BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Tur han blivit för gammal! :) skämt å sido, stolpskott finns naturligtvis i alla kategorier tyvärr, men har man en läkare man känner lyssnar och får förtroende för känns det såklart lättare. Har haft bm inne på förlossningen där personkemin varit usel mellan oss, min förlossning låste sig tills hennes pass va över å det kom in en annan. Hade en jag verkligen älskade men hon va rätt vass passade mig bra, hon va det på rätt sätt vid rätt tillfälle. Skräcken är ju att man får personal man inte "klickar" med och att det blir långdraget för man är obekväm. Ännu värre om de i det läget ska pusha på med dropp för att förlossningen ska snabbas på å bli färdig innan de går hem. Kan tänka det är stor skillnad att föda i juli mot september och december personal mässigt.
Jag har läst att sjukhusen jobbar på att få ner siffran för planerade snitt. För att statistiken ska se bättre ut. Och inget sjukhus vill väl ha högsta siffrorna. Dem borde istället fokusera på hur dem kan göra upplevelserna på förlossningen bättre för födande kvinnor. Jag är inte nöjd med någon av mina två förlossningar och det var många delar som dem brast i innan, under och efter förlossningen som gör att jag inte känner mig trygg att föda en gång till under dem förutsättningarna. Det låter som en falsk trygghet med förlossningsplan och förlossningsbrev. Jag vet att under semesterperioden kommer det inte att finnas tillräckligt med resurser eller kompetens att tillgodose det. Så att jobba på statistiken för planerade snitt är att börja i fel ende tycker jag. Jag blir bara ledsen över hur det ser ut i vården idag.
Jag upplevde inte att läkaren försökte övertala mig till vaginalt på något sätt, varken denna gången eller förra. Jag berättade hur jag kände, och hon informerade om riskerna etc. Hon beslutade dock inget, utan skickade remiss till sjukhuset, och så tog de beslutet där.
Men ja, de kan tyvärr neka till snitt...
Hoppas att det går bra och att du får snitt om det är det du vill!
Så himla oskönt att de kan vägra! Känns som man ska på rättegång.
Vilket sjukhus/ del av Sverige var du till? Fick du beslutet på post och efter hur lång tid?
Usch jag oroar mig också mkt över att man ska föda i juli. Man blir ju så påverkad av om det är rörigt runt omkring. När jag födde första hann jag med tre olika bm då en av dem fick springa mellan två rum.
Nu när man väntar tredje kanske personalen förväntar sig att man ska ha mer koll, och kanske inte behöva lika mkt "uppassning". Minns hur det var när vi var ensamma en evighet och vilken panik jag fick när krystvärkarna startade o jag tappade kontrollen.
Oj, här var det längesen jag var in och kikade. Blir ordentlig kvällsläsning för mig nu:) passar bra eftersom bebisen rör sig konstant så kan ändå inte sova.
Är i vecka 32 nu och kom nyligen hem från Rom. Kan säga att det var mycket promenera runt och vara turist så jag fick sån extrem foglossning i slutet. Samt ont i fötterna så fick köpa ett par birkenstock och sätta på mig för fötterna fick inte plats i mina sneakers haha.
har även fått beviljad sjukpenning på 50% så är såååå glad.
Hur mår ni?
Var hos bm i tisdags och alla värden såg bra ut, så skönt!
Speciellt skönt att sockret låg bra, vill inte göra en tredje belastning. Magmåttet hade planat ut och ligger nu på kurvan, mindre risk för gigantiskt barn!
Ni som gjort tul för misstanke om stort barn i vilken vecka har ni gjort det?
Dessvärre fortsätter min värk som jag har på höger sida högt upp. Bm säger att det är vanligt att ha ont i det området men jag kan inte släppa att det är ngt fel. Vaknar flera ggr varje natt av värken, kan bara ligga på vänster sida. Ska träffa läkare nästa vecka för att utreda om det är kopplat till gallan/levern el av njurarna.
Dessutom har jag fått värre problem med höger sida i skinkan/höften. Den låser sig och det strålar som knivar. Får se vad läkaren säger om det med. Kanske läge att försöka bli sjukskriven en viss del i alla fall, de här långa dagarna till fots knäcker mig.
Oj, här var det längesen jag var in och kikade. Blir ordentlig kvällsläsning för mig nu:) passar bra eftersom bebisen rör sig konstant så kan ändå inte sova.
Är i vecka 32 nu och kom nyligen hem från Rom. Kan säga att det var mycket promenera runt och vara turist så jag fick sån extrem foglossning i slutet. Samt ont i fötterna så fick köpa ett par birkenstock och sätta på mig för fötterna fick inte plats i mina sneakers haha.
har även fått beviljad sjukpenning på 50% så är såååå glad.
Hur mår ni?