• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Joline84
    narie24 skrev 2017-05-04 05:58:00 följande:

Var hos bm i tisdags och alla värden såg bra ut, så skönt!

Speciellt skönt att sockret låg bra, vill inte göra en tredje belastning. Magmåttet hade planat ut och ligger nu på kurvan, mindre risk för gigantiskt barn!

Ni som gjort tul för misstanke om stort barn i vilken vecka har ni gjort det?

Dessvärre fortsätter min värk som jag har på höger sida högt upp. Bm säger att det är vanligt att ha ont i det området men jag kan inte släppa att det är ngt fel. Vaknar flera ggr varje natt av värken, kan bara ligga på vänster sida. Ska träffa läkare nästa vecka för att utreda om det är kopplat till gallan/levern el av njurarna.

Dessutom har jag fått värre problem med höger sida i skinkan/höften. Den låser sig och det strålar som knivar. Får se vad läkaren säger om det med. Kanske läge att försöka bli sjukskriven en viss del i alla fall, de här långa dagarna till fots knäcker mig.

Det där med ont på högra sidan uppe på magen har jag hört från flera. Själv har jag bara ont om jag trycker lite där. Har undrat vad det kommer ifrån. Har för mig jag hade samma förra graviditeten.
  • Lady K
    narie24 skrev 2017-05-04 05:58:00 följande:

Var hos bm i tisdags och alla värden såg bra ut, så skönt!

Speciellt skönt att sockret låg bra, vill inte göra en tredje belastning. Magmåttet hade planat ut och ligger nu på kurvan, mindre risk för gigantiskt barn!

Ni som gjort tul för misstanke om stort barn i vilken vecka har ni gjort det?

Dessvärre fortsätter min värk som jag har på höger sida högt upp. Bm säger att det är vanligt att ha ont i det området men jag kan inte släppa att det är ngt fel. Vaknar flera ggr varje natt av värken, kan bara ligga på vänster sida. Ska träffa läkare nästa vecka för att utreda om det är kopplat till gallan/levern el av njurarna.

Dessutom har jag fått värre problem med höger sida i skinkan/höften. Den låser sig och det strålar som knivar. Får se vad läkaren säger om det med. Kanske läge att försöka bli sjukskriven en viss del i alla fall, de här långa dagarna till fots knäcker mig.

Usch, det låter som om vi har exakt samma krämpa i högerskinkan/höften. Har helt gräsligt ont idag, stundtals hugger det så ner i högerbenet att benet viker sig och jag inte kan stå. Vaknade dessutom med världens nackspärr. Det var ett extra tungt jobbpass igår kväll visserligen, så nu frågar jag mig om det är hållbart att fortsätta jobba i samma utsträckning. Ett par dagar i veckan har jag elever med mig i lagården då det är ett naturbruksgymnasium, då går det bättre eftersom jag kan delegera det tyngsta till dom. Men att vara helt själv som igår kanske inte funkar längre?
  • sobrio88

Nu har jag fått besked om att utbetalningarna för föräldrapenningen i sommar är godkända :) har bara sökt till augusti än så länge, tar tag i resten när jag slutat skolan. Det känns skönt att det är klart iaf eftersom jag ska vara fl med pojken månaden innan bf så kommer ju få första utbetalningen i juni redan :)

• Lady K

Fick inse mig besegrad, sjukanmäld idag. Blir första gången under hela graviditeten, t.o.m. första gången sen januari förra året... Får hoppas att smärtan kan ge med sig något under dagen. Hatar att inte kunna jobba, har nog FÖR hög arbetsmoral.

• Sosozo

Jobbigt med smärtor och krämpor!

Narie- hoppas läkaren kan hjälpa dig!

Jag är ok större delen av dagen tycker jag. Trött osv dock. Får sammandragningar om jag går för fort eller när jag går lite längre. Har fortfarande lite problem med magkatarren. Omeprazol hjälper på natten men svårt att äta vettigt. Var hos bm i tisdags. Alla värden ok men har gått ned i vikt ist gör upp från förra gången. Jaja. Sf-måttet ökar som det ska iaf.

På natten dock, kan jag vakna av att jag har så sjukt ont i nedre delen av magen, som kramp. Det är pga att jag är kissnödig (fast jag känner mig inte kissnödig, bara smärta). En stund efter jag har varit på toa lägger det sig, ibland får jag ta en vetekudde men då går det över. Någon mer som har så?

• Sosozo
    Joline84 skrev 2017-05-03 16:49:16 följande:

Ja, det är ju inte drömförlossningen med ett snitt direkt. Hade gärna fött vaginalt om jag trott att chanserna för en bra förlossning fanns.

Nej, en drömförlossning är det inte. Men det är det enda alternativet jag kan tänka mig. Jag blir motarbetad för att mina två tidigare förlossningar ser bra ut "på papperet". Sedan vad som hände känslomässigt och i mitt huvud syns ju inte i ett dokument. Jag är helt vettskrämd inför en vaginal förlossning. Jag vill inte. Jag bestämde mig för att det måste bli ett snitt redan innan jag blev gravid. Vilket var lite anledningen till att jag kunde tänka mig ett till barn.
  • Leeandra

Någon mer som håller på med gravidyoga? Annars kan jag verkligen rekommendera det . Jag kör hemma, 4-6 pass i veckan, 30-60 min åt gången. Finns hur mycket som helst på youtube. Är otroligt skönt för att få rygg och höfter i balans igen och för att sträcka ut alla muskler som lätt blir spända när man är gravid.

• Sarus85
    Leeandra skrev 2017-05-04 12:01:38 följande:

Någon mer som håller på med gravidyoga? Annars kan jag verkligen rekommendera det . Jag kör hemma, 4-6 pass i veckan, 30-60 min åt gången. Finns hur mycket som helst på youtube. Är otroligt skönt för att få rygg och höfter i balans igen och för att sträcka ut alla muskler som lätt blir spända när man är gravid.

Jag gick en kurs på 8 gånger. Riktigt bra!

Tyvärr fungerar inte alla övningar med foglossningen men att kunna komma in i meditation och avslappning är verkligen kanon inför förlossningen :).
  • FrökenMp
    Wooden skrev 2017-05-04 08:10:32 följande:

Hoppas ni hade en härlig semester iallafall! Jag går in i v29 idag och åker till London om två veckor. Är också orolig för det där med att promenera mycket. Vi har iofs sonen med oss och han är ju inte ens två år så även om han har vagn så kommer vi väl inte strosa runt oavbrutet hela dagarna. Plus att vi alla varit där förut, så ska inte flänga runt och turista direkt. Åker med sambon och min mamma och pappa, blir skönt att kunna turas om med barnet. 

Jag har också foglossning som besvärar till viss del, men det funkar fortfarande helt okej. Annars mår jag fint! :) 

Ja, det var fantastiskt! Så himla skönt med miljöombyte. Även om det slet på kroppen:)

Vad roligt att ni också ska iväg! Tänker du skaffa nån reseförsäkring när du är borta? Jag skaffade en som täcker upp till vecka 32+0. Tecknade bara de dagar jag var borta:)

Det kommer nog gå bra. Du får se till att ditt sällskap går i din takt:D jag gick fruktansvärt långsamt mot slutet men jag tog mig framåt iallafall! Första dagen gick vi närmare 16 000 steg. DET kändes haha!
  • FrökenMp
    sobrio88 skrev 2017-05-04 09:37:01 följande:

Nu har jag fått besked om att utbetalningarna för föräldrapenningen i sommar är godkända :) har bara sökt till augusti än så länge, tar tag i resten när jag slutat skolan. Det känns skönt att det är klart iaf eftersom jag ska vara fl med pojken månaden innan bf så kommer ju få första utbetalningen i juni redan :)

Kan man ansöka föräldrapenning lite pö om på? Alltså om jag får barn 4e juli så kan jag börja med att ansöka fram till tex oktober? Sen fortsätta ansöka när jag vet mer exakt hur jag vill vara ledig?:)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny