BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Har inte skrivit ner mitt ännu, men vet vad jag vill ha och inte.
*Endast lustgas och PCB som smärtlindring.
*Föda på knä och själv ta emot sonen.
*Sen avnavling och avvakta oxytocininjektion
*Att en viss läkare inte får vårda mig
*Tidig hemgång efter 6h om allt är bra.
Ser fram emot förlossningen som sjutton, är så trött på att gå gravid på jobbet o ta hand om alla nyförlösta o deras bebisar. Jag vill ha min egen bebis att mysa med.
Jag längtar till förlossningen, men har ju så mycket jag vill hinna få klart i hemmet innan. Samtidigt kan jag inte göra vissa saker pga att jag är gravid men ska iaf bli skönt att få gå hem 25/5 så hinner jag väl göra lite mer klart i min snigeltakt :) egentligen mest nervös för hur han ska reagera. Är ju första gången å han tyckte det va jobbigt vid Äggplockningen för att jag tyckte det gjorde ont. Det är ju ingenting mot vad som komma ska! ;) kommer väl sluta med att jag föder och försöker instruera personalen att ta hand om honom underreden :)
Någon som börjat skriva förlossningsbrev? Jag hade liknande upplevelse på båda mina vaginala förlossningar, efterfrågade samma saker på båda. Vet också jag fick bråka rejält med en bm när sonen skulle födas som propsade på tens, jag blev skitförbannad när hon inte lyssnade resultatet va pinvärkar i de 5 timmarna hon hade kvar på sitt pass. Ville inte se henne i salen alls, konstanta värkar och det hände absolut ingenting. Inget jag känner för att gå igenom igen. Mesproppen till Karl jag hade då sa ju inget heller och jag varken kunde eller orkade prata just då!
De vill ju alltid man ska prova nåt de tycker är fantastiskt, bad om bedövningsspray i mellangården, med yngsta fick det men sonen, då kommer de med varma handdukar, fick psykbryt! Kanske ska tillägga att jag inte är den charmigaste patienten när smärtan sätter in ;)
Klart ett förlossningsbrev är ju inte ett kontrakt eller garanti för att det blir som man vill. Första barnet blev urakut snitt, alla runt ojade sig o ville jag skulle ha kurator kontakt innan hemgång mm. Fattade inte varför de gjorde en sån grej av det? Skitbra med snitt ju, varken hon eller vagnhall antagligen överlevt annars. Kände mig helt lugn i vården av det! Har varit samlad, arg när jag får ont men samlad, tyvärr så funkade det ju inte med den bm som jobbade då när sonen skulle ut! Hon lyssnade inte på mig och jag hade noll tolerans mot hennes attityd. Bra och dåliga personer/personkemi kan man liksom inte garantera sig emot. Tänker mest att vissa saker vill jag absolut inte, och vill i te behöva känna mig överkörd när jag är som mest sårbar. Däremot litar jag på dem när de kommer med logiska och rationella förslag. Önskar också att de litar på att jag känner min kropp även i värkarbetet. De va övertygande om att jag måste vänta att krysta med dottern tjatade mig till kontroll och då va det ju dags. Kände ju när sista kanten gled över hjässan på henne o att det va krystdax men de sa att det kan man inte veta? Klart man kan, hur födde man barn förr liksom? Å de som råkar få sina hemma kan ju knappast känna efter själva om det är nån kant kvar eller ej?
Eftersom det blir planerat snitt kommer det inte bli mkt till brev. Har fått två bud angående postop. Läkaren sa arr man och bebis kommer vara med mig där, bm sa att de kommer gå till avd. Det vill jag INTE förrän jag själv är redo att vara ifrån bebisen, fick typ 30min-1h tillsammans förra gången efter förlossning innan jag syddes på op. Fick spendera hela natten utan bebis vilket var det sista jag tänkt mig kunde hända, inte kul. Så det kommer jag vara tydlig med innan.
Vi har börjat skriva ihop brevet. Men det är mycke för att förbereda sig. Gå igenom alla tänkbara steg.
Jag skrev inget brev förra gången mer än att BM skrev ner alla problem jag hade haft under graviditeten. Blir samma denna gång, tar förlossningen som den kommer.