• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-04-02 20:15:16 följande:
    Verkligen! Ibland kan jag somna om efter ett par timmar och få en stunds sömn till, men då är det ju iaf dags att gå upp. Till vardags dvs. Segt. Verkar inte spela någon roll om jag lagt mig tidigt eller sent heller. Så tråkigt att vakna ich vara helt vaken, och det är fortfarande mörkt ute.
    Nej, det blir ju inte tillräckligt ändå, om man lyckas somna om nån gång. Jag kan vara jättetrött vid sju. Sen vid nio, tio när jag är i säng, inte lika trött. Och sen vakna tidigt ändå. Lyckligtvis vaknar jag inte av att behöva gå upp o kissa. Hoppas det vänder.
  • Leeandra
    Sosozo skrev 2017-04-02 05:50:22 följande:

Flera mornar nu har jag vaknat kl 4,5 på morgonen. Så himla konstigt. Klarvaken! Jag som är världens morgontröttaste människa. Någon fler? Vad gör man?

Jag är helt tvärtom, morgonpigg annars men så hopplöst seg på morgonen nu, trots att det är ljust ute. Skulle gladeligen gå upp och vara pigg vid 5 och få något gjort!
  • Bimbim79
    narie24 skrev 2017-04-02 20:23:58 följande:

Jag vaknar också i ottan. Har märkt att lillan lever rövare på morgonkvisten, så kanske är det hon som väcker?

Blä idag hände ngt med mitt humör. Så labil, nära till tårar, stingslig. Och mår lite illa ovh allmänt skruttig. Hoppas det vänder.

Känner igen mig! :) det är nära till alla känslor typ samtidigt men det går i perioder. Nåt som gör mig jätteglad kan få mig att gråta å snora dagen efter, inte konstigt min man inte vet vilken fot han ska stå på. Det enda positiva är väl att det svänger snabbt iaf!
  • Wooden
    FrökenJo skrev 2017-04-02 11:22:58 följande:
    Vilka fina bebismagar ni har! Här växer allt annat på kroppen utom magen... :( Går in i v.25 imorgon..
    Du är också jättefin! Förmodligen kommer du få mage så det räcker och blir över så småningom! :) Fast ibland kan ju bebisen ligga långt inne mot ryggen och då blir inte magen så stor. Tänk dom som inte vet om att dom är gravida förrän dom ska föda! Då har man nog ingen stor kula! 
    Men förstår dig såklart! Framför allt om du känner att allt annat växer... Skickar lite pepp!
  • Lady K

Hur har ni andra det med sammandragningar? Jag har haft ganska mycket sista veckan, framförallt på jobbet där jag ju har enbart arbetsuppgifter av tung fysisk karaktär...Guld värt i detta läget med en svärfar som är gynekolog, skönt att kunna dryfta orosmoment och få råd. Sen finns det såklart gränser för vad jag känner mig bekväm med att diskutera med honom...

Han rekommenderade mig iaf att åka in till gynakuten för att mäta livmodertappen för att på så vis kunna avgöra om sammandragningarna är normala eller något man bör oroa sig över och ev. bli sjukskriven för. Så nu åker jag dit efter lunch och gör vaginalt ultraljud. Hoppas att det inte är någon fara...

• Treansresa
    Lady K skrev 2017-04-03 10:37:19 följande:

Hur har ni andra det med sammandragningar? Jag har haft ganska mycket sista veckan, framförallt på jobbet där jag ju har enbart arbetsuppgifter av tung fysisk karaktär...Guld värt i detta läget med en svärfar som är gynekolog, skönt att kunna dryfta orosmoment och få råd. Sen finns det såklart gränser för vad jag känner mig bekväm med att diskutera med honom...

Han rekommenderade mig iaf att åka in till gynakuten för att mäta livmodertappen för att på så vis kunna avgöra om sammandragningarna är normala eller något man bör oroa sig över och ev. bli sjukskriven för. Så nu åker jag dit efter lunch och gör vaginalt ultraljud. Hoppas att det inte är någon fara...

Lycka till på gynakuten!

Jag har också börjat få massor. Behöver inte ens anstränga mig för att dom ska komma. Så ska prata med min bm på fredag om hur man ska gå tillväga
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-04-03 12:01:45 följande:

Är en sammandragning då magen blir helt hård lite mer nertill?

Här blir hela livmodern stenhård, jag kan känna precis vart den är och oftast syns det.. Och för mig gör det ont samtidigt. Sitter kvar i 20-40 sekunder sedan blir det helt mjukt igen.
  • Joline84
    Lady K skrev 2017-04-03 10:37:19 följande:

Hej! Jag har lite titt som tätt. Behöver inte vara att jag gör nått direkt tungt. Men det gör inte ont. Det blir bara väldigt spänt. Hur känns dina? Skönt för dig med någon som kan ge råd. Hoppas det går bra på undersökningen.
  • FrökenMp

Jag har också fått rejält med sammandragningar senaste två veckorna. Behöver inte göra nåt speciellt utan dom kommer och går. Ibland kan jag få mer än 5 sammandragningar i rad på kort tid och då känns det lite obehagligt...

Svar på tråden BF Juli 2017 ny