BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Flera mornar nu har jag vaknat kl 4,5 på morgonen. Så himla konstigt. Klarvaken! Jag som är världens morgontröttaste människa. Någon fler? Vad gör man?
Jag vaknar också i ottan. Har märkt att lillan lever rövare på morgonkvisten, så kanske är det hon som väcker?
Blä idag hände ngt med mitt humör. Så labil, nära till tårar, stingslig. Och mår lite illa ovh allmänt skruttig. Hoppas det vänder.
Hur har ni andra det med sammandragningar? Jag har haft ganska mycket sista veckan, framförallt på jobbet där jag ju har enbart arbetsuppgifter av tung fysisk karaktär...Guld värt i detta läget med en svärfar som är gynekolog, skönt att kunna dryfta orosmoment och få råd. Sen finns det såklart gränser för vad jag känner mig bekväm med att diskutera med honom...
Han rekommenderade mig iaf att åka in till gynakuten för att mäta livmodertappen för att på så vis kunna avgöra om sammandragningarna är normala eller något man bör oroa sig över och ev. bli sjukskriven för. Så nu åker jag dit efter lunch och gör vaginalt ultraljud. Hoppas att det inte är någon fara...
Hur har ni andra det med sammandragningar? Jag har haft ganska mycket sista veckan, framförallt på jobbet där jag ju har enbart arbetsuppgifter av tung fysisk karaktär...Guld värt i detta läget med en svärfar som är gynekolog, skönt att kunna dryfta orosmoment och få råd. Sen finns det såklart gränser för vad jag känner mig bekväm med att diskutera med honom...
Han rekommenderade mig iaf att åka in till gynakuten för att mäta livmodertappen för att på så vis kunna avgöra om sammandragningarna är normala eller något man bör oroa sig över och ev. bli sjukskriven för. Så nu åker jag dit efter lunch och gör vaginalt ultraljud. Hoppas att det inte är någon fara...
Är en sammandragning då magen blir helt hård lite mer nertill?
Är en sammandragning då magen blir helt hård lite mer nertill?
Jag har också fått rejält med sammandragningar senaste två veckorna. Behöver inte göra nåt speciellt utan dom kommer och går. Ibland kan jag få mer än 5 sammandragningar i rad på kort tid och då känns det lite obehagligt...