sista veckan (veckorna?) även känt rörelser eb bra bit över naveln, ibland samtidigt uppe och nere. Bara att vänja sig ;). Hade glömt hur det kändes det här med rörelser. Har inget minne av att det gjorde ont neråt livmodern, men minns hur det känns längre fram när man får sparkar mot revbenen.

• Treansresa

Vad skönt att läsa att jag inte är ensam! Jag är mycket mer orolig denna gång så allt som är annorlunda blir jag orolig för haha.

• FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-03-22 21:43:14 följande:

Samma här! Men när han sparkar mot urinblåsan känns det riktigt obehagligt.

Har också börjat kunna se en del sparkar på utsidan av magen. Och sambon har äntligen känt första sparken mot sin hand!

Åh vad mysigt!

Jag kan sitta hur länge som helst och bara kolla när bebisen rör på sig där inne och sparkas och har sig:)

Nu imorse såg jag att han la sig på vänster sida av magen och stannade kvar där för det buktade ut när han rörde sig dit sen försvann den aldrig och det blev liksom hårt just där. Så häftigt:D
  • Sosozo

Hur mår ni, mamis? Har ni hälsan eller hur går det?

Jag börjar känna mig tung och blir lätt trött. Men inga ryggproblem ännu.

• Lady K
    Sosozo skrev 2017-03-26 09:59:11 följande:

Jag mår bra måste jag säga! Har bara stundtals känt av lite, lite i fogarna plus lite lätta sammandragningar ett par gånger om dagen.

Och idag blev det äntligen av med beställning av barnvagn! Det blir en Britax Smile i grått.
  • Vet hur det känns
    Lady K skrev 2017-03-26 19:08:59 följande:

Jag mår bra måste jag säga! Har bara stundtals känt av lite, lite i fogarna plus lite lätta sammandragningar ett par gånger om dagen.

Och idag blev det äntligen av med beställning av barnvagn! Det blir en Britax Smile i grått.

Härligt! Blev även sittdelen grå?
  • Treansresa

Här börjar det bli tungt:( fogarna blir sämre hela tiden så nu måste ja tänka mig för hela tiden. Var ute med skotern igår och grillade och på kvällen kunde ja inte röra mig:( så drt blir nog inge mer åka iår:( tycker det är riktigt jobbigt att gå i snö också. Vill ha vår så känns det nog lättare! Bara 1-1,5 månad kvar med snö nu.

Jag har börjat få onda SD också ska prata med min bm nästa gång.

Men annars är allt bra oxh jag försöker njuta så mycket drt går av magen:) är ju sista graviditet för mig nu. Känns så häftigt att magen redan är så 'stor' :)
  • Vet hur det känns

Foglossning från helvete här. Kan inte röra mig utan smärta. Är väldigt orolig för hur det ska bli när jag blir större. Annars så mår jag bra :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny