• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa

Nu är jag lycklig!

När grannen måste skrapa vägen pga genomslag vet man att det är nära innan cyklarna åket fram! Och åket cyklarna fram brukar våren komma snabbt!! Snart snart är det snöfritt!!! Sista vinterjackan får jag ej igen och det gör riktigt ont att gå på snö så detta behöver jag!!

• noova87

Summerchild

Svårt och veta själv fick jag typ bf 31 juli först men de flyttade mig till 23 juli. Så måste visst haft lite kortare menscykel än vanligt och brukar ha rätt lång. Med sonen så blev jag igångsatt v 40 +1 pga. preklamsi så vet inte hur det blir denna gång. Mår bra hittills

• noova87
    Treansresa skrev 2017-05-01 13:50:43 följande:
    Vad fint det är med grått:) får se vad jag bestämmer mig för
    Meowt skrev 2017-05-01 06:49:48 följande:

Mysigt!

Jag hade nog valt vitt, funkar ju med fler färger än grått om man vill ha andra sängkläder. :)

Det har du rätt i. Är bara rädd att sängen blir för vit:) vi har grått överkast i Våran säng. sedan mins ja från andra barnen att det var typ bara första gången man bäddade som man brydde sig riktigt mycket:)
    Jo spännande och se vilken färg det blir Men kan ju vara bra och försöka tänka på vilka andra färger det är i rummet och vad som kan passa. Så antigen inte blir för spretigt eller något som sticker ut jättemycket.
  • noova87
    Treansresa skrev 2017-05-01 13:50:43 följande:
    Vad fint det är med grått:) får se vad jag bestämmer mig för
    Meowt skrev 2017-05-01 06:49:48 följande:

Mysigt!

Jag hade nog valt vitt, funkar ju med fler färger än grått om man vill ha andra sängkläder. :)

Det har du rätt i. Är bara rädd att sängen blir för vit:) vi har grått överkast i Våran säng. sedan mins ja från andra barnen att det var typ bara första gången man bäddade som man brydde sig riktigt mycket:)
    Jo spännande och se vilken färg det blir Men kan ju vara bra och försöka tänka på vilka andra färger det är i rummet och vad som kan passa. Så antigen inte blir för spretigt eller något som sticker ut jättemycket.
  • Bimbim79
    Meowt skrev 2017-05-01 19:20:45 följande:

Jag har funderat på en sak. Jag minns inte om jag haft vattkoppor, min mamma tror inte att jag har haft det men hon vet inte. Är det en sak jag borde ta upp med min BM? Kan det bli fara för bebis OM jag skulle få det nu?

Jag har inte haft det, va gravid med yngsta tösen när de 2 andra hade det, fick det inte men bm sa jag skulle åka in direkt om jag blev dålig. Hon hade sen vattkoppor när hon va 1,5 fick inte det då heller. Man kan bli immun utan att det bryter ut, men är man gravid å får det så "vaccinerar" de men går ej göra förebyggande, vaccinationen håller typ bara några månader :)
  • Meowt
    sobrio88 skrev 2017-05-01 19:31:55 följande:
    Det är väl att du för inte över din immunitet till bebisen (eftersom du inte har nån). Vet inte om dom kan göra något men du kan väl nämna det iaf. Vet nån som har fått typ när bebisen var en månad gammal (bebisen blev också smittad) och då var mamman den som måddr sämst av det.
    Hm okej, ja jag tar nog upp det iallafall och ser vad hon säger.
    Har hört att man som vuxen blir väldigt dålig om man får det, verkar stämma då ju.
  • Meowt
    Bimbim79 skrev 2017-05-01 20:38:38 följande:
    Jag har inte haft det, va gravid med yngsta tösen när de 2 andra hade det, fick det inte men bm sa jag skulle åka in direkt om jag blev dålig. Hon hade sen vattkoppor när hon va 1,5 fick inte det då heller. Man kan bli immun utan att det bryter ut, men är man gravid å får det så "vaccinerar" de men går ej göra förebyggande, vaccinationen håller typ bara några månader :)
    Okej, men om du lyckats klara dig när dina haft det så är det ju betryggande :)
    Synd att vaccinet varar så kort tid, kanske bättre att hoppas på det bästa då. :)
  • Summerchild

Jag har sjukt mycket förvärkar och mensvärk...värk av kissnödighet... försöker vila... 1a gången som jag oxå fick för mig att känna på min livmodertapp och den verkar väldigt kort och mjuk... bara försöka sova och imorgon ta detta med bm :(

• Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-05-01 23:27:46 följande:

Jag har sjukt mycket förvärkar och mensvärk...värk av kissnödighet... försöker vila... 1a gången som jag oxå fick för mig att känna på min livmodertapp och den verkar väldigt kort och mjuk... bara försöka sova och imorgon ta detta med bm :(

Låter inget vidare :(
    Har du känt på tappen tidigare typ 1-2 veckor sedan så du har nåt att jämföra med? Förvärkar dras jag med rejält måste väl inse att jag får dra ner på tempot, även om det är svårt. Det ligger liksom inte för mig att vara stilla!

Glukos belastningen idag, jag har inte diabetes, järnvärdet håller sig runt 120, gått upp totalt 8 kg hitintills, lilleman svarar emot direkt när de sätter dopplern mot magen o sparkar vilt. Hjärtljud på 143-145.
    Hicka har han minst en gång /dygn. Han ligger oftast så till så man känner hickan på utsidan, lite jobbigt när man ska sova. 10
    Arbetspass kvar, längtar till jag bara kan va hemma å softa :)
  • Delilah2001

Är det någon mer som ska göra planerat snitt?

Har ni fått någon tid än?

Svar på tråden BF Juli 2017 ny