BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Var hos bm i tisdags och alla värden såg bra ut, så skönt!
Speciellt skönt att sockret låg bra, vill inte göra en tredje belastning. Magmåttet hade planat ut och ligger nu på kurvan, mindre risk för gigantiskt barn!
Ni som gjort tul för misstanke om stort barn i vilken vecka har ni gjort det?
Dessvärre fortsätter min värk som jag har på höger sida högt upp. Bm säger att det är vanligt att ha ont i det området men jag kan inte släppa att det är ngt fel. Vaknar flera ggr varje natt av värken, kan bara ligga på vänster sida. Ska träffa läkare nästa vecka för att utreda om det är kopplat till gallan/levern el av njurarna.
Dessutom har jag fått värre problem med höger sida i skinkan/höften. Den låser sig och det strålar som knivar. Får se vad läkaren säger om det med. Kanske läge att försöka bli sjukskriven en viss del i alla fall, de här långa dagarna till fots knäcker mig.
Var hos bm i tisdags och alla värden såg bra ut, så skönt!
Speciellt skönt att sockret låg bra, vill inte göra en tredje belastning. Magmåttet hade planat ut och ligger nu på kurvan, mindre risk för gigantiskt barn!
Ni som gjort tul för misstanke om stort barn i vilken vecka har ni gjort det?
Dessvärre fortsätter min värk som jag har på höger sida högt upp. Bm säger att det är vanligt att ha ont i det området men jag kan inte släppa att det är ngt fel. Vaknar flera ggr varje natt av värken, kan bara ligga på vänster sida. Ska träffa läkare nästa vecka för att utreda om det är kopplat till gallan/levern el av njurarna.
Dessutom har jag fått värre problem med höger sida i skinkan/höften. Den låser sig och det strålar som knivar. Får se vad läkaren säger om det med. Kanske läge att försöka bli sjukskriven en viss del i alla fall, de här långa dagarna till fots knäcker mig.
Nu har jag fått besked om att utbetalningarna för föräldrapenningen i sommar är godkända :) har bara sökt till augusti än så länge, tar tag i resten när jag slutat skolan. Det känns skönt att det är klart iaf eftersom jag ska vara fl med pojken månaden innan bf så kommer ju få första utbetalningen i juni redan :)
Fick inse mig besegrad, sjukanmäld idag. Blir första gången under hela graviditeten, t.o.m. första gången sen januari förra året... Får hoppas att smärtan kan ge med sig något under dagen. Hatar att inte kunna jobba, har nog FÖR hög arbetsmoral.
Jobbigt med smärtor och krämpor!
Narie- hoppas läkaren kan hjälpa dig!
Jag är ok större delen av dagen tycker jag. Trött osv dock. Får sammandragningar om jag går för fort eller när jag går lite längre. Har fortfarande lite problem med magkatarren. Omeprazol hjälper på natten men svårt att äta vettigt. Var hos bm i tisdags. Alla värden ok men har gått ned i vikt ist gör upp från förra gången. Jaja. Sf-måttet ökar som det ska iaf.
På natten dock, kan jag vakna av att jag har så sjukt ont i nedre delen av magen, som kramp. Det är pga att jag är kissnödig (fast jag känner mig inte kissnödig, bara smärta). En stund efter jag har varit på toa lägger det sig, ibland får jag ta en vetekudde men då går det över. Någon mer som har så?
Ja, det är ju inte drömförlossningen med ett snitt direkt. Hade gärna fött vaginalt om jag trott att chanserna för en bra förlossning fanns.
Någon mer som håller på med gravidyoga? Annars kan jag verkligen rekommendera det . Jag kör hemma, 4-6 pass i veckan, 30-60 min åt gången. Finns hur mycket som helst på youtube. Är otroligt skönt för att få rygg och höfter i balans igen och för att sträcka ut alla muskler som lätt blir spända när man är gravid.
Någon mer som håller på med gravidyoga? Annars kan jag verkligen rekommendera det . Jag kör hemma, 4-6 pass i veckan, 30-60 min åt gången. Finns hur mycket som helst på youtube. Är otroligt skönt för att få rygg och höfter i balans igen och för att sträcka ut alla muskler som lätt blir spända när man är gravid.
Hoppas ni hade en härlig semester iallafall! Jag går in i v29 idag och åker till London om två veckor. Är också orolig för det där med att promenera mycket. Vi har iofs sonen med oss och han är ju inte ens två år så även om han har vagn så kommer vi väl inte strosa runt oavbrutet hela dagarna. Plus att vi alla varit där förut, så ska inte flänga runt och turista direkt. Åker med sambon och min mamma och pappa, blir skönt att kunna turas om med barnet.
Jag har också foglossning som besvärar till viss del, men det funkar fortfarande helt okej. Annars mår jag fint! :)
Nu har jag fått besked om att utbetalningarna för föräldrapenningen i sommar är godkända :) har bara sökt till augusti än så länge, tar tag i resten när jag slutat skolan. Det känns skönt att det är klart iaf eftersom jag ska vara fl med pojken månaden innan bf så kommer ju få första utbetalningen i juni redan :)