BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Vecka 24 i morgon!
Känns som mycket, men bara tills man tänker på vilken evighet det är kvar tills juli, mitt i sommaren liksom. Känns avlägset.
Känner likadant! Tiden går såååå långsamt. Går in i vecka 26 på onsdag.
Men har satt lite delmål som gör det lite lättare. I slutet av nästa vecka ska vi på 3D-ultraljud och då är jag snart i vecka 28 liksom! Sen i slutet av april-början av maj ska jag på en weekend till Rom och kommer då vara i vecka 31. Sen vips är det inte alls långt kvar:)
Lite nervös över Rom dock. Vill inte behöva föda i Italien liksom...
Ok! Hade ni angivit i dagisansökan att ni ville ha den tiden eller blev det bara en ledig plats då?
Är några veckor efter dig, vecka 22 bara. Ska till London i vecka 31! Är inte direkt nervös att det skulle bli dags att föda, däremot över om jag kommer orka gå mycket! Har lite känningar i fogarna nu och hoppas inte det blir mycket värre. Vill ju kunna ta sig runt ordentligt när man är iväg sådär! :)
Det är jag också lite nervös över. Jag vet att vi kommer gå väldigt mycket och Roms kullerstensgator talar nog inte till min fördel. Har också lite känningar i fogarna nu, speciellt när jag går långa promenader. Min sambo sa att vi kanske kunde fixa fram en rullstol som han kunde rulla mig på när vi är där... Hahah!
Har du nån försäkring när du är i London? Jag köpte till en försäkring som gäller fram till vecka 32 eftersom den vi redan hade endast gällde innan vecka 28.
Har inte kommit så långt... Borde teckna gravidförsäkring, har inte gjort det än. Aja baja, hehe. Är det gravidförsäkring du har tecknat eller är det något annat?
Jag tecknade min försäkring förra veckan precis innan jag skulle gå in i vecka 23 :) alltså betalförsäkring, hos TryggHansa. Hoppas dock på att jag inte kommer behöva ha någon användning av den.. men det känns som att om man inte tecknar någon betal så kommer något att hända..
Vi tecknade gravidförsäkring i slutet på januari (men började ju inte gälla förrän v22) och tog också den dyra för 1200. Men den får man tydligen lite rabatt också på barnförsäkringen sen.
Men kände mest att det är värt att betala lite extra OM det nu skulle hända något.
Jag tecknade min försäkring förra veckan precis innan jag skulle gå in i vecka 23 :) alltså betalförsäkring, hos TryggHansa. Hoppas dock på att jag inte kommer behöva ha någon användning av den.. men det känns som att om man inte tecknar någon betal så kommer något att hända..
Vi tecknade gravidförsäkring i slutet på januari (men började ju inte gälla förrän v22) och tog också den dyra för 1200. Men den får man tydligen lite rabatt också på barnförsäkringen sen.
Men kände mest att det är värt att betala lite extra OM det nu skulle hända något.
Ja, reseförsäkringen från erv kostade mig bara ca 230kr för 4 dagar. Känns som en liten summa om jag nu skulle råka föda i Rom och behöva flygtransport hem så står ju erv för det.
Tyckte faktiskt att Länsförsäkringar lät bra också men på något sätt dras jag mer till Trygg-Hansa, haha! Kanske dags att teckna nu när jag ändå går in i vecka 26....:)