• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Meowt
    Treansresa skrev 2017-04-03 12:14:18 följande:
    Här blir hela livmodern stenhård, jag kan känna precis vart den är och oftast syns det.. Och för mig gör det ont samtidigt. Sitter kvar i 20-40 sekunder sedan blir det helt mjukt igen.
    Jag känner igen det i så fall, fast får inte ont. Men ska till BM på fredag så kanske ska nämna det.
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-04-03 14:21:19 följande:

Jag har inga sammandragningar men minns inte att jag hade några förra gången heller så det har jag inga tankar kring.

Däremot har jag äntligen fått min totala sfinkterruptur från 2008 uppföljd idag. Var erbjuden snitt redan innan gynundersökningen gjordes och hon kunde se och känna varför jag har vissa besvär och upplever det trångt. De har typ sytt ihop för mkt nästan såg hon och det kan jag få hjälp med att rätta till när jag är färdig med att få barn. Så den här bebisen kommer komma ut i slutet på juni med snitt om det inte sätter igång av sig självt tidigare, då kommer det också bli snitt och de får inte säga nej om/när jag vill komma in. Känns skönt att veta men nu blev kag nervös för snittet istället ;)

Vad skönt att du äntligen har fått svar! tråkigt med problem pga det. Hoppas det blir bättre om dom rättar till det.

Vad mysigt med en junibebis och skönt att dom inte kan neka till att komma in! Förstår om du är nervös inför snittet:/
  • Lady K
    Joline84 skrev 2017-04-03 12:26:49 följande:

Hej! Jag har lite titt som tätt. Behöver inte vara att jag gör nått direkt tungt. Men det gör inte ont. Det blir bara väldigt spänt. Hur känns dina? Skönt för dig med någon som kan ge råd. Hoppas det går bra på undersökningen.

Mina gör inte heller ont, det är samma här som för dig - att det blir väldigt spänt. Men nu har jag iaf varit iväg och fått livmodertappen undersökt och allt var som det skulle! Jätteskönt! Så nu vet jag att även om det stundtals är obehagligt så är det inget farligt. Sen får jag väl känna efter hur besvärande det fortsätter kännas med jobbandet, det är klart att jag ju bara haft en tredjedel så många sammandragningar idag när jag varit ledig som en dag på jobbet.
  • Joline84
    Lady K skrev 2017-04-03 20:15:32 följande:
    Mina gör inte heller ont, det är samma här som för dig - att det blir väldigt spänt. Men nu har jag iaf varit iväg och fått livmodertappen undersökt och allt var som det skulle! Jätteskönt! Så nu vet jag att även om det stundtals är obehagligt så är det inget farligt. Sen får jag väl känna efter hur besvärande det fortsätter kännas med jobbandet, det är klart att jag ju bara haft en tredjedel så många sammandragningar idag när jag varit ledig som en dag på jobbet.
    Så skönt att allt såg bra ut då. Nej, jag tror inte heller att mina kommer lika ofta när jag är ledig. Tror att det är svårare på jobbet att undvika fel ställningar. Tex bäddade jag nyss rent hos ett par och att stå vikt över dubbelsäng o skaka i tunga täcken gjorde mig rätt slut. Medan ett träningspass inte är ansträngande på samma sätt.
  • Wooden

Fick precis blombud till jobbet från sambon. Blev jätteglad såklart. Skönt att få lite extra uppskattning ibland! :)
    Sonen är så jäkla jobbig att söva på kvällarna, och har varit det lååång tid nu, så man har liksom begränsat med partid på kvällen. Så lite extra materiell kärlek var välkommet <3

• Joline84
    Wooden skrev 2017-04-04 15:07:14 följande:

Fick precis blombud till jobbet från sambon. Blev jätteglad såklart. Skönt att få lite extra uppskattning ibland! :)
    Sonen är så jäkla jobbig att söva på kvällarna, och har varit det lååång tid nu, så man har liksom begränsat med partid på kvällen. Så lite extra materiell kärlek var välkommet <3

Så gulligt av honom. Ja, lite extra känslig som man är, så betyder allt väldigt mycket.
  • Treansresa
    Wooden skrev 2017-04-04 15:07:14 följande:

Men vad underbar han är! Sådant uppskattas så mycket i vardagen!
  • Bimbim79

Varit å lyssnat på bebisen idag, bm fick jaga runt honom en del, allt lät fint. Mätte magen osv. Förklaring på min trötthet, hb starkt sjunkande precis som jag misstänkte. Började på 130 är nu på 116, trots tabletter och brusvitaminer mm. Kan nog bli en seg vår om jag inte har nåt blod att hålla mig vaken med? :/ men får väl kämpa på med broccoli jordgubbar och leverpastej i kombination med järntabletterna. Suck!

• narie24

Ni som är förstoppade/hårda i magen, vad använder ni för att förbättra läget?

Provat laktulos men det smakade ju inget vidare direkt....

• Bimbim79
    narie24 skrev 2017-04-05 07:17:51 följande:

Ni som är förstoppade/hårda i magen, vad använder ni för att förbättra läget?

Provat laktulos men det smakade ju inget vidare direkt....

Frukt, vätska, tagit dotterns dulco vid nåt akut läge, försöker gå mycket! Är ju en pina dock!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny