• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24

Hur känns era sammandragningar?

Tror inte jag haft några alls. Ibland känner jag hur det stramar men det är väl inte sd?

Minns inte från tidigare graviditeter.

• Delilah2001
    narie24 skrev 2017-04-28 20:54:59 följande:

Hur känns era sammandragningar?

Tror inte jag haft några alls. Ibland känner jag hur det stramar men det är väl inte sd?

Minns inte från tidigare graviditeter.

Det spänner lite, och livmodern blir stenhård.
  • Haiduchi
    Sosozo skrev 2017-04-28 19:40:55 följande:

Tjejer, har ni mycket sammandragningar? Jag börjar få rätt ordentliga på kvällarna nu. På dagen när jag är igång på jobbet kommer de inte. På kvällskvisten och resten av kvällen kommer de då och då. Ibland oftare, ibland med större mellanrum. Men någon varje kväll garanterat. Jag har glömt sedan sist. Ska det vara så?

Känns som min mage blir stenhård av ingenting.

Men beror kanske på att vila är mitt naturliga läge nu med fogarna.

Det stramar rejält ibland men inget som gör ont eller påverkat min tapp. Kollade den senast i tisdags när jag förlängde min sjukskrivning hos mvc läkare.

Tydligen ör det mer vanligt med andra/ tredje osv jämfört med första. För jag minns inte alls att det var så med dottern.
  • Preet90
    Treansresa skrev 2017-04-27 20:07:15 följande:

Här tycker jag allt flyter på hyffsat. Gick in i v 29 idag och det rullar på. Äntligen under 80 dagar snart.

Jag sitter dock och velat om man vågar ge sig ut och flyga i v 36. Har kollat med flygbolaget och där är det grönt. Men vågar man ge sig ut i lufttryck och allt.

Är nämligen en viktig skolavslutning 100 mil bort som är. Och tänkte först bila ner men det känns som en dag i bil kan bli kaos.

Hur hade ni gjort?

Hej, När är du beräknad? Är också i v 29 :)
  • Treansresa
    Preet90 skrev 2017-04-29 02:47:04 följande:

Hej, När är du beräknad? Är också i v 29 :)

Hej:) jag är beräknad den 19:) så 28+2 idag:) du då?:)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-04-28 17:01:11 följande:

Du kanske kan boka biljetterna åt henne ist? Visa att du verkligen vill träffa henne men inte har möjlighet att resa skälv? Fråga om hon vill komma upp på en weekend och få sin present/ fira?

Det är också en tanke. Dock ville hon vänta till augusti med att komma då vi har bokat 3 veckor här:) blir perfekt när gubben har semester då hon älskar fiske:)
  • Meowt

Jag hade nog också väntat med att resa, men jag har aldrig varit så gravid förut så det är svårt att säga :)
    Men smart att boka fullflexbiljetter! Så kan du ju känna när det närmar sig.

• Summerchild
    Sosozo skrev 2017-04-28 19:40:55 följande:

Tjejer, har ni mycket sammandragningar? Jag börjar få rätt ordentliga på kvällarna nu. På dagen när jag är igång på jobbet kommer de inte. På kvällskvisten och resten av kvällen kommer de då och då. Ibland oftare, ibland med större mellanrum. Men någon varje kväll garanterat. Jag har glömt sedan sist. Ska det vara så?

Jag får mkt sammandragningar av ansträngning och bärandes... lugna dagar får jag sällan sammandragningar. En gång cyklade jag uppförsbacke fick ont i magen och sen på eftermiddagen skulle jag storhandla men fick avbryta pga det var smärtsamma sammandragningar. :(

Bara ta det lite lugnare.
  • Malimari

Jag känner oftast inte av mina sammandragningar.
    Men ligamentsmärtor får jag ganska ofta däremot. Aj som fan.

• Lady K

Jag har ganska mycket sammandragningar. Både på jobbet när jag tar i fysiskt och hemma när jag tagit det lugnt. De gör inte ont, det bara spänner till ca 10 sekunder och sen släpper det. Har också varit inne och fått livmodertappen undersökt, men det var ingen fara. Så antar bara att det är normalt för mig med mycket sammandragningar. Är nu i v.27 (26+2).

Efter lång väntan känner jag nu äntligen bebisen röra sig och sparka varje dag, helt magiskt! Men börjar kännas tyngre på jobbet nu, har nog börjat få lite foglossning som strålar ner i höger skinka/lår. Blir lite haltande efter en dag på jobbet. Men får gå hem 4 juni så hoppas jag orkar hänga i tills dess.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny