BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Vi har köpt detta, funkar det tror ni? Generellt iallafall, vi vet ju inte hur han reagerar :)
Vi använder neutral tvättmedel och sköljmedel här hemma.
Vi med!
Yngsta sonen är lite känslig mot parfymerat, så vi kör utan nån parfym och gör det även när bebis kommer.
När jag väntade mina andra två var ju rekommendationerna att inte ha parfym alls i tvätt o sköljmedel första tiden när de är bebisar.
Idag är jag så lättad! Efter att ha ringt och tjatat så vart min tid till aurora tisigarelagd så var där idag. Fick en barnmorska som verkligen förstod, tog sig tid att lyssna och prata och fundera. Gick in med inställningen igångsättning men kom därifrån helt lycklig och lugn utan att det blir igångsättning. Hon lyssnade på vad jag har problem med och vi sätter in resurser direkt och tidigt då det startar istället om jag fortfarande känner samma! Känns som en sån lättnad att kroppen ska få ha min gång. Vem vet jag kanske får gå över för första gången nu!
Var också häftigt att få se förlossningssalarna. Kunde se mig ligga där om 10 veckor med en bebis! Nu ska jag fortsätta jobba med andningen hemma!
Idag är jag så lättad! Efter att ha ringt och tjatat så vart min tid till aurora tisigarelagd så var där idag. Fick en barnmorska som verkligen förstod, tog sig tid att lyssna och prata och fundera. Gick in med inställningen igångsättning men kom därifrån helt lycklig och lugn utan att det blir igångsättning. Hon lyssnade på vad jag har problem med och vi sätter in resurser direkt och tidigt då det startar istället om jag fortfarande känner samma! Känns som en sån lättnad att kroppen ska få ha min gång. Vem vet jag kanske får gå över för första gången nu!
Var också häftigt att få se förlossningssalarna. Kunde se mig ligga där om 10 veckor med en bebis! Nu ska jag fortsätta jobba med andningen hemma!
Vecka 32 idag! 5-6 veckor kvar tills Olle är här!!
Vilket toppenbesök. Vad skönt att du känner att allt blir bra efteråt.
Jag har sett till så att jag kan gå på mitt inplanerade inskrivningsbesök 29 maj :)
Har faktiskt en kompis som oroade sig ganska mkt efter ett akutsnitt vid födsel av enäggstvillingar (den nedersta visade sig ligga i säte). Hon hade ett bra aurorabesök på Danderyd och känner sig trygg i att försöka föda vaginalt nu närsomhelst. Man blir glad över såna besök :)
Mm jag är glad att jag kunnat stuva om i schemat för studentpresentationer och ser fram emot inskrivningen, nyfiken på datumet. 24 dagar är långt borta :)