BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Det är mitt 3e barn, men de andra är 7 och 8, så känns nästan lite nytt att få en bebis!
Längtar jättemycket och kan inte tro det är sant efter allt som hänt!
Idag var jag och hämtade ut två babyboxar. Helt okej grejer faktiskt. Det var kul att rensa ut i badrummet och göra plats för några av de kommande bebissakerna :).
På måndag hämtar vi vagnen. Ska skriva en lista sen över allt som behöver köpas från Apoteket o annat. Insåg att det är mer som
behövs än vad jag tänkte.
Idag har jag haft så ont när jag gått. Fått plötsliga hugg och ilningar. Måste stanna till en stund så lättar det för stunden. Skönt när man lyfter upp magen lite grann. Det har tryckt på mkt neråt och magen har spänt och hållt på.
Såhär kände jag först sista veckorna med tvåan.
Gissar att det blir så med trean, och att det bara kommer kännas mer och mer.
Någon som känner igen sig?
Jag använder via parfym fri och comfort sensitive till hela familjen. Bebis kommer ju ändå ligga i vår säng mot våra kläder våra handdukar mm, så kör samma på alla. Yngsta dottern är lite känslig i huden så vi har valt medel efter vad som funkar med henne.
Har varit hemma från jobbet nu sen 23/5 med gravidpeng, så hinner ju med en hel del här hemma trots att allt går långsammare än vanligt. Barnen tar sig till o från skolan själva, så stiger upp med dem på morgonen mest för att slippa vakna av att de bråkar vid frukostbordet. Yngsta är ju 8 så de fixar allt med frukost, gympakassar, frukt mm. Vi bor 150 meter från deras skola så när de gått kan jag krypa ner en stund till. Brukar hålla igång på fm sen vila middag, varpå 8, 9 åringen brukar komma hem å väcka mig så äter vi mellis ihop, gör läxor, de leker hjälper till å laga mat duka fixa diskmaskin mm ganska soft tillvaro :)
Idag var jag och hämtade ut två babyboxar. Helt okej grejer faktiskt. Det var kul att rensa ut i badrummet och göra plats för några av de kommande bebissakerna :).
På måndag hämtar vi vagnen. Ska skriva en lista sen över allt som behöver köpas från Apoteket o annat. Insåg att det är mer som
behövs än vad jag tänkte.
Idag har jag haft så ont när jag gått. Fått plötsliga hugg och ilningar. Måste stanna till en stund så lättar det för stunden. Skönt när man lyfter upp magen lite grann. Det har tryckt på mkt neråt och magen har spänt och hållt på.
Såhär kände jag först sista veckorna med tvåan.
Gissar att det blir så med trean, och att det bara kommer kännas mer och mer.
Någon som känner igen sig?
Man googlar och beställer, typ babyboxen, apoteket hjärtat förutsätter att du är medlem där och går och söka på deras hemsida.
I en av boxarna fick man en mam-flaska vilket jag precis tänkt köpa. Bra att ha hemma ifall
att.
För två veckor sedan föddes våran lilla son, 10 veckor för tidigt, med akut kejsarsnitt.
Första tiden kändes väldigt oviss men nu har vi hopp om livet!
28 Juli skulle han ha kommit, kanske är han den första Julibebisen...?