BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)
Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)
Blääää!
22 dgr till bf men är helt jäkla slut. I natt var jag mer vaken än sovande. Värk i benen (gick lite för mkt igår), illamående, lite förkyld och allt kändes bara blä. Även fast jag lämnade ungarna på f-skola o fritids idag så lyckades jag inte sova ikapp. Låg bara o vred mig. Kroppen känns skum.
Och å vad tungt det var att släpa sig iväg för att hämta barnen sen. Allt skulle tömmas på hyllorna inför sommarlovet också. Släpade mig fram med kassar, trött och varm. Känns så tungt att andas just nu. Tänk om man mår såhär när förlossningen startar?
Strax iväg på födelsedagsfirande och tidigt imorgon bilresa till Sundsvall.
Tårarna är nära.
Visst har flera av er haft sd och mensvärk länge? Och kanske tom förväntar?
Sista veckan har allt sånt ökat för mig. Sd som gör att ja knappt kan andas, molvärk i nedre delen av magen.
Jag har alltid gått in med inställningen att jag tar situationen som den kommer. Aldrig bestämt innan om jag ska ha bedövning, utan det har bara blivit så att jag kört utan.
Mina förlossningar har ju varit extremt smärtsamma, men också gått fort, och då tror jag att man klarar smärtan bättre. Hade det varit en utdragen förlossning så tror jag bedövning är jättebra hjälpmedel.
Dock ska man inte lyssna för mycket på andra, utan göra det man själv känner. Alla upplever saker olika, det är viktigt att tänka på.
Lite äckligt kanske, men är det någon mer som har vita, mjölkaktiga flytningar? Började få det igår, har inte haft det tidigare.
Är så andfådd, gick uppför trappan här hemma förut samtidigt som jag pratade i telefon. När jag kommit upp var jag så andfådd av trapp promenaden att jag knappt kunde prata, haha
Blääää!
22 dgr till bf men är helt jäkla slut. I natt var jag mer vaken än sovande. Värk i benen (gick lite för mkt igår), illamående, lite förkyld och allt kändes bara blä. Även fast jag lämnade ungarna på f-skola o fritids idag så lyckades jag inte sova ikapp. Låg bara o vred mig. Kroppen känns skum.
Och å vad tungt det var att släpa sig iväg för att hämta barnen sen. Allt skulle tömmas på hyllorna inför sommarlovet också. Släpade mig fram med kassar, trött och varm. Känns så tungt att andas just nu. Tänk om man mår såhär när förlossningen startar?
Strax iväg på födelsedagsfirande och tidigt imorgon bilresa till Sundsvall.
Tårarna är nära.
Visst har flera av er haft sd och mensvärk länge? Och kanske tom förväntar?
Sista veckan har allt sånt ökat för mig. Sd som gör att ja knappt kan andas, molvärk i nedre delen av magen.