BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
De gick faktiskt ut o "varnade" för att använda appen just pga brister i den och strålning. Samma med doppler hemma vissa tycker det är bra men samtidigt vet man inte riktigt vilka skador extremt användande skulle kunna medföra. Är man hos utbildad personal så kollar de det som behövs, vet vad de letar efter mm. Inget av de sakerna är någonting som jag personligen skulle få för mig att ha hemma. Däremot urinstickor så man kan hålla koll på äggvita, bakterier o blod i urinen. Då vet man ju om man behöver spara ett urinprov o köra in med :)
Jag hade lite bristningar på undersidan av magen och runt naveln sedan andra barnet, och dom har nu kommit fram igen. Vackert är det inte men det kunde vara så mkt mer. Sen har naveln blivit brun och en rand har kommit fram
fram över naveln. Gissar att det försvinner?
Oj, det låter verkligen dramatiskt. Låter så långt att stanna tills den 28/7!! Hoppas ni får komma hem tidigare, det låter ju visserligen bra ordnat med föräldrarum och så, men kan tänka mig att man längtar hem en del. Fast jag har hört från någon att trots att det var jobbigt att ha ett tidigt fött barn så fanns det ett par fördelar med att vara på neo första tiden - han sa något om att sjuksköterskorna etablerade en sömn/mat-rytm för bebisen så att man själv "slapp" lite av den jobbigaste 'vanliga' nyföddhetsperioden. Vet dock inte om det gäller för alla :P
För mig är det exakt 4 veckor kvar idag, jag har ju bf 1/7. Lite trött på jobbstressen, har varit lite krångel med att hitta en ersättare åt mig och hinna träna upp dem i tid. :/
Jag hade kallt räknat med att ha bristningar vid det här laget, eftersom jag fått bristningar som tonåring på bröst och lår efter växtspurt. Men ingenting på magen ännu, hur är det för er andra? J
Bristningar har jag inte fått med någon av barnen trots extrem vikt med barn nr 2, jag va verkligen gigantisk. På brösten och högst upp höfterna har jag haft sen tonåring men de är ju vita blekta sedan länge. Däremot lite pigmentsförändringar vid sidan om ögonen kråksparksområdet! Inte heller nåt extremt, syrran hade samma med första barnet vilket försvann efter hon ammat klart, så sitter inte i solen osv nu.
Inga bristningar, har heller inte fått några med de andra två barnen. Ingen rand under naveln heller, det hade jag första graviditeten.
Har märkt att rörelserna förändrats sista dagarna nu, inte lika mycket sparkar, utan mer tryck och att han spjärnar emot. Börjar väl bli trångt därinne.
Han rör sig lika ofta som vanligt dock.
Jag har massor av bristningar sedan första barnet och även på höfter sen tonåren. Inga nya denna graviditet. Stör mig inte ett skit haha :-P
Inga bristningar någon graviditet men hormonrand både över och under navel alla gånger.
Inga bristningar, har heller inte fått några med de andra två barnen. Ingen rand under naveln heller, det hade jag första graviditeten.
Har märkt att rörelserna förändrats sista dagarna nu, inte lika mycket sparkar, utan mer tryck och att han spjärnar emot. Börjar väl bli trångt därinne.
Han rör sig lika ofta som vanligt dock.
Jag var på läkarbesök på förlossningen i torsdags, då jag har önskat planerat snitt. Fick träffa en jättebra läkare, som tyckte jag gjorde helt rätt i att önska snitt, efter hon tittat i mina tidigare förlossningsjournaler. Kände mig så lättad och nöjd efter. Får ett datum hem om ett par veckor, men det blir ungefär 25-27 juli.