• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sarus85

Jag ska på möhippa i mitten av juli i Stockholm. Kommer vara i v 36 då. Men är inte så orolig. Kommer åka upp och mer samma dag. Ca 5 h restid enkel väg. Annars blir det inte mycket resande i sommar.

• sobrio88

Nån som vet om pendlade blodtryck är vanligt när man är gravid?

V26 -110/70

V29 -140/90

V30- 140/90

V31- 110/70

V32- 150/100

V33 - 138/70

• Haiduchi

Var hos bm idag, imorse tyckte jag bebis låg tydligt på tvären men väl hos henne så verkade huvudet vara nere men ännu ruckbar.

Till nästa möte ska två känna för säkerhetsskull. Jag vill känna mig trygg i vetskapen om hur hon ligger.

Annars var allt bra!

• GrönaDruvan

Var också hos bm nyss, sådär lite mellan läkarbesöken, hihi
    Vecka 32+5 och sf mått 32. Vad är era sf mått nu?

• Leeandra
    Haiduchi skrev 2017-05-17 12:03:24 följande:

Var hos bm idag, imorse tyckte jag bebis låg tydligt på tvären men väl hos henne så verkade huvudet vara nere men ännu ruckbar.

Till nästa möte ska två känna för säkerhetsskull. Jag vill känna mig trygg i vetskapen om hur hon ligger.

Annars var allt bra!

Vad skönt att hon flyttat på sig och att allt såg fint ut!
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-17 12:41:48 följande:

Mitt var 29 i 29+6. Blir spännande att se vad det är nästa gång då jag var 32 med sonen i v 37.
  • noova87

Jag har inte planerat några resor alls till sommaren. Mannen åker bort med sonen under midsommarveckan till svärföräldrarna. Stannar hellre hemma. Bägge vi två känner mer för att ta det lugnt och inte planera några resor i juli, är ju beräknad 23. Men fick preklamsi med sonen i vecka 40 så vart igångsatt så lite rädd för att få det igen men de säger att det inte är säkert och att det kan ske tidigare.

Var eventuellt tal om klassåterträff från gymnasietiden 10 år sen, intresset verkar inte vara så stort. Men förslagen om helgerna typ första i juli eller helgen innan bf. Kände åker vi dit så då jäklar lär väl allt gå snett. Har varken bil eller körkort eller släkt i den stan, så känns som mindre helvete och komma hem i så fall. Sen undrar jag varför man vill ta i juli känns som många kan ha andra planer/resor även om de försökt gå ut i tid.

Har fog lossning och känns som jag bör ta det försiktigt, känns mer vissa dagar, andra funkar bättre. Men det blir väl i mån av ork och lust i juli och göra saker runt om i Stockholm då vi bor här.

• noova87

Sf-måttet i vecka 29 +3 eller något 29 cm. 27 besöket innan. Men bebisen följer sin kurva(normalkurvan). Mindre än storebror som låg + 2 och följt den sen dess.  
  • Haiduchi

Jag får aldrig reda på SF mått. Men verkar ligga mitt på kurvan, följer den bra säger hon. Som sagt så verkar min bm bara berätta det absolut nödvändigaste för mig, sen inget mer. Är ditt SF mått litet, stort?
  • Vet hur det känns

V29+3 och af mått på 30
Svar på tråden BF Juli 2017 ny