BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Apropå spjälsäng så har vi en står i vårt sovrum nu, som stått där sen sonen kom. Har en grå från Jollyroom som är superfin! Dock stod den i hans rum tidigare då vi hade ett crib till honom inne hos oss. "Problemet" är att han sover i vår säng fortfarande. Han har sovit i egen säng i korta perioder men sen blivit förkyld, sovit oroligt osv, så han har fått läggas över mer och mer. Nu känns det som vi är helt fast. Han vill så gärna ligga och mysa och klappa en på armen eller ryggen eller hålla i handen. Hur fasen ska vi ta fajten med egen säng? Han är ju dock bara 18 månader så han är ju liten fortfarande, men vill verkligen inte ha hela familjen i vår säng när bebis kommer. Helst inte bebisen heller. Det skulle vi inte med sonen heller, men ni hör ju hur det blev...
Självklart är sonen välkommen att komma till oss på natten, men att ha hela sällskapet där från kväll till morgonen är jag/vi verkligen inte sugna på. Tar redan döden på samlivet typ... Att jag blivit gravid på nytt är typ ett under...
Får jag fråga hur mycket onyttigt ni äter varje dag?
Börjar nästan få lite ångest hur mycket jag går och småäter...äter ju stora mängder mat också, så får ju i mig mycket nyttigt, så på det sättet är jag inte orolig, men att det ska vara så svårt att låta bli!!!
Idag har jag lyckats trycka i mig:
-1 Dammsugare
-6 rutor marabou helnöt
-1 donut + Festis
-nästan en hel godispåse (sån färdig liten)
Då är dagen inte slut än!!
Igår blev det väl några kakor till och choklad och säkert nåt mer...haha
Jag är också så sugen på gotte! Choklad skulle jag kunna äta varje dag!
Försöker låta bli. Har också fått stora barn så vore skönt med några gram mindre ;).
Imorgon blir första besöket hos barnmorskan sen inskrivning. V 25+0. Är det då de börjar mäta magen?
Jag har ett enormt sötsug även i vanliga fall ... och har ätit alldeles för mycket sött nu. Men jag försöker skärpa mig och äta andra saker mellan måltiderna som frukt eller ett knäckebröd. Jag hade rätt högt värde när jag gjorde glukosbelastning i v12 så känns som att det kan vara bra att försöka låta bli att äta så mycket kakor, godis osv. Och jag har fått stora barn tidigare ... men oj vad jag är sugen på choklad och kakor! Jag älskar att baka godsaker också och då finns det ju hemma hela tiden ...
Jag är också så sugen på gotte! Choklad skulle jag kunna äta varje dag!
Försöker låta bli. Har också fått stora barn så vore skönt med några gram mindre ;).
Imorgon blir första besöket hos barnmorskan sen inskrivning. V 25+0. Är det då de börjar mäta magen?
Apropå spjälsäng så har vi en står i vårt sovrum nu, som stått där sen sonen kom. Har en grå från Jollyroom som är superfin! Dock stod den i hans rum tidigare då vi hade ett crib till honom inne hos oss. "Problemet" är att han sover i vår säng fortfarande. Han har sovit i egen säng i korta perioder men sen blivit förkyld, sovit oroligt osv, så han har fått läggas över mer och mer. Nu känns det som vi är helt fast. Han vill så gärna ligga och mysa och klappa en på armen eller ryggen eller hålla i handen. Hur fasen ska vi ta fajten med egen säng? Han är ju dock bara 18 månader så han är ju liten fortfarande, men vill verkligen inte ha hela familjen i vår säng när bebis kommer. Helst inte bebisen heller. Det skulle vi inte med sonen heller, men ni hör ju hur det blev...
Självklart är sonen välkommen att komma till oss på natten, men att ha hela sällskapet där från kväll till morgonen är jag/vi verkligen inte sugna på. Tar redan döden på samlivet typ... Att jag blivit gravid på nytt är typ ett under...
Vi hade stora tjejen 5 år, grabben på 18-19 månader och bebisen i sovrummet första halvåret! Köpte ett par mindre madrasser som va bäddade och klara som vi hade under vår säng, å när de större barnen kom in behövde man bara sticka ner handen å dra fram en madrass, kunde sova vidare med ena armen nere hos dem en stund, efter några månader bandet väl bekvämare att ligga Kvar i sina egna sängar! Vet det va ett halvår jag funderade på att madrassera hela sovrummet så alla kunde sova vart de ville :)
Ja barn vandrar ju i några år på nätterna :) vi valde dessutom att ha 90x200 sängar till barnen. För hur ofta är man inte själv den som får vandra vidare t nästa säng när det blir för trångt. Efter ett par nätter ihop vikt i äldsta dotterns växa säng blev det vuxensängar till alla. Men man får försöka njuta så länge det går. Inte fasiken kommer de å myser ner sig hos mamma å pappa när de är 14 sen ;) även om 13 åringen fortfarande kan komma å lägga sig en stund å prata på kvällen så blir ju avstånden större när de blir äldre.
Vi kommer nog få ha den minsta nere hos oss rätt länge, har en fruktansvärd trappa ner, å den vill jag inte nån ska behöva gå varken upp eller ner för på natten när man är trött. Har dock sovrum och klädkammare i ett på nästan 35 kvadrat så nån liten hörna går ju fixa till honom med även när han blir lite större.