• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-03-20 15:05:55 följande:

Vi skolade in första sonen när han var 15 månader. Han var väldigt liten då, kunde inte prata och knappt gå. Det var inte en bra tid för honom han grät ofta vid lämning och ibland när vi hämtade.

Så vi tog i från tårna med son nummer två, och var hemma i två år. Det var inte heller bra. Sista halvåret grät HAN när vi lämnade storebror på dagis, för att han tyckte att det verkade så kul att gå på dagis. Istället släpade vi med honom till en kall lekpark utan andra barn. Och hemma var han rastlös och nyfiken och svår att underhålla. Han är extremt social. Inskolningen märkte vi knappt av dock. Han sprang lyckligt in på avdelningen from dag ett.

Skulle vilja vara hemma 1,5 år med den här nya nu. Frågan är ju hur inskolning i januari blir. Men kan ju bli nekad, eller?..

Vi skolade in sonen i februari-mars minna jag. Gick bra men han blev ju sjuk direkt ;).
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-20 16:58:24 följande:

Vi skolade in sonen i februari-mars minna jag. Gick bra men han blev ju sjuk direkt ;).

Ok! Hade ni angivit i dagisansökan att ni ville ha den tiden eller blev det bara en ledig plats då?
  • Any80
    GrönaDruvan skrev 2017-03-20 15:05:03 följande:

Va på vanliga vecko-läkarundersökning förut, men idag var första gången de kollade vikten! Han väger 711g nu, han växer allt!

Så underbart. I vilken vecka e du nu??
  • Bimbim79

Inskolning är verkligen bergodalbana, äldsta tösen började vid 13,5 månad, har alltid varit super social älskat nya människor. Drog storl 68 i kläder pratade hela meningar och gick runt där som en miniatyr :) måste sett galet ut i andras ögon. Grabben va 18 månader o gick då 15 timmars vecka, han gillade inte att prata eller gå speciellt mycket. Har aldrig sökt kontakt med varken andra barn eller vuxna, så de 15 timmarna när jag va hemma med lillasyster va kanon för hans sociala utveckling. Yngsta tjejen va 1,5 år, det tog 4 månader att skola in. Hon är väldigt skeptisk till människor överlag. Tittade surt runt sig och sa bara- älskar inte fröknen här! Nä hä, va det fel personal på morgonen fick jag lämna lillasyster hos hennes storebror till rätt personal kom.
    Denna lilla kommer nog va 1,5 -2 år innan dagis start.

• narie24
    Sosozo skrev 2017-03-20 17:00:43 följande:

Ok! Hade ni angivit i dagisansökan att ni ville ha den tiden eller blev det bara en ledig plats då?

Ja vi sökte från den tiden.
  • GrönaDruvan
    Any80 skrev 2017-03-20 17:27:30 följande:
    Så underbart. I vilken vecka e du nu??
    Ja, det känns så bra! Jag är i vecka 25 (24+3)!
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-03-20 18:24:45 följande:

Ja vi sökte från den tiden.

Ok, nice. Då ska vi testa det med.
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-03-20 20:03:39 följande:

Ok, nice. Då ska vi testa det med.

Jag har skolan in.i slutet på januari. Vi var 3 barn som började samtidigt där. Sökte från februari.
  • Delilah2001

Vecka 24 i morgon!

Känns som mycket, men bara tills man tänker på vilken evighet det är kvar tills juli, mitt i sommaren liksom. Känns avlägset.

• FrökenMp
    Delilah2001 skrev 2017-03-20 21:00:49 följande:

Vecka 24 i morgon!

Känns som mycket, men bara tills man tänker på vilken evighet det är kvar tills juli, mitt i sommaren liksom. Känns avlägset.

Känner likadant! Tiden går såååå långsamt. Går in i vecka 26 på onsdag.

Men har satt lite delmål som gör det lite lättare. I slutet av nästa vecka ska vi på 3D-ultraljud och då är jag snart i vecka 28 liksom! Sen i slutet av april-början av maj ska jag på en weekend till Rom och kommer då vara i vecka 31. Sen vips är det inte alls långt kvar:)

Lite nervös över Rom dock. Vill inte behöva föda i Italien liksom...
Svar på tråden BF Juli 2017 ny