BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Hur ligger din moderkaka med tanke på att du inte känner henne så starkt? Tänker om den ligger i framvägg så kanske du inte känner lika tydligt/mycket, hon kanske sparkar mot ryggraden istället för framåt! Men hör med BM såklart.
Jag är rundare upptill än nertill, fick bekräftat av bm senast att han ligger med huvudet neråt men han kan ju rulla runt om han så vill. Har dock enbart känt hårda sparkar i revbenen, så det stämmer ju att han ligger med huvudet neråt. Sen slår han lite med armbågarna/armarna längre ner i magen. Ibland känns det dock som att han "står" på sidan av min mage (dvs ligger på snedden) när jag ligger på sidan mot sängen. Då är det som att han vill ställa sig upp och trycka huvudet mot andra sidan. Så än så rör han sig mycket, från höger till vänster och känner oftast hans rygg sträcka sig längst med magen.
Är det bara jag som upplever sin mage som liten? Kanske ett lyxproblem men innan graviditeten trodde jag att jag skulle få rund och jättestor mage. Nu känns den typ liten, degig och icke-gravid. Dock mår bebisen bra och växer som han ska, SF-mått som är någon cm högra än snittet - men hade andra förväntningar... Jämför jag med hur jag var i v.14 är det ju dock stor skillnad, kanske man stirrar sig blind? V.32
Är det bara jag som upplever sin mage som liten? Kanske ett lyxproblem men innan graviditeten trodde jag att jag skulle få rund och jättestor mage. Nu känns den typ liten, degig och icke-gravid. Dock mår bebisen bra och växer som han ska, SF-mått som är någon cm högra än snittet - men hade andra förväntningar... Jämför jag med hur jag var i v.14 är det ju dock stor skillnad, kanske man stirrar sig blind? V.32
Nu har jag o barnen varit och tittat på minneslunden där vi ska lägga Edvin. Kändes lite märkligt, men det är fint där.
Nästa gång vi sitter där på bänken så ligger Edvin där någonstans och Olle är med mig.. det kommer nog kännas i hjärtat...
I fredags hos bm fick jag det bekräftat att lillan vänt sig med huvudet nedåt i magen. Hon hjälpte mig att känna hur huvudet låg, så häftigt!
Jag minns dagen när det hände för helt plötsligt började jag känna av ett större tryck nedåt och ett slags sug i nedre delen av magen. Dessutom blev jag helt plötsligt mer kissnödig än innan och så kom foglossningen som ett brev på posten. Vet inte om foglossningen har något samband med att bebisen har vänt sig med huvudet nedåt men allt kom verkligen samma dag som det hände... Jag sa även till sambon den kvällen att jag trodde att hon hade lagt sig till rätta nu. Men men än har hon ju utrymme att flytta sig, så än kan allting hända. Går in i v.31 imorgon.
Jag har inte så stor mage, men känner mig enorm otymplig och ganska trött på mina extra kilon, själv tycker jag magen inte behöver bli större. Har gärna sluppit all extra underhudsfett med. Vet att det är mina hjärnspöken efter åratal med hård träning som talar. Har senaste åren hållt vikten på 58-60 kg till mina 168 cm, varit rejält rippad och tränat i princip varje dag. Mycket styrka har jag kvar den är dock upptagen med att bära alla extra kilon, flåset är katastrof. Fick ett mellanrum på 4 cm mellan magmusklerna med förra sonen, hoppas att mina muskler orkar hålla detta på plats, tog 3 år att få ordning på magen sist.
Vet att kroppen ändå kommer ta den form den själv vill de sista veckorna men hade varit ganska skönt att slippa bli enorm.
Jag har inte så stor mage, men känner mig enorm otymplig och ganska trött på mina extra kilon, själv tycker jag magen inte behöver bli större. Har gärna sluppit all extra underhudsfett med. Vet att det är mina hjärnspöken efter åratal med hård träning som talar. Har senaste åren hållt vikten på 58-60 kg till mina 168 cm, varit rejält rippad och tränat i princip varje dag. Mycket styrka har jag kvar den är dock upptagen med att bära alla extra kilon, flåset är katastrof. Fick ett mellanrum på 4 cm mellan magmusklerna med förra sonen, hoppas att mina muskler orkar hålla detta på plats, tog 3 år att få ordning på magen sist.
Vet att kroppen ändå kommer ta den form den själv vill de sista veckorna men hade varit ganska skönt att slippa bli enorm.