• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Haiduchi

Jag använde tens för värkarna hemma och provade både att bada i badkar och sterila kvaddlar på förlossningen innan jag fick använda lustgasen, den funkade super för mig i kombo med tensen.

Nu har vi gått profylax, övar andning och läser boken vi fick. Känns pepp!

Men är väldigt öppen för all sorts smärtlindring om jag känner att det behövs.

Får se helt enkelt hur det går. Bara inte urakut snitt som sist. Vi vill vara tillsammans jag och min man.

• GrönaDruvan
    Noccis skrev 2017-06-22 09:09:36 följande:
    Jag håller helt med dig om att det är individuellt, nu har jag inte fött barn innan men med tanke på hur många olika upplevelser jag fått höra om så måste det vara så.

Tror att det är bra att man håller ett öppet sinne som du när man åker in. Det finns ju där om man behöver det.
    Jag har sagt att jag ska försöka (för att testa mina egna gränser) men att om jag känner att det inte funkar så tänker jag be om bedövning. Har även skrivit i mitt förlossningsbrev att jag vill veta när det börjar bli för sent för att ta bedövning så jag inte är på gränsen att be om en och missar. Då känns det som om jag kan slappna av och verkligen försöka ta mig igenom utan.

Hur mår lilla Olle nu?
    Olle mår jättebra! Precis varit och gjort pku testerna och vägt honom.
    Inte det minsta gnäll på honom, han är så underbar!! Fasade lite för testet, då jag tycker det är så hemskt när de sticker i honom, men han reagerade knappt.
    Vägde idag 2910g.
  • LeyasMamma

Min barnmorska ringde idag då mitt senaste urinprov visade på lite äggvita, så blir in och lämna extra urinprov på måndag och in idag igen för att kolla blodtrycket som hade stigit lite. Hur har det varit för er andra? Har ni haft stigande blodtryck i slutet?

• LeyasMamma
    acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Vad härligt! Grattis till er!!:)
  • Any80

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Så underbart! Grattis !
  • narie24

Stort grattis!!! Hoppas du mår bra.
  • narie24

Blääää!

22 dgr till bf men är helt jäkla slut. I natt var jag mer vaken än sovande. Värk i benen (gick lite för mkt igår), illamående, lite förkyld och allt kändes bara blä. Även fast jag lämnade ungarna på f-skola o fritids idag så lyckades jag inte sova ikapp. Låg bara o vred mig. Kroppen känns skum.

Och å vad tungt det var att släpa sig iväg för att hämta barnen sen. Allt skulle tömmas på hyllorna inför sommarlovet också. Släpade mig fram med kassar, trött och varm. Känns så tungt att andas just nu. Tänk om man mår såhär när förlossningen startar?

Strax iväg på födelsedagsfirande och tidigt imorgon bilresa till Sundsvall.

Tårarna är nära.

Visst har flera av er haft sd och mensvärk länge? Och kanske tom förväntar?

Sista veckan har allt sånt ökat för mig. Sd som gör att ja knappt kan andas, molvärk i nedre delen av magen.

• Treansresa

Stort grattis till tösen:) hoppas allt gick bra:)
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-06-22 16:06:10 följande:

Blääää!

22 dgr till bf men är helt jäkla slut. I natt var jag mer vaken än sovande. Värk i benen (gick lite för mkt igår), illamående, lite förkyld och allt kändes bara blä. Även fast jag lämnade ungarna på f-skola o fritids idag så lyckades jag inte sova ikapp. Låg bara o vred mig. Kroppen känns skum.

Och å vad tungt det var att släpa sig iväg för att hämta barnen sen. Allt skulle tömmas på hyllorna inför sommarlovet också. Släpade mig fram med kassar, trött och varm. Känns så tungt att andas just nu. Tänk om man mår såhär när förlossningen startar?

Strax iväg på födelsedagsfirande och tidigt imorgon bilresa till Sundsvall.

Tårarna är nära.

Visst har flera av er haft sd och mensvärk länge? Och kanske tom förväntar?

Sista veckan har allt sånt ökat för mig. Sd som gör att ja knappt kan andas, molvärk i nedre delen av magen.

Jag har haft SD och mensvärk. Har också rediga SD på kvällarna. Inte så att jag inte kan andas, men liksom riktiga och ihållande och jag måste stanna upp och fokusera tills de går över.

Jag har stekt midsommar. Sagt till mannen att han får hitta på något med ungarna i hyfsat nära läge. De åker till kompisar utanför stan över dagen. Jag pallar inte att haka på ens om jag ska"ta det lugnt" för det blir iaf aldrig så lugnt som man skulle önska. Jag ska käka glass hemma i soffan och se på film hela midsommar. Inte direkt jättekul, men i dagsläget bryr jag mig inte känner jag..
  • Sosozo

Åh vad kul!! Gratis! Berätta gärna er sen om hur det gick!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny