• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • GrönaDruvan

Vad roligt att läsa om er som snarkar! Jag snarkade grymt mycket under graviditeten också, och vaknade av mig själv flera gånger, haha

• LeyasMamma
    Delilah2001 skrev 2017-06-24 13:36:12 följande:

Haha vad knäppt, jag har också börjat dregla när jag sover, men hade inte ens tänkt att det hade med graviditeten att göra förrän jag läste om er andra!

En värre sak är att jag börjat vakna av rejäl kramp i vaden, gör verkligen svinont!!! Hade inte så förra graviditeterna. Och snarkar som en elefant gör jag tydligen också, enligt sambon.

Skönt att det bara är 12 dagar kvar nu!

Usch, kramp är inget kul! Hade det första graviditeten och fick ställa mig upp varje natt och "hoppa ut krampen". Men magnesium ska ju funka :) skönt att det inte är länge kvar!
  • Delilah2001
    LeyasMamma skrev 2017-06-24 14:11:24 följande:

Usch, kramp är inget kul! Hade det första graviditeten och fick ställa mig upp varje natt och "hoppa ut krampen". Men magnesium ska ju funka :) skönt att det inte är länge kvar!

Har faktiskt magnesium här hemma, ska testa det!
  • LeyasMamma
    Delilah2001 skrev 2017-06-24 15:21:44 följande:

Har faktiskt magnesium här hemma, ska testa det!

Ja de tycker jag :)
  • KaffeOchHybris

Idag tror jag kanske slemproppen gick. Inte helt säker eftersom jag haft lite mer flytningar än vanligt senaste månaderna, men det var lite annorlunda i konsistens och färg och 'ramlade' ner i en liten klump. 

Det är ju exakt en vecka kvar nu till BF så det vore ju inte konstigt om det var slemproppen i alla fall.

Sambon har tagit det på sig själv att vara nykter sedan ungefär en vecka tillbaka. Vi bor mycket nära sjukhuset (kanske 20 minuters promenad) så det är inget jag har oroat mig om, tänkte att vi tar väl en vårdtaxi om det behövs. Men det känns bra att han själv funderat på det och bestämt sig för att avstå tills det är dags.

• Noccis
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-24 17:32:42 följande:

Idag tror jag kanske slemproppen gick. Inte helt säker eftersom jag haft lite mer flytningar än vanligt senaste månaderna, men det var lite annorlunda i konsistens och färg och 'ramlade' ner i en liten klump. 

Det är ju exakt en vecka kvar nu till BF så det vore ju inte konstigt om det var slemproppen i alla fall.

Sambon har tagit det på sig själv att vara nykter sedan ungefär en vecka tillbaka. Vi bor mycket nära sjukhuset (kanske 20 minuters promenad) så det är inget jag har oroat mig om, tänkte att vi tar väl en vårdtaxi om det behövs. Men det känns bra att han själv funderat på det och bestämt sig för att avstå tills det är dags.

Vad skönt att han själv kommit till det beslutet.

Vi har ju ca 20-30 min bilväg till sjukhuset och jag har idag 21 dagar kvar så känns som om han kanske borde va nykter från nu men man vill ju att det ska komma från dom själva så får nog prata lite med han nu och se hur han tänker.

Visserligen kan man ta en taxi in men jag vill inte ha en full pojkvän som stöd på förlossningen. Skulle verkligen inte kunna slappna av då.
  • Starseed
    Noccis skrev 2017-06-24 11:54:58 följande:

Haha jag har också börjat dregla :-P

Har inte sovit ordentligt på nätterna på flera månader. Får en sån jävla oro i kroppen på nätterna och känns som om mina fötter brinner och det kliat i mina anklar.. Ska bli så skönt när bäbis är ute och killen kan dela bördan med mig istället för att ligga där och snarka Haha!

HAHAHA jag längtar åxå tills vi kan dela på nätterna!!
  • LeyasMamma
    GrönaDruvan skrev 2017-06-24 14:08:36 följande:

Vad roligt att läsa om er som snarkar! Jag snarkade grymt mycket under graviditeten också, och vaknade av mig själv flera gånger, haha

Har ni kommit hem nu? Vad sa syskonen?:)
  • narie24
    acinnaleh skrev 2017-06-25 09:27:45 följande:

Jag har glömt att berätta att vi kom hem igår. Jätteskönt att vara hemma, kvällen innan var skitjobbig på sjukhuset och maken var hemma med storebror och jag skulle vara själv. Massa hormoner dom skapade oro i huvudet över att fixa natten helt själv. Men fick hjälp att bulla upp ned kuddar av sköterskorna på avd som även kom in och hjälpte mig byta sida. Att gå på toa nysmittade var inte så lätt , ålade mig typ runt grindarna och fattar först hemma att jag använt grindarna för att sätta mig upp från liggande. Kommer typ inte upp ur liggläge till sittläge utan hjälp hemma så får be maken om stöd för att ta mig upp sittande :) att ställa dig upp sen går bra för då kan jag trycka ifrån med händerna.

Våran son, Oscar, är en fantastisk storebror som gärna sitter med henne bredvid sig och i famnen. Moa verkar också trivas hos honom :)

Har för övrigt en väldigt blöt säng nu, hade frotte över men den låg så klart inte under mitt lakan :) nåja madrassen har fått mjölk på sig förut så en fläck mer eller mindre gör väl inget :) smningsbehåarna från förra gången är för små nu vilket jag redan misstänkte eftersom brösten växte mer redan under grav. Maken ska åka och handla nya när affärerna öppnar.

Vad skönt att komma hem :). Men förstår att det är en inställning.
  • narie24
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-24 17:32:42 följande:

Spännande med slempropp! Då känns det ändå ett steg närmare. Jag har inte sett ngn slempropp vid mina tidigare graviditeter så lär väl inte göra det nu heller. Men tittar i trosorna varje toabesök. Mer flytningar har jag haft senaste dagarna och på kvällarna trycker det, jag har mensvärk och sd. Känns som kroppen förbereder sig. Känns som ngt måste hända när det trycker på nedåt.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny