• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Delilah2001

Måste ändå säga att jag föredrar denna sista delen av graviditeten!

Minns i början, i höstas/vintras, allt kändes osäkert och overkligt, och man kunde ju inte känna några tecken på att den ens levde därinne.

Dessutom var det flera ÅRSTIDER kvar tills bf!

Nu är det mysigt att känna hur han lever runt därinne, och att det inte är särskilt lång tid kvar (även om 8,5 veckor känns som en evighet, på sitt sätt!)

• Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-05-13 10:23:51 följande:

Det finns en fog där framme med. Har du en kudde mellan knäna så det inte faller eller benen korsas när du ligger på sidan? Prova det annars.

Skulle kunna vara det! Får ont där när jag går eller om jag är kissnödig på dagtid med. Kanske borde skaffa en såndär kudde man sover med, en sån lång korv! Jag somnar oftast med en kudde mellan knäna men den åker ju iväg under natten.
  • Lady K

Sover också helt ok än så länge, alltid uppe och kissar vid 2-3-tiden och om jag har sovmorgon, upp igen vid kl 6 pga blåsan. Jobbar jag går jag ju ändå upp vid 4.30-4.45 nångång. Men vaknar allt oftare av mig själv runt 7-tiden om jag har sovmorgon, det är ovanligt!

Igår fick jag totalpanik då jag inte tyckt mig känna bebisen på hela dagen. Han är inte superaktiv annars heller, men vande mig vid att känna lite mer sparkar och rörelser de där dagarna jag var tvungen att vara hemma från jobbet. På jobbet är jag så aktiv och igång att jag aldrig känner något, men så fort jag kommer hem och sätter mig i soffan brukar han komma igång. Igår kände jag verkligen ingenting!! Började störtgrina och tänka värsta scenario direkt. Ringde förlossningen och fick komma in med en gång, gjorde ctg och gud så skönt att få ligga och lyssna på bebisens hjärtljud i en halvtimme! När jag väl låg där började han ju såklart sparka också...Skönt iaf att bli tagen på allvar och att allt såg bra ut!

• basio
    Haiduchi skrev 2017-05-13 09:13:44 följande:

Bebisen ligger fortfarande fel, misstänker jag starkt iaf. Ska till bm på onsdag.

Det spänner ut på sidorna av magen, kan liksom inte luta mig fram, måste sitta med svankad rygg annars trycker magen på för mycket.

Hon verkar ha mindre utrymme att röra sig på, rör sig mindre än för några veckor sen och de puffar jag känner är inte sköna.... tror även att en del rörelse känner jag helt enkelt inte. Kände ju ingenting när hon tydligt rörde sig på ul för 2 veckor sen.

Hur känns era magar? Är det några som vet hur bebisen ligger ?

Låter inte alls skönt!!

Min spellevink ligger med huvudet ner, känner hicka långt ner. Han har även fötter och händer långt ner eftersom han ligger som en fällkniv, alltså dubbelvikt. Ibland verkar han dock böja på knäna och sparka högre upp. Han har legat så i ett par veckor. Han ligger lite snett med huvudet enligt ul för en vecka sen så han har inte ställt in sig helt än. Men jag är bara i v29+5 och han är fjärde barnet så han kan nog vända sig ett tag till.
  • Sosozo
    Lady K skrev 2017-05-13 17:11:33 följande:

Sover också helt ok än så länge, alltid uppe och kissar vid 2-3-tiden och om jag har sovmorgon, upp igen vid kl 6 pga blåsan. Jobbar jag går jag ju ändå upp vid 4.30-4.45 nångång. Men vaknar allt oftare av mig själv runt 7-tiden om jag har sovmorgon, det är ovanligt!

Igår fick jag totalpanik då jag inte tyckt mig känna bebisen på hela dagen. Han är inte superaktiv annars heller, men vande mig vid att känna lite mer sparkar och rörelser de där dagarna jag var tvungen att vara hemma från jobbet. På jobbet är jag så aktiv och igång att jag aldrig känner något, men så fort jag kommer hem och sätter mig i soffan brukar han komma igång. Igår kände jag verkligen ingenting!! Började störtgrina och tänka värsta scenario direkt. Ringde förlossningen och fick komma in med en gång, gjorde ctg och gud så skönt att få ligga och lyssna på bebisens hjärtljud i en halvtimme! När jag väl låg där började han ju såklart sparka också...Skönt iaf att bli tagen på allvar och att allt såg bra ut!

Åh, fy vad läskigt! Tur att du fick komma direkt. Hellre en gång gör mkt än en för lite. Bra att du åkte in, skönt!
  • Sosozo

Bebisen ligger fortfarande fel, misstänker jag starkt iaf. Ska till bm på onsdag.

Det spänner ut på sidorna av magen, kan liksom inte luta mig fram, måste sitta med svankad rygg annars trycker magen på för mycket.

Hon verkar ha mindre utrymme att röra sig på, rör sig mindre än för några veckor sen och de puffar jag känner är inte sköna.... tror även att en del rörelse känner jag helt enkelt inte. Kände ju ingenting när hon tydligt rörde sig på ul för 2 veckor sen.

Jag var på ul i tisdags. Är i v 33+2 nu, så 32+4 typ, då. Bebisen har inte vänt sig. Låg och sparkade och var oberörd med huvudet uppåt.
  • Joline84
    narie24 skrev 2017-05-13 08:28:56 följande:

Ngn mer som ännu inte fixat barnvagn? Håller på och velar om vi ska köpa ngn begagnad och spara pengar, eller om vi ska unna oss nytt. Börjar väl bli brådis med att fixa det nu ;).

Nej jag har inte heller köpt vagn, eller säng o skötbord. Vet ungefär vad jag vill ha, men har inte haft bråttom.
  • Haiduchi
    Lady K skrev 2017-05-13 17:11:33 följande:

Skönt att du åkte in.

Man ska alltid reagera när man upplever mindre rörelse.

Vad bra att allt var bra med.

Hihi ctg banden brukar de inte gilla.
  • GrönaDruvan

Nu har jag o barnen varit och tittat på minneslunden där vi ska lägga Edvin. Kändes lite märkligt, men det är fint där.
    Nästa gång vi sitter där på bänken så ligger Edvin där någonstans och Olle är med mig.. det kommer nog kännas i hjärtat...

• AnnnaEm

Hur ligger din moderkaka med tanke på att du inte känner henne så starkt? Tänker om den ligger i framvägg så kanske du inte känner lika tydligt/mycket, hon kanske sparkar mot ryggraden istället för framåt! Men hör med BM såklart.

Jag är rundare upptill än nertill, fick bekräftat av bm senast att han ligger med huvudet neråt men han kan ju rulla runt om han så vill. Har dock enbart känt hårda sparkar i revbenen, så det stämmer ju att han ligger med huvudet neråt. Sen slår han lite med armbågarna/armarna längre ner i magen. Ibland känns det dock som att han "står" på sidan av min mage (dvs ligger på snedden) när jag ligger på sidan mot sängen. Då är det som att han vill ställa sig upp och trycka huvudet mot andra sidan. Så än så rör han sig mycket, från höger till vänster och känner oftast hans rygg sträcka sig längst med magen.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny