• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • sobrio88
    78elle skrev 2017-06-02 21:46:15 följande:

[quote=77725492][quote-nick]Treansresa skrev 2017-06-02 21:33:25 följande:[/quote-nick]Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här

Tack!

Vi mår efter omständigheterna bra.

Fick göra akut snitt i vecka 29+5 då det visade sig att han inte mådde bra inne i magen och bara timmar efter det visade det sig att han hade sjukdomen NEC och det blev operation där 9 cm av tunntarmen togs bort. Nu kryar vi på oss på Nenonatala intensivvården och det går framåt och blir bättre o bättre för varje dag. Känslorna åker lite berg-o-dalbana för mig, känner att jag gick miste om att uppleva en hel graviditet med stor mage och en vanlig förlossning, men huvudsaken är ju ändå att lillkillen mår bra och verkar klara sig! Vilken livskraft det är i de små liven!

Grattis till lilla killen <3 hoppas att han kryar på sig snabbt och inte får några större men efter sin tuffa start i livet <3
  • Treansresa

[quote=77725492][quote-nick]Treansresa skrev 2017-06-02 21:33:25 följande:[/quote-nick]Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här

Tack!

Fick göra akut snitt i vecka 29+5 då det visade sig att han inte mådde bra inne i magen och bara timmar efter det visade det sig att han hade sjukdomen NEC och det blev operation där 9 cm av tunntarmen togs bort. Nu kryar vi på oss på Nenonatala intensivvården och det går framåt och blir bättre o bättre för varje dag. Känslorna åker lite berg-o-dalbana för mig, känner att jag gick miste om att uppleva en hel graviditet med stor mage och en vanlig förlossning, men huvudsaken är ju ändå att lillkillen mår bra och verkar klara sig! Vilken livskraft det är i de små liven!

Vilken hemsk start:( tur det går framåt nu och han krigar på! Kan tänka mig att dina känslor är åt alla håll och kanter. Hoppas resan fortsätter framåt bra och att han blir helt återställd! Har han något namn?:)
  • Preet90
    acinnaleh skrev 2017-06-02 19:45:24 följande:

Kanske knadig fråga men går man till butikerna och frågar efter boxar eller beställer man?

Googla babyboxar.. du beställa nästan alla på en och samma sida :)
  • Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 22:02:13 följande:

Väntade ju tvillingar men förlorade ena i slutet på vecka 17 efter en komplikation där jag fick opereras.

Har sedan kontrollerats av läkare 1 gång i veckan. (Varannan vecka sedan vecka 30).

Var i stort sett bestämt att jag skulle få ett tidigt snitt, i vecka 36-37, men eftersom allt har sett bra ut hela tiden för den överlevande tvillingen, och efter att min läkare pratat med andra läkare (bl.a. Han som opererade mig) så finns det inget hinder för en vanlig förlossning.

Anledningen till igångsättning är dels för att de ska ha mer kontroll och dels för att jag varit inställd på att få tidigare och är orolig.

Åh jag beklagar, vad tråkigt :(

Jätte skönt att den ena klarade sig fint, en stark liten pojke! :)

Du vet du alltså när du får din son :) känns så nära men ändå så långt borr, tycker du inte det?
  • Wooden

Tack!

Vad skönt att allt verkar gå bra! Förstår att det är mycket känslor, man måste känna sig så maktlös också. Men samtidigt glad och stolt att er pojke är så stark :) Stort grattis till er son och lycka till!
  • Summerchild

Tack!

Grattis! Hoppas på att ni kryar er! Och vart i länet befinner ni er? Som några andra frågat namn än? Och hur länge får du som mamma stanna kvar? Kommer det att fungera med amning om du vill det? Inget å missa stora magar. Tröttnar rätt fort efter vecka 30 ... men visst är man ett skydd för bebisen och vet var man har honom. Men jag kan sakna nåt man inte får äta. Råa biffar och all fisk.
  • narie24

Vilken dramatik 78elle! Men vilken tur att läget är stabilt. Livet blir inte alltid som man tänkt sig.

Idag går jag in i vecka 35! Galet!

När jag vaknade i morse blev jag lite fundersam över att jag inte känt lillan på hela natten. Men buffade till magen och sen dess har hon levt rövare i två timmar typ. Haha, att man ska noja o hålla på.

• Sosozo

Grattis till gossen 78elle! Jobbig start men skönt att ni mår bättre nu!

Någon som har provat appen baby beat? Man håller mobilen mot magen och ska kunna höra och se bebisens hjärtljud. Undrar om det funkar?

Smart med babyboxar, ska också beställa!

• 78elle
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 22:03:45 följande:

Men åh, vad hemskt att gå igenom det!

Vilken tur att allt verkar gå åt rätt håll iaf!

Vet du hur länge ni blir kvar på neo?

Dom säger att vi ska räkna med att bli kvar till det egentliga födelsedatumet, 28 Juli alltså, tid som vi får komma hem tidigare än det får vi se som bonus.

Konstigt nog går tiden ganska fort här ändå...! :)
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-06-03 10:54:53 följande:

Grattis till gossen 78elle! Jobbig start men skönt att ni mår bättre nu!

Någon som har provat appen baby beat? Man håller mobilen mot magen och ska kunna höra och se bebisens hjärtljud. Undrar om det funkar?

Smart med babyboxar, ska också beställa!

Jag har aldrig prövat men låter intressant! Jag har kvar hjärtmonitorn sedan spök veckorna. Men länge sedan jag använde den nu.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny