• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Wooden
    Meowt skrev 2017-04-26 15:32:32 följande:
    Det gick verkligen inte bra tyvärr :(
    Misslyckades rätt så rejält men tror att det var nerverna. Det var en sak som gick fel först och sen gick det liksom neråt.
    Grät typ hela eftermiddagen igår och har väl börjat återhämta mig lite. Sen har jag haft en tuff dag på jobbet idag plus är ju inte direkt stabil som gravid :). Känner mig rätt så sämst faktiskt.
    Har ny tid om en månad så hoppas på att det går bättre då, annars får jag ta det efter bebis även om innan är att föredra, men klarar jag inte det innan slutet på juni så måste jag göra om teorin. Finns knappt några tider heller.

På tal om jobbet så har jag en kollega som är lite osmidig (har nämnt henne här förut). Idag påpekade hon hur stor jag blivit samt så frågade hon hur mycket jag har gått upp (!!)
    Verkligen HELT fel dag och vikten är dessutom ett väldigt känsligt ämne.

Är rätt så redo för helg nu.
    Tråkigt med uppkörningen, håller tummarna att det går vägen på nästa försök! Man är ju skitnervös så förstår din känsla. Sen släpper ju allt och tror man vill gråta oavsett om det gått bra eller inte, fast det är roligare om man gråter för man klarar det förstås... Som sagt, så hoppas jag du klarar det nästa gång. Skicka lite pepp!

Och kollegan. Vet inte vad jag ska säga. Om alla bara kunde sluta lägga sig i! ibland är det bara dumheter, men ibland kanske man faktiskt har lagt på sig mycket på kort tid och då tror jag man vet om det utan att folk måste påminna en hela tiden. Sjukt om man skulle gå runt och kommentera icke-gravida kroppar på det där sättet.
  • Joline84
    Misslyckades rätt så rejält men tror att det var nerverna. Det var en sak som gick fel först och sen gick det liksom neråt.
    Grät typ hela eftermiddagen igår och har väl börjat återhämta mig lite. Sen har jag haft en tuff dag på jobbet idag plus är ju inte direkt stabil som gravid :). Känner mig rätt så sämst faktiskt.
    Har ny tid om en månad så hoppas på att det går bättre då, annars får jag ta det efter bebis även om innan är att föredra, men klarar jag inte det innan slutet på juni så måste jag göra om teorin. Finns knappt några tider heller.

På tal om jobbet så har jag en kollega som är lite osmidig (har nämnt henne här förut). Idag påpekade hon hur stor jag blivit samt så frågade hon hur mycket jag har gått upp (!!)

Tråkigt att du inte klarade det. Jag klarade inte heller på första, var såå nervös och när ett litet misstag gjordes, så gick det liksom du skrev, bara nedför. Andra gången hade jag mer flyt och var lite lugnare. Då gick det bra. Du kommer att klara det och du ska absolut inte känna dig sämst! Ta nya tag efter besvikelsen lagt sig lite. Du är ju så nära målet nu!
  • Vet hur det känns

Fy så tråkigt... Nästa gång klarar du det!! Tänk på att teorin bara gäller i 2 månader så för att slippa skriva om den så måste du klara nästa gång.

Du kan inte åka till annan stad för att få snabbare tid? Ett tips är att boka körlektion innan (om du inte redan kör med körskola)

Jag var sjukt nervös!! Förstår inte ens att jag klarade det.. gjorde x-antal fel osv men bedömaren sa att man kollar på helheten.. men att det var på gränsen att han skulle godkänna mig. Min körlärare från körskolan var med och hon sa att jag fick ett enkelt körprov efter. (Tack gode gud) Jag gjorde sammanlagt 26 körlektioner (50 min) samt körde lite hemma med min man. Nervositeten gör ju att allt blir värre.. jag håller tummarna för dig!!!! Nästa gång fixar du det!!
  • Bimbim79

Du fixar det, man har rätt att va nervös när
    Man ska bedömas!
    Har med en kollega som uttrycker sig lite klumpigt angående vikt, hon är dessutom ganska stor själv. Svarade henne lugnt, -jag är gravid, vad är din ursäkt? Hon har inte nämnt min vikt igen! :)

• Vet hur det känns
    Bimbim79 skrev 2017-04-27 14:05:38 följande:

Man ska bedömas!

Har med en kollega som uttrycker sig lite klumpigt angående vikt, hon är dessutom ganska stor själv. Svarade henne lugnt, -jag är gravid, vad är din ursäkt? Hon har inte nämnt min vikt igen! :)

Hahahahahahahaha jag dööörr!!!! Så ska jag också säga om nån säger något :D
  • Newbie84
    Bimbim79 skrev 2017-04-27 14:05:38 följande:

Man ska bedömas!

Hahaha så bra :)
  • Meowt

Haha! Önskar verkligen att jag vågade säga nåt sånt också! Bra att hon blev tyst sen :)

• Bimbim79

Är inte speciellt känd för att inte säga rakt ut vad jag tänker! På gott å ont! Men vissa kommentarer kräver att man stampar till! ;)
    Är ju så löjligt att påpeka kropp/vikt speciellt till en gravid. Man bär ju runt på en hel människa till, konstigt om det inte skulle påverka kroppen. Levde på bakelser med första barnet gick upp 2 kg, andra barnet levde jag på sallad o frukt gick upp 32 kg så under graviditeten är det omöjligt att påverka hur man ser ut! Klart man får extra underhudsfett man behöver ju depåer inför amning orka förlossning och vaknätter.

• Treansresa

Här tycker jag allt flyter på hyffsat. Gick in i v 29 idag och det rullar på. Äntligen under 80 dagar snart.

Jag sitter dock och velat om man vågar ge sig ut och flyga i v 36. Har kollat med flygbolaget och där är det grönt. Men vågar man ge sig ut i lufttryck och allt.

Är nämligen en viktig skolavslutning 100 mil bort som är. Och tänkte först bila ner men det känns som en dag i bil kan bli kaos.

Hur hade ni gjort?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny