• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • noova87
    narie24 skrev 2017-06-02 20:44:04 följande:

I en av boxarna fick man en mam-flaska vilket jag precis tänkt köpa. Bra att ha hemma ifall

att.

Den behöll vi med plus de nappar som var med. Kanske köper någon mer som är mer miljövänlig för och se vilken bebin tar eller om hon tvärvägrar napp. Har tänkt och försöka amma så får se hur det går i annat fall lär ju behövas nappflaskor med. Sonen gav jag väl upp tyckte var jobbigt och sen han verkar ha liten tunga så behövde ha en amningsnapp vilket jag tyckte var ett helsike. Mjölk fanns ju så var ju inte det. 
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 21:01:18 följande:
    Ja...så känner jag hela tiden. Supersvåra att gå och gör ont. Släpper något när jag håller upp magen.
    Minns inte att det kändes såhär med de andra två!
    Du citera nog fel person, men jag har själv haft lite svårt med ryggen och bäcken. Varit bättre i några dagar. Trampa snett idag och fick inte ont i foten utan i bäcken igen bläää. Har haft stödbälte vilket hjälpt en aning. Vilket jag inte behövde med sonen. Försökt och vila en del med också. Men tycker nästan är värst på natten att det är svårt och komma upp ur sängen. Vilket maken klagar över. Barnmorskan tyckte han kunde sova på soffan om det var så.  

• GrönaDruvan
    78elle skrev 2017-06-02 21:27:04 följande:

För två veckor sedan föddes våran lilla son, 10 veckor för tidigt, med akut kejsarsnitt.

Första tiden kändes väldigt oviss men nu har vi hopp om livet!

28 Juli skulle han ha kommit, kanske är han den första Julibebisen...?

Grattis!
    Vad var det som hände? Vad vägde han?
  • Treansresa

För två veckor sedan föddes våran lilla son, 10 veckor för tidigt, med akut kejsarsnitt.

Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här iallafall:)
  • Preet90
    GrönaDruvan skrev 2017-06-02 20:58:37 följande:

Jag ska ha igångsättning i 37+3....så kommer inte gå tiden ut. Bf är egentligen 6 juli, eller om det nu var 7:e...

Okej, får jag fråga varför du ska ha igångsättning? ;)
  • Delilah2001
    narie24 skrev 2017-06-02 18:50:18 följande:

Idag var jag och hämtade ut två babyboxar. Helt okej grejer faktiskt. Det var kul att rensa ut i badrummet och göra plats för några av de kommande bebissakerna :).

På måndag hämtar vi vagnen. Ska skriva en lista sen över allt som behöver köpas från Apoteket o annat. Insåg att det är mer som

behövs än vad jag tänkte.

Idag har jag haft så ont när jag gått. Fått plötsliga hugg och ilningar. Måste stanna till en stund så lättar det för stunden. Skönt när man lyfter upp magen lite grann. Det har tryckt på mkt neråt och magen har spänt och hållt på.

Såhär kände jag först sista veckorna med tvåan.

Gissar att det blir så med trean, och att det bara kommer kännas mer och mer.

Någon som känner igen sig?

Jag har bara hämtat ut en babybox hittills, från Libero på maxi. Ska hämta ut från tre (eller om det var fyra?) apotek också, men två av apoteken ligger en bra bit bort, så får se när det blir.

Ja, jag känner igen det där med hugg, ilningar och tryck neråt. Kommer oftast med sammandragningar för mig, och kan räcka med att jag går korta sträckor för att det ska börja göra ont.
  • Bimbim79

Ja jo de är rätt skönt att de är självgående samtidigt är det ju sant som de säger små barn små bekymmer stora barn stora bekymmer ;) 13 åringen får man ju jaga lite nu, sommar sol, alla snygga killar hon bara måste ut å prata med osv :p
    Men samtidigt är de duktiga på att hjälpa till med allt hemma!

• Delilah2001

Grattis! Ja det är nog trådens första bebis, vad jag vet i alla fall!

Hur mår ni?
  • 78elle

[quote=77725492][quote-nick]Treansresa skrev 2017-06-02 21:33:25 följande:[/quote-nick]Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här

Tack!

Vi mår efter omständigheterna bra.

Fick göra akut snitt i vecka 29+5 då det visade sig att han inte mådde bra inne i magen och bara timmar efter det visade det sig att han hade sjukdomen NEC och det blev operation där 9 cm av tunntarmen togs bort. Nu kryar vi på oss på Nenonatala intensivvården och det går framåt och blir bättre o bättre för varje dag. Känslorna åker lite berg-o-dalbana för mig, känner att jag gick miste om att uppleva en hel graviditet med stor mage och en vanlig förlossning, men huvudsaken är ju ändå att lillkillen mår bra och verkar klara sig! Vilken livskraft det är i de små liven!

• GrönaDruvan
    Preet90 skrev 2017-06-02 21:36:00 följande:
    Okej, får jag fråga varför du ska ha igångsättning? ;)
    Väntade ju tvillingar men förlorade ena i slutet på vecka 17 efter en komplikation där jag fick opereras.
    Har sedan kontrollerats av läkare 1 gång i veckan. (Varannan vecka sedan vecka 30).
    Var i stort sett bestämt att jag skulle få ett tidigt snitt, i vecka 36-37, men eftersom allt har sett bra ut hela tiden för den överlevande tvillingen, och efter att min läkare pratat med andra läkare (bl.a. Han som opererade mig) så finns det inget hinder för en vanlig förlossning.
    Anledningen till igångsättning är dels för att de ska ha mer kontroll och dels för att jag varit inställd på att få tidigare och är orolig.
  • GrönaDruvan
    78elle skrev 2017-06-02 21:46:15 följande:

[quote=77725492][quote-nick]Treansresa skrev 2017-06-02 21:33:25 följande:[/quote-nick]Stort grattis till sonen! Hur mår ni? Det är första julibebisen som är skriven här

Tack!

Vi mår efter omständigheterna bra.

Fick göra akut snitt i vecka 29+5 då det visade sig att han inte mådde bra inne i magen och bara timmar efter det visade det sig att han hade sjukdomen NEC och det blev operation där 9 cm av tunntarmen togs bort. Nu kryar vi på oss på Nenonatala intensivvården och det går framåt och blir bättre o bättre för varje dag. Känslorna åker lite berg-o-dalbana för mig, känner att jag gick miste om att uppleva en hel graviditet med stor mage och en vanlig förlossning, men huvudsaken är ju ändå att lillkillen mår bra och verkar klara sig! Vilken livskraft det är i de små liven!

Men åh, vad hemskt att gå igenom det!
    Vilken tur att allt verkar gå åt rätt håll iaf!
    Vet du hur länge ni blir kvar på neo?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny