• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-06-20 23:52:46 följande:

Haha vi kan väl säga att jag inte är speciellt charmig när jag har ont ;) tösen tog ju bara 3 krystvärkar på sig, sonen krystade jag i 1,5 timme! Kan säga att det är en viss skillnad att ha ont så in i helvete en 5 minuter mot samma smärta i 1,5 timme. Och eftersom jag hade haft den bedövningen gången innan ville jag såklart ha den igen ;)

Påt igen :) och det ska då fasen till med nya ungar ändå. Jag är så glad som gravid. Lust med allt. Och lataste. Men inget gnäll här inte om krämpor. Jag bara hoppar gärna över förlossningen :) men vi alla säger eda så fort vi är där ....och hoppas på det bästa :)
  • Any80
    Treansresa skrev 2017-06-20 21:23:37 följande:

För mig har edan tagit helt olika. Första var helt smärtfri. Andra tröck det på bak i rygg och rumpa varje värk istället. Första kände jag inte krystvärkarna, bara när hon kom ut. Andra kände jag varenda krystvärk

Hur mår du? Fortfarande blödning ?
  • Wooden

Roligt att läsa din berättelse, Grönadruvan! Och kändes skönt att läsa att det känns bra med den andra tvillingen också. Låter som ett bra och jättefint beslut att göra en minnesplats hemma :) 
    Stort grattis igen och lycka till med nya familjemedlemmen :)

• Beebii
    Noccis skrev 2017-06-20 22:57:43 följande:

Wow det måste varit häftigt att föda hemma och läskigt samtidigt?

Jag tror att det är just att man inte vet hur lång tid eller hur mycket smärta man kommer få stå ut med som skrämmer en. Eller så är det för mig iaf.

Än så länge har jag bara sammandragningar som spänner så det är ju skönt. Vet att det finns andra som känner smärta redan när kroppen övar.

Har iofs 3.5 veckor kvar så får se hur det blir.

Ja det gick ju så fort att man inte hann tänka riktigt! Det enda jag kollade var att navelsträngen inte låg runt halsen. Allt annat gick supersmidigt och till och med moderkakan hade hunnit komma ut innan ambulansen kom!

Tror du har rätt i det att man inte vet! Och tur är kanske det!

Du har ju typ lika långt kvar som mig! Jag har liknande sd och ibland lite värre men det är ju inget som dragit igång än iaf! Pust idag blir det sista (?!) shopping dagen innan bf iaf så då kanske det kör igång till imorgon! :-O
  • Noccis
    Beebii skrev 2017-06-21 08:28:35 följande:
    Ja det gick ju så fort att man inte hann tänka riktigt! Det enda jag kollade var att navelsträngen inte låg runt halsen. Allt annat gick supersmidigt och till och med moderkakan hade hunnit komma ut innan ambulansen kom!

Tror du har rätt i det att man inte vet! Och tur är kanske det!

Du har ju typ lika långt kvar som mig! Jag har liknande sd och ibland lite värre men det är ju inget som dragit igång än iaf! Pust idag blir det sista (?!) shopping dagen innan bf iaf så då kanske det kör igång till imorgon! :-O
    Var din partner hemma eller födde du helt själv? Måste ändå vara en väldigt häftig och stärkande upplevelse att ha gjort det hemma.

Bara för att jag skrev sådär så vaknade jag imorse av att jag hade ont i nedre delen av livmodern, typ där den va innan den började växa. Men det konstiga är att livmodern inte va hård? Ska den inte vara det när man har sd? Kanske hade ont i något annat. Det gick iaf över och jag somnade om. 
  • GrönaDruvan

Såg att några undrade...jag hade ingen bedövning denna gång, det har jag inte haft på några av mina förlossningar.
    Däremot var jag öppen för bedövning denna gången pga att jag var så orolig, men när jag väl ville ha så var det försent, och nu i efterhand är jag glad att jag inte tog nån.

Lustgas använde jag faktiskt denna gången, men vet inte om det hjälper mot smärtan, det känns inte så? Men skönt att kunna fokusera på masken när det gör ont. Haha

Vi kvinnor kan! Det är enormt häftigt att föda barn, även om jag är klar med den biten nu.

• Any80

Idag var jag på ett extra tillväxtultraljud v 36+2, alltså fick panik bebis väger redan 3,8kg, ska dit igen om 2 veckor då kommer dom att göra en fl plan, någon som har erfarenhet av detta? Kram <3

• Leeandra
    Any80 skrev 2017-06-21 13:28:18 följande:

Idag var jag på ett extra tillväxtultraljud v 36+2, alltså fick panik bebis väger redan 3,8kg, ska dit igen om 2 veckor då kommer dom att göra en fl plan, någon som har erfarenhet av detta? Kram <3

Jag har inte varit med om att veta att jag väntade ett stort barn, men jag har fött ett barn på 5 kg så han kan ju rimligtvis ha vägt lika mycket som din i samma vecka. Jag födde planerat hemma utan barnmorska ( upprätt, knästående ) och det var inte någon större skillnad mot de andra två ( som vägde 3 resp 4 kg när de föddes ) förutom att det krävdes en extra krystvärk för att han skulle rotera färdigt med axlarna.

Men vad jag har hört om TUL så är det de stora barnen som är svåra att beräkna vikten på, så jag vet inte hur tillförlitligt det är.
  • Vet hur det känns
    Any80 skrev 2017-06-21 13:28:18 följande:

En rejäl bebis!! Vad vägde bebis på förra tul? Och i vilken vecka var det?

Du borde få bli igångsatt om du vill... Dina andra barn var dom lika stora? Diabetes?
  • Any80
    Vet hur det känns skrev 2017-06-21 14:12:56 följande:

En rejäl bebis!! Vad vägde bebis på förra tul? Och i vilken vecka var det?

Du borde få bli igångsatt om du vill... Dina andra barn var dom lika stora? Diabetes?

Ingen diabetes, när jag var på tul i v 32+0 vägde hon 2,3kg, så hon gick upp en del till idag, mina söner vägde 3,8 och 4,4 kg , hoppas på igångsättning i v 38 verkligen
Svar på tråden BF Juli 2017 ny