• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-06-04 09:06:52 följande:

Hur sover ni tjejer?

Börjar bli lite zombievarning här. Men när jag tänker på att amma hela nätterna ska man väl vara glad och njuta av att man i alla fall sover mer nu. Börjar lite nojig över hur jag ska palla sömnbristen, är en sån som verkligen behöver sömn. Galet att skaffa tre barn då haha?

Jag tycker att jag sover jämt! Sover oftast 5-6 timmar på natten och sedan 3-4 gånger slumrar jag på dagarna. Förstår inte hur jag ska orka vara vaken en hel dag haha börjar känna mig riktigt osocial.
  • Leeandra

Hur sover ni tjejer?

Börjar bli lite zombievarning här. Men när jag tänker på att amma hela nätterna ska man väl vara glad och njuta av att man i alla fall sover mer nu. Börjar lite nojig över hur jag ska palla sömnbristen, är en sån som verkligen behöver sömn. Galet att skaffa tre barn då haha?

Jag sover ännu jättebra, 8 h utan att behöva springa på toa. Hoppas det håller i sig ett tag till, är i v. 33 nu. Tycker att man är tröttare som gravid än som ammande och väckt flera gånger per natt, tror att man får en schysst hormonboost av amningen som gör att man orkar på ett helt annat sätt.
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-06-04 12:55:13 följande:
    Detta undrar jag också. Tycker det är skrämmande att det innehåller skadliga ämnen som inte är så bra. Hittade en tråd här på familjeliv och hon köpte från USA men minns inte vart. Jag använde nan till mina tidigare barn.
    Ja jag hade Nan till de 2 yngsta, den äldsta ammade jag i 4 månader sen delamning till 6 månader, hon åt bara mat, vägrade välling och barnmat. De andra 2 delammades i 3 månader ca sen ersättning, välling gröt o mat.
    Vill ha ersättning hemma, har haft svårt att pumpa även om delamningen med barn nr 2 va pumpa ut å ge på flaska då han va så lat så han vägrade suga och blev hysteriskt frustrerad. Är ju skönt om man kan amma tills de äter ordentligt men känner mig rätt tveksam till att det fungerar, hade varit skönt att iaf ha ersättning hemma så man slipper känna pressen.

Förvärkar hade jag rejält med 3:e barnet, nu är det mest lite sammandragningar. Med 3:e åkte jag in när jag va tvungen att vandra runt för att klara förvärkarna, de va inte alls regelbundna men va öppen 6 cm när vi kom in. Regelbundet först vid 8-9 cm ca 30 minuter innan krystvärkarna. Så jag kommer åka in när jag tycker det är dax så får vi hellre åka hem en omgång å sen tbx. Första barnet gjorde ju värkarna inte ens ont, tryckte lite nedåt bara. Min mamma hade ju ont i 20 minuter innan min syster kom, de åkte in för att magen blev regelbundet hård o det borde va dax, tur med facit i hand då de hade 10 mil till BB. Syrran hade 1,5 meter navelsträng 4,5 varv runt halsen så det kunde ju slutat illa.
  • Lady K

Känner konstigt nog av ett lägre sömnbehov än tidigare, har stundtals svårt att sova på nätterna men känner mig inget tröttare på dagen för det. Kanske är kroppen som förbereder sig på att det kan bli mindre sömn när bebis väl kommer, vad vet jag.

Jobbade sista dagen i fredags, grät som ett barn när jag åkte hem, haha. Kändes så konstigt att tänka att det var sista dagen på länge, men skönt också för nog har det gått allt tyngre sista veckorna när magen växt. Igår var jag på möhippa för en av mina närmsta barndomskompisar, chockade mig själv med att orka vara med på ett helt 45-minuters zumba-pass. Modell kylskåp i smidighet, men kul var det!

• Sosozo
    Any80 skrev 2017-06-04 12:24:31 följande:

Hej! Ville kolla är det någon av er som har börjat få som mensvärk ? Liknande? Ringde till fl och dom sa att man kan börja få ont i dom här veckorna jag e i 33+5, är det några fler som har det? Kram på er

Jag har precis som mensvärk då och då. Vissa dagar kan det hålla i sig 1-2 dygn. Känns mest längst ned framtill i magen och svanken. Men inga regelbundna värkar eller sammandragningar. Men vet inte exakt vad det är (livmodern som övar, växtvärk, förstoppning, något annat?). Det hjälper med vetekudde och ibland en alvedon. V 35.

Sammandragningar har jag dagligen. Mest på kvällarna. De kan suga i rätt ordentligt och kännas lite obehagliga men stannar vid det och har gett sig till nästa dag.
  • Sosozo

Hur sover ni tjejer?

Jag tänker också på det där. Sover inget vidare. Vaknar på nätterna och har ont (myomet) och kramp och går upp och kissar och värmer vetekudde. Men nu kan man iaf vila på dagen om det behövs.

Amma och vaknätter är jobbigare tycker jag och är lite nervös inför det.
  • Malimari

Hur sover ni tjejer?

Blandar Med att sova bra och skitdåligt. Men jag klarar mig på rätt lite sömn och är bra på att powernapa haha. Har heller inga skrupler om att sova när bebis gör det om syskon tillåter (mina kommer va 3.5 å 6.5 år). Städning tvätt osv får komma sist. Och vad har man sin man till hehe. Nä sömnen för egen del oroar jag mig inte supermycket för.
  • Malimari

Jag oroar mig mer för att inte räcka till, att bebis ska få kolik osv.. :-/ Samt att fortfarande ha såna besvär med ryggen jag har nu

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-06-04 14:13:03 följande:

Jag tycker att jag sover jämt! Sover oftast 5-6 timmar på natten och sedan 3-4 gånger slumrar jag på dagarna. Förstår inte hur jag ska orka vara vaken en hel dag haha börjar känna mig riktigt osocial.

Tar du järn som du ska? Missar jag tiden med järntabletter lr tar det i samband med mat då tas inte järnet upp så bra å jag blir påverkad direkt. Då är jag halvdöd den dan.
  • Treansresa
    Summerchild skrev 2017-06-05 10:58:28 följande:

Tar du järn som du ska? Missar jag tiden med järntabletter lr tar det i samband med mat då tas inte järnet upp så bra å jag blir påverkad direkt. Då är jag halvdöd den dan.

Har börjat tagit förra veckan, är snarare så jag vart tröttare efter att jag började ta dom. Hade ett järnvärde på 112 .
Svar på tråden BF Juli 2017 ny