• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • JunetteL

Hej!
    Blev medlem här på familjeliv idag, har bf 5:Juli. Bor strax utanför Gbg. någon mer som bor i Göteborg/mölndalsområdet?

• FrökenMp

Ni som fått barn innan!

Har en smärta som jag har svårt att bedöma vad det kan bero på. Vet inte om det är normalt eller ej...

Om jag spänner magmusklerna (tex byter från liggande till sittande position) eller när jag står upp/går så gör det ont i nedre delen av magen.

Inte alla molande utan mer som att det spänner och drar...någon som känner igen detta?

Detta gör att det blir så jobbigt för mig att gå längre sträckor och kan inte ta lika stora steg som förut.

• Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-03-30 15:12:08 följande:

Ni som fått barn innan!

Har en smärta som jag har svårt att bedöma vad det kan bero på. Vet inte om det är normalt eller ej...

Om jag spänner magmusklerna (tex byter från liggande till sittande position) eller när jag står upp/går så gör det ont i nedre delen av magen.

Inte alla molande utan mer som att det spänner och drar...någon som känner igen detta?

Detta gör att det blir så jobbigt för mig att gå längre sträckor och kan inte ta lika stora steg som förut.

Sammandragningar, får samma, eller förvärkar vad man nu väljer att kalla det! Går de över med vila så är de inget att bry sig om. Bara dra ner på tempot å undvika de rörelser som gör ont.
  • Sosozo

Det här med barn i föräldrarnas säng. Över lag så strävar vi också efter att få gå och lägga oss själva, på kvällen. Jag tycker det känns viktigt att man kan småprata, kramas eller se en film i sängen då det är så fullt upp dagtid. Men sen på natten får barnen gärna komma över. Älskar att vakna bredvid mina barn. 7-åringen kommer sällan över numer men 5-åringen kommer ofta. Vi tänkte lösa det så att vi har en 90-säng i bebisrummet sen. Så kan en vuxen sova där. Såeciellt om det är en skrikig bebis. Då kan en vuxen sova skönt i stora sängen plus att det finns plats för de stora barnen om de vill komma över på natten.

Är ju en tillfällig lösning. Men allt för att göra det bekvämt för sig

• Bimbim79
    Sosozo skrev 2017-03-31 05:58:57 följande:

Det här med barn i föräldrarnas säng. Över lag så strävar vi också efter att få gå och lägga oss själva, på kvällen. Jag tycker det känns viktigt att man kan småprata, kramas eller se en film i sängen då det är så fullt upp dagtid. Men sen på natten får barnen gärna komma över. Älskar att vakna bredvid mina barn. 7-åringen kommer sällan över numer men 5-åringen kommer ofta. Vi tänkte lösa det så att vi har en 90-säng i bebisrummet sen. Så kan en vuxen sova där. Såeciellt om det är en skrikig bebis. Då kan en vuxen sova skönt i stora sängen plus att det finns plats för de stora barnen om de vill komma över på natten.

Ja barnen är ju alltid välkomna, jag har dock oerhört svårt att sova med barn. Svårt att sova med nån alls, så ska jag vara hyfsat trevlig på dagarna behöver jag få iaf några timmar i lugn o ro. Trodde ju jag va klar med småbarn i sängen :) förhoppningsvis blir denna lillkillen som sin bror, honom lade jag i spjälsängen kl 18 å väckte kl 08, från 3 veckors ålder. Va sån lyx, jämfört med lilltjejen som inte sov å va missnöjd i 2,5 år ;) vi har extra sovrum som sen ska bli barnrum uppe i värsta fall så iaf en vuxen får sova åt gången!
  • GrönaDruvan

Då går man in i vecka 27 idag! Så härligt att tiden går framåt!! Han börjar bli riktigt stark där inne, är så skönt att känna honom så mycket!!!

Det här med att sova...våra två barn har alltid sovit som små gudar. Visst, de hade väl några perioder som bebisar då det var lite sisådär, men i det stora hela så har det alltid gått bra. Det är väldigt sällan som de kommer ner till oss, men nu det senaste har de börjat komma ner...blir alltid att mannen får flytta sig, jag tycker det blir för trångt att sova tre i dubbelsängen, speciellt när äldsta sonen sover där, för han snurrar runt så...
    Den yngsta kan man oftast gå med upp till rummet igen bädda om och säga god natt igen..
    Vet inte om de börjar bli lite oroliga nu inför bebisens ankomst och det är därför de springer på nätterna...?

• FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-03-30 21:57:11 följande:

Sammandragningar, får samma, eller förvärkar vad man nu väljer att kalla det! Går de över med vila så är de inget att bry sig om. Bara dra ner på tempot å undvika de rörelser som gör ont.

Det känns inte alls som sammandragningar. Det har jag fått mycket av på senaste tiden men det jag pratar om är mer en konstant, brännande känsla. Kan vissa gånger kännas nääätan som träningsvärk.

Kanske är ligamenten....:)
  • Wooden
    Sosozo skrev 2017-03-31 05:58:57 följande:

Ja, det är så jag skulle vilja ha det också! Det är liksom gå och lägga sig ihop och utan barn man främst vill åt. Som sagt så är vår son inte ens 2 år när bebis kommer så jag förstår att det inte är säkert det kommer få till som man önskar. Men blir ju lättare och lättare att kommunicera med honom och så får man se vilken typ av bebis man får. Vilken dröm det skulle vara att efter snart två år med ett barn emellan sig ha två små skatter som till stor del sover i egen säng! <3 Men jag tvivlar på det, haha. 

Håller med om att man ska göra det som känns rätt och bekvämt! Det är ju därför det blev så att sonen sover hos oss, för att slippa springa upp och iväg när det vaknas på nätterna. 
  • Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-03-31 09:51:08 följande:

Det känns inte alls som sammandragningar. Det har jag fått mycket av på senaste tiden men det jag pratar om är mer en konstant, brännande känsla. Kan vissa gånger kännas nääätan som träningsvärk.

Kanske är ligamenten....:)

Jag har nå liknande och bm tror dey är ligament:)

Jobbigt men tydligen inge farligt enligt henne
  • narie24
    GrönaDruvan skrev 2017-03-31 08:51:47 följande:

Då går man in i vecka 27 idag! Så härligt att tiden går framåt!! Han börjar bli riktigt stark där inne, är så skönt att känna honom så mycket!!!

Det här med att sova...våra två barn har alltid sovit som små gudar. Visst, de hade väl några perioder som bebisar då det var lite sisådär, men i det stora hela så har det alltid gått bra. Det är väldigt sällan som de kommer ner till oss, men nu det senaste har de börjat komma ner...blir alltid att mannen får flytta sig, jag tycker det blir för trångt att sova tre i dubbelsängen, speciellt när äldsta sonen sover där, för han snurrar runt så...

Den yngsta kan man oftast gå med upp till rummet igen bädda om och säga god natt igen..

Vet inte om de börjar bli lite oroliga nu inför bebisens ankomst och det är därför de springer på nätterna...?

Jag tycker mig se det beteendet hos min stora, 8 år. Kanske hon känner av förändringen? När vi väntade lillebror gick hon från att sova hela nätter till att komma in till oss. Hon kanske är mer känslig för förändring.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny