BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Haha vi kan väl säga att jag inte är speciellt charmig när jag har ont ;) tösen tog ju bara 3 krystvärkar på sig, sonen krystade jag i 1,5 timme! Kan säga att det är en viss skillnad att ha ont så in i helvete en 5 minuter mot samma smärta i 1,5 timme. Och eftersom jag hade haft den bedövningen gången innan ville jag såklart ha den igen ;)
För mig har edan tagit helt olika. Första var helt smärtfri. Andra tröck det på bak i rygg och rumpa varje värk istället. Första kände jag inte krystvärkarna, bara när hon kom ut. Andra kände jag varenda krystvärk
Roligt att läsa din berättelse, Grönadruvan! Och kändes skönt att läsa att det känns bra med den andra tvillingen också. Låter som ett bra och jättefint beslut att göra en minnesplats hemma :)
Stort grattis igen och lycka till med nya familjemedlemmen :)
Wow det måste varit häftigt att föda hemma och läskigt samtidigt?
Jag tror att det är just att man inte vet hur lång tid eller hur mycket smärta man kommer få stå ut med som skrämmer en. Eller så är det för mig iaf.
Än så länge har jag bara sammandragningar som spänner så det är ju skönt. Vet att det finns andra som känner smärta redan när kroppen övar.
Har iofs 3.5 veckor kvar så får se hur det blir.
Såg att några undrade...jag hade ingen bedövning denna gång, det har jag inte haft på några av mina förlossningar.
Däremot var jag öppen för bedövning denna gången pga att jag var så orolig, men när jag väl ville ha så var det försent, och nu i efterhand är jag glad att jag inte tog nån.
Lustgas använde jag faktiskt denna gången, men vet inte om det hjälper mot smärtan, det känns inte så? Men skönt att kunna fokusera på masken när det gör ont. Haha
Vi kvinnor kan! Det är enormt häftigt att föda barn, även om jag är klar med den biten nu.
Idag var jag på ett extra tillväxtultraljud v 36+2, alltså fick panik bebis väger redan 3,8kg, ska dit igen om 2 veckor då kommer dom att göra en fl plan, någon som har erfarenhet av detta? Kram <3
Idag var jag på ett extra tillväxtultraljud v 36+2, alltså fick panik bebis väger redan 3,8kg, ska dit igen om 2 veckor då kommer dom att göra en fl plan, någon som har erfarenhet av detta? Kram <3
En rejäl bebis!! Vad vägde bebis på förra tul? Och i vilken vecka var det?
Du borde få bli igångsatt om du vill... Dina andra barn var dom lika stora? Diabetes?