BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Det känns som de inte riktigt förstår. De blir nästan lite fundersamma när jag säger att Edvin ska begravas, de tänker på nåt sätt att han är ju död och borta... pratar jag en stund om honom så verkar de tänka och förstå lite, men jag kan också förstå att det är konstigt för dom....det är det för mig också.
Var väldigt låg och känslig igår när jag varit på kyrkogården. Usch..jag undrar vad man kommer gå igenom när pojkarna föds. Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera. Känns som allt kan släppa....allt som man burit inom sig..
Tycker hittills att jag mått rätt bra i graviditeten ändå.
Men nu har det plötsligt blivit jobbigt... Svårt att andas, känns som att lungorna är klämda. Blir andfådd och får förvärkar/sammandragningar bara av att gå hundra meter typ.
Har även på natten till igår och idag haft smärtsamma förvärkar, som kraftig mensvärk. Både i ryggen och livmodern.
Går in i vecka 32 i morgon.
Tycker hittills att jag mått rätt bra i graviditeten ändå.
Men nu har det plötsligt blivit jobbigt... Svårt att andas, känns som att lungorna är klämda. Blir andfådd och får förvärkar/sammandragningar bara av att gå hundra meter typ.
Har även på natten till igår och idag haft smärtsamma förvärkar, som kraftig mensvärk. Både i ryggen och livmodern.
Går in i vecka 32 i morgon.
Jag har aldrig tränat så mycket men promenerar kanske 1 - 1½ timme varje dag pga hund och att jag promenerar till arbetet. Som tur är har det fungerat bra att fortsätta med. Jag försöker också gå på gravidyoga en gång i veckan, men det tycker jag knappt kan räknas som träning, blir ju inte direkt svettig. Det finns ett ställe som har vattengympa för gravida här, men dels kostar det 300kr/tillfälle + det är på dagtid vilket gör det svårt för mig att ta mig dig (yogan är sen eftermiddag vilket passar bättre med jobbet). Hoppas att jag hinner testa det någon gång i alla fall.
Jag tror min mage är normalstor. Är i vecka 34 nu. Min sambo tycker att jag är förhållandevis "liten", men jag har faktiskt gått upp 10kg. Formen på magen är väldigt rund och fast så det är nog ingen som tvekar på om det är en gravidmage längre. BM kommenterade att "det är ju bara mage på dig" vilket jag inte riktigt vet vad hon menade med? Typ att graviditeten inte satt sig någon annanstans ännu? Förutom viss smärta på höger revben så tycker jag att det fortfarande känns helt okej, kan röra mig någorlunda smidigt utan att känna mig för trött eller för stor.
Pratade med läkaren nu och det blir inget snitt för mig. Däremot en igångsättning....troligtvis 19 juni.
Pratade med läkaren nu och det blir inget snitt för mig. Däremot en igångsättning....troligtvis 19 juni.