BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Nä förlossningsbrev hoppar jag nog över.
Ska ju snittas, och har två önskemål, som det inte var några problem med att få igenom förra gången: 1: att katetern sätts efter att jag fått ryggbedövningen 2: att bebisen får vara med mig hela tiden, alltså även under "uppvaket". Detta kan nog påverkas av ev platsbrist, förra gången hamnade vi direkt på eget rum efter att de sytt ihop, och jag fick ha bebisen hos mig hela tiden.
Men om man skulle hamna på uppvak i en sal med andra patienter så får inte bebisen vara med.
Ska bli extra kul att det är sambons första, ser verkligen fram emot att dela detta med honom!
Nä förlossningsbrev hoppar jag nog över.
Ska ju snittas, och har två önskemål, som det inte var några problem med att få igenom förra gången: 1: att katetern sätts efter att jag fått ryggbedövningen 2: att bebisen får vara med mig hela tiden, alltså även under "uppvaket". Detta kan nog påverkas av ev platsbrist, förra gången hamnade vi direkt på eget rum efter att de sytt ihop, och jag fick ha bebisen hos mig hela tiden.
Men om man skulle hamna på uppvak i en sal med andra patienter så får inte bebisen vara med.
Ska bli extra kul att det är sambons första, ser verkligen fram emot att dela detta med honom!
Åh, kan man få kateter efter bedövningen? Jag är lite orolig för att sätta kateter när man inte är smärtpåverkad. Det är två saker jag är nervös för inför snittet, och det är just att sätta kateter och att lägga bedövningen. Kan man då slippa känna det första så vore det ju kanon!!
Kateter satte de helt utan bedövning på mig det kändes. Men vid planerat så bedövat de ju lokalt med gel innan de för in den. Låter de gelén verka i 5-10 minuter så känns det ju inte att sätta den?! Kändes typ inget att dra den. Bara jobbigt att behöva upp på toa efter :)
Förstår inte riktigt det här med förlossningsbrev... eller jag förstår syftet men hur formulerar man ett?
Skriver man liksom "hej, jag önskar Si och så" eller punktform eller hur gör man?
Förstår inte riktigt det här med förlossningsbrev... eller jag förstår syftet men hur formulerar man ett?
Skriver man liksom "hej, jag önskar Si och så" eller punktform eller hur gör man?
Någon som vet ungefär hur länge man ligger på uppvaket efter ett planerat snitt? Jag gjorde ett akutsnitt med första men kommer inte alls ihåg hur länge jag låg där. Man var ju rätt omtumlad o mitt i natten var det. Jag tänkte lite på amningen. Det bästa är väl om man får amma så fort som möjligt? Läcker ju redan mjölk, haha!