• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • AnnnaEm
    AnnnaEm skrev 2017-05-14 16:50:34 följande:

Hur ligger din moderkaka med tanke på att du inte känner henne så starkt? Tänker om den ligger i framvägg så kanske du inte känner lika tydligt/mycket, hon kanske sparkar mot ryggraden istället för framåt! Men hör med BM såklart.

Jag är rundare upptill än nertill, fick bekräftat av bm senast att han ligger med huvudet neråt men han kan ju rulla runt om han så vill. Har dock enbart känt hårda sparkar i revbenen, så det stämmer ju att han ligger med huvudet neråt. Sen slår han lite med armbågarna/armarna längre ner i magen. Ibland känns det dock som att han "står" på sidan av min mage (dvs ligger på snedden) när jag ligger på sidan mot sängen. Då är det som att han vill ställa sig upp och trycka huvudet mot andra sidan. Så än så rör han sig mycket, från höger till vänster och känner oftast hans rygg sträcka sig längst med magen.

Är i v. 32 (31+3)!
  • AnnnaEm

Är det bara jag som upplever sin mage som liten? Kanske ett lyxproblem men innan graviditeten trodde jag att jag skulle få rund och jättestor mage. Nu känns den typ liten, degig och icke-gravid. Dock mår bebisen bra och växer som han ska, SF-mått som är någon cm högra än snittet - men hade andra förväntningar... Jämför jag med hur jag var i v.14 är det ju dock stor skillnad, kanske man stirrar sig blind? V.32 

• Treansresa
    AnnnaEm skrev 2017-05-14 17:19:16 följande:

Är det bara jag som upplever sin mage som liten? Kanske ett lyxproblem men innan graviditeten trodde jag att jag skulle få rund och jättestor mage. Nu känns den typ liten, degig och icke-gravid. Dock mår bebisen bra och växer som han ska, SF-mått som är någon cm högra än snittet - men hade andra förväntningar... Jämför jag med hur jag var i v.14 är det ju dock stor skillnad, kanske man stirrar sig blind? V.32 

Jag upplever också min mage som liten. I mitt fall tror jag det är för att jag är lång och då ser magen mindre ut mot längden tror jag. Jag har alltid velat ha en jättemage, men just nu känner jag mig tacksam över att den inte är enorm. Vi ska ju ändå gå gravida i sommarvärmen. (om det nu kommer någon sommar) Gubben säger dock att den är större än jag tror.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-14 15:19:56 följande:

Nu har jag o barnen varit och tittat på minneslunden där vi ska lägga Edvin. Kändes lite märkligt, men det är fint där.

Nästa gång vi sitter där på bänken så ligger Edvin där någonstans och Olle är med mig.. det kommer nog kännas i hjärtat...

Kan inte ens tänka mig hur det känns:( hur tar pojkarna det? Har dom förstått eller är dom för små?
  • FrökenJo

I fredags hos bm fick jag det bekräftat att lillan vänt sig med huvudet nedåt i magen. Hon hjälpte mig att känna hur huvudet låg, så häftigt!

Jag minns dagen när det hände för helt plötsligt började jag känna av ett större tryck nedåt och ett slags sug i nedre delen av magen. Dessutom blev jag helt plötsligt mer kissnödig än innan och så kom foglossningen som ett brev på posten. Vet inte om foglossningen har något samband med att bebisen har vänt sig med huvudet nedåt men allt kom verkligen samma dag som det hände... Jag sa även till sambon den kvällen att jag trodde att hon hade lagt sig till rätta nu. Men men än har hon ju utrymme att flytta sig, så än kan allting hända. Går in i v.31 imorgon.

• FrökenJo
    AnnnaEm skrev 2017-05-14 17:19:16 följande:

Jag får hela tiden höra av andra att jag är "såå liten". Går in i v.31 imorgon och det har precis börjat synas att jag är gravid. Var likadant med sonen. Dock känner jag mig helt enorm, svullen och trött i hela kroppen. Så känslan säger något helt annat. Mitt sf-mått ligger strax under mittenkurvan.
  • Bimbim79

Jag har inte så stor mage, men känner mig enorm otymplig och ganska trött på mina extra kilon, själv tycker jag magen inte behöver bli större. Har gärna sluppit all extra underhudsfett med. Vet att det är mina hjärnspöken efter åratal med hård träning som talar. Har senaste åren hållt vikten på 58-60 kg till mina 168 cm, varit rejält rippad och tränat i princip varje dag. Mycket styrka har jag kvar den är dock upptagen med att bära alla extra kilon, flåset är katastrof. Fick ett mellanrum på 4 cm mellan magmusklerna med förra sonen, hoppas att mina muskler orkar hålla detta på plats, tog 3 år att få ordning på magen sist.
    Vet att kroppen ändå kommer ta den form den själv vill de sista veckorna men hade varit ganska skönt att slippa bli enorm.

• Joline84
    Bimbim79 skrev 2017-05-14 20:23:51 följande:

Jag har inte så stor mage, men känner mig enorm otymplig och ganska trött på mina extra kilon, själv tycker jag magen inte behöver bli större. Har gärna sluppit all extra underhudsfett med. Vet att det är mina hjärnspöken efter åratal med hård träning som talar. Har senaste åren hållt vikten på 58-60 kg till mina 168 cm, varit rejält rippad och tränat i princip varje dag. Mycket styrka har jag kvar den är dock upptagen med att bära alla extra kilon, flåset är katastrof. Fick ett mellanrum på 4 cm mellan magmusklerna med förra sonen, hoppas att mina muskler orkar hålla detta på plats, tog 3 år att få ordning på magen sist.
    Vet att kroppen ändå kommer ta den form den själv vill de sista veckorna men hade varit ganska skönt att slippa bli enorm.

Min kondition har också varit jättedålig under flera månader. Helt plötsligt blev den bättre, o träningen gick bättre. Jag tror själv att det beror på att mina järnvärden varit låga. Nu har jag ätit Niferex i ca 6 veckor, och har bra värden. Jag tror att det beror på det.
    När brukar magmusklerna dela på sig, är det närmare slutet? Än har inget hänt för mig när jag känner efter. Tränar fortfarande vissa magövningar. Funkar bra, även om magen börjar ta lite mer plats nu. Har enl kurvan, men den ser inte så stor ut.
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-05-14 17:24:33 följande:
    Kan inte ens tänka mig hur det känns:( hur tar pojkarna det? Har dom förstått eller är dom för små?
    Det känns som de inte riktigt förstår. De blir nästan lite fundersamma när jag säger att Edvin ska begravas, de tänker på nåt sätt att han är ju död och borta... pratar jag en stund om honom så verkar de tänka och förstå lite, men jag kan också förstå att det är konstigt för dom....det är det för mig också.

Var väldigt låg och känslig igår när jag varit på kyrkogården. Usch..jag undrar vad man kommer gå igenom när pojkarna föds. Jag har ingen aning om hur jag kommer reagera. Känns som allt kan släppa....allt som man burit inom sig..
  • Bimbim79
    Joline84 skrev 2017-05-14 21:44:31 följande:
    Min kondition har också varit jättedålig under flera månader. Helt plötsligt blev den bättre, o träningen gick bättre. Jag tror själv att det beror på att mina järnvärden varit låga. Nu har jag ätit Niferex i ca 6 veckor, och har bra värden. Jag tror att det beror på det.
    När brukar magmusklerna dela på sig, är det närmare slutet? Än har inget hänt för mig när jag känner efter. Tränar fortfarande vissa magövningar. Funkar bra, även om magen börjar ta lite mer plats nu. Har enl kurvan, men den ser inte så stor ut.
    Mina järnvärden är bra, men då jag varit van att träna 8-10 timmar i veckan, blev liggandes trött å illamående till v 15 fanns ju inte en chans att orka träna när jag typ knappt klarade jobbet. Sen blev jag "stor" på en vecka kändes det som, fortsatte "vardagsträningen" men har lagt gym på hyllan, öm i fogar å höfter. Hade en järnvärde dipp blev trött igen, fick upp järnvärdet men nu känns det som att den orken jag har innan jag måste vila pga sammandragningar måste få ägnas åt hemmet! Lungorna får inte riktigt plats heller gör väl att man känner sig flåsig. Men från att levt ett liv med 100% natt jobb. Renoverat hus från 1900. 3 barn, tränat varje dag. Så klart jag känner mig lat, är ju först sista 1,5 år sedan min nuvarande make kom in i vårt liv. Innan har jag kört mitt race i 180 ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny