• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Meowt
    Treansresa skrev 2017-04-25 07:12:16 följande:
    Lycka till! Hoppas du får kortet idag:) det är en sådan frihet!
    Tack! Ja, verkligen. Vi har ingen egen bil men vi är med i en bilpool (Sunfleet) och de har en "station" som ligger granne med oss så det är nära och bra.
    Bara att boka en bil och köra. Blir billigare (för oss, bor ju i stan) än att ha en egen bil än så länge.
  • Vet hur det känns
    Meowt skrev 2017-04-25 07:08:40 följande:

Idag har jag uppkörning! Gjorde teoriprovet igår (61/65, chockerande men "puh") men idag är det verkligen nervöst. Mest eftersom att jag känner mig stressad pga graviditeten, magen blir inte precis mindre och vill gärna att körkortet ska vara klart innan han är färdigblakad :)

Hoppas bara på att gravidhjärnan samarbetar lite med mig under den timme som det tar.

Lycka till idag! Jag klarade mitt körkort 16 mars.. så skönt att ha det innnan bebis kommer.
  • Sosozo
    Joline84 skrev 2017-04-24 21:09:43 följande:

Okej, hoppas den möjligheten finns då. Har du redan fått ditt snitt bestämt? Jag har tid med läkaren 1 juni, så vet inte ens säkert att jag får ett snitt.

Jag väntar också. Var på Aurorasamtal igår och diskuterade saken. Jag vill ha ett planerat snitt också pga dåliga upplevelser tidigare. För mycket smärta, det går inte. Iaf nu ska jag få remiss till läkare. Undrar vad det samtalet kommer innebära?
  • Joline84
    Meowt skrev 2017-04-25 07:08:40 följande:

Idag har jag uppkörning! Gjorde teoriprovet igår (61/65, chockerande men "puh") men idag är det verkligen nervöst. Mest eftersom att jag känner mig stressad pga graviditeten, magen blir inte precis mindre och vill gärna att körkortet ska vara klart innan han är färdigblakad :)

Hoppas bara på att gravidhjärnan samarbetar lite med mig under den timme som det tar.

Lycka till! Vet hur det är, då jag själv tog körkort i sommras. Så underbart när man väl fått det, även om det är en intensiv och nervös resa dit.
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-04-25 10:30:59 följande:
    Jag väntar också. Var på Aurorasamtal igår och diskuterade saken. Jag vill ha ett planerat snitt också pga dåliga upplevelser tidigare. För mycket smärta, det går inte. Iaf nu ska jag få remiss till läkare. Undrar vad det samtalet kommer innebära?
    Jag vet inte exakt vad läkarbesöket eller rättare sagt vad beslutet baseras på. Kan tänka mig att ju tydligare och mer detaljerad man är, och att man är säker i det man säger så är det nog större chans att man får det beviljat, när det handlar om förlossningsrädsla.
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-04-25 06:09:13 följande:

Vilken snygg vagn och färg:) vad är det för märke på vagnen?:)

Tack. Det är Stokke trailz
  • Delilah2001
    Sosozo skrev 2017-04-25 10:30:59 följande:

Här var det så att läkarbesöket gick ut på att jag fick berätta hur jag kände, och läkaren informerade om risker med snitt. Sen skickade hon remiss till sjukhuset, där andra läkare under konferens beslutar om att bevilja snitt eller ej.

Vet inte om det ser annorlunda ut i andra delar av landet, men så var det här i alla fall.
  • Joline84
    acinnaleh skrev 2017-04-25 06:22:31 följande:
    Ja det blev ca 25 stygn efter födseln och förstoppningsproblematik sen 2008 (lite för många enligt läkaren och kan be om att få det korrigerat sen när/om jag vet att det inte ska bli fler bebisar) även om själva förlossningen var smidig. Det låter ju som att du varit med om värre förlossningar än jag så man kan ju tycka att du bör få som du vill!
    Det låter ju inte alls kul. Varken så många stygn eller förstoppningsproblem efteråt. Hoppas att det går vägen för oss båda denna gång då!
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-04-25 13:00:15 följande:
    Här var det så att läkarbesöket gick ut på att jag fick berätta hur jag kände, och läkaren informerade om risker med snitt. Sen skickade hon remiss till sjukhuset, där andra läkare under konferens beslutar om att bevilja snitt eller ej.

Vet inte om det ser annorlunda ut i andra delar av landet, men så var det här i alla fall.
    Här lät det som att det var hon, läkaren jag skulle träffa som tar beslutet. Hade hoppats på att få veta där och då, och helst ett datum.
  • Delilah2001
    Joline84 skrev 2017-04-25 17:08:37 följande:

Här lät det som att det var hon, läkaren jag skulle träffa som tar beslutet. Hade hoppats på att få veta där och då, och helst ett datum.

Ok, det kanske är olika rutiner. Var bor du någonstans? Är det en sjukhusläkare du ska träffa?

Jag fick vänta på beslut ca tre veckor efter mitt läkarbesök då remissen skickats. Jag har fått beviljat snitt, men inget datum ännu.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny