BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag har nog tur än sålänge.
Jag vaknar bara 1 gång per natt och måste upp och kissa.
Sen vaknar jag alltid vid 5 när mannens klocka ringer, men jag somnar alltid om tills min klocka ringer vid 6.30.
På helgerna kan jag ligga kvar länge, även om jag inte sover hela tiden...men det är skönt att somna och vakna osv... mannen är väldigt morgonpigg, så det är alltid jag som får sovmorgon, så skönt!! Det är det bästa, att han tar ju alltid barnen när vi är lediga, kommer han göra med bebisen också i den mån det går.
Ngn mer som ännu inte fixat barnvagn? Håller på och velar om vi ska köpa ngn begagnad och spara pengar, eller om vi ska unna oss nytt. Börjar väl bli brådis med att fixa det nu ;).
Ngn mer som ännu inte fixat barnvagn? Håller på och velar om vi ska köpa ngn begagnad och spara pengar, eller om vi ska unna oss nytt. Börjar väl bli brådis med att fixa det nu ;).
Bebisen ligger fortfarande fel, misstänker jag starkt iaf. Ska till bm på onsdag.
Det spänner ut på sidorna av magen, kan liksom inte luta mig fram, måste sitta med svankad rygg annars trycker magen på för mycket.
Hon verkar ha mindre utrymme att röra sig på, rör sig mindre än för några veckor sen och de puffar jag känner är inte sköna.... tror även att en del rörelse känner jag helt enkelt inte. Kände ju ingenting när hon tydligt rörde sig på ul för 2 veckor sen.
Hur känns era magar? Är det några som vet hur bebisen ligger ?
Var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig 50 procent tills terminen slutar, därefter 100. Sjukskriven för foglossning, buksmärtor mm. Hon skrev en hel novell så hoppas f-kassan godkänner. Blir knepigt att få ihop timmarna på jobbet.....
Känns lite misslyckat att jag inte orkar lite till, men måste lyssna på kroppen.
På nätterna brukar jag vakna av att jag är kissnödig en gång/ natt. Och då har jag alltid ont också. I nedre delen av magen. Måste liksom kravla mig upp ur sängen. Går och kissar och sen efter så har jag jätteont en stund till. Efter ett tag går det över och jag somnar om. Med vetekudde försvinner det fortare. Någon som känner igen sig? Eller har en tanke om vad det kan vara?
På nätterna brukar jag vakna av att jag är kissnödig en gång/ natt. Och då har jag alltid ont också. I nedre delen av magen. Måste liksom kravla mig upp ur sängen. Går och kissar och sen efter så har jag jätteont en stund till. Efter ett tag går det över och jag somnar om. Med vetekudde försvinner det fortare. Någon som känner igen sig? Eller har en tanke om vad det kan vara?
Går in i v 32 idag och läste precis att lillan nu väger runt 1,5 kg. Tänk ändå vad mkt den ska växa. Känner mig så stor, gravid och otymplig redan nu. Vojne, vojne.
Nu känns det verkligen som att jag är medveten om att jag är gravid hela tiden. Det går liksom inte att koppla bort längre. Ibland känner jag att jag bara skulle vilja "va mig själv" för en stund. Börjar bli otålig. Hur känner ni andra?
Bebisen ligger fortfarande fel, misstänker jag starkt iaf. Ska till bm på onsdag.
Det spänner ut på sidorna av magen, kan liksom inte luta mig fram, måste sitta med svankad rygg annars trycker magen på för mycket.
Hon verkar ha mindre utrymme att röra sig på, rör sig mindre än för några veckor sen och de puffar jag känner är inte sköna.... tror även att en del rörelse känner jag helt enkelt inte. Kände ju ingenting när hon tydligt rörde sig på ul för 2 veckor sen.
Hur känns era magar? Är det några som vet hur bebisen ligger ?
Är i vecka 31. Sover rätt dåligt, vaknar flera gånger på natten, antingen pga att jag måste kissa, eller typ halsbränna. Har slutat jobba nu, som tur är, så jag kan ta igen det!
Känns verkligen att jag är gravid, särskilt med sammandragningarna, och magen känns extra tung.
Sist hos bm så låg han neråt med huvudet ruckbart, vet inte om han har flyttat sig, men tror inte det, för det känns fortfarande samma.
De kraftiga sparkarna känns precis under revbenen på ena sidan, på andra sidan känns det också rörelser, men inte lika starka...