• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • FrökenMp
    Bimbim79 skrev 2017-06-26 21:10:45 följande:

Efter allt snack om livmodertappar va jag tvungen att kolla min, lättpåverkad som man är :) den är inte riktad bakåt, mjuk, och hade nog kunnat föra in ett finger? Innebär detta att det är på g? Känns som ca 1,5 cm tapp kvar.

Åh, vad häftigt! Nu måste jag känna på min igen bara för det... letar efter massa tecken att det kan vara på gång haha! När har du bf?
  • Treansresa

Senaste bf jag ej vet hur jag ska få upp i trådstarten:(

18/5 78elle. Stockholm. Pojke. Första barnet. Akut snitt

19/6 GrönaDruvan. Halland. Pojke. Tredje barnet. Planerad igångsättning.

22/6 Acinnaleh. Örebro. Andra barnet. Planerat snitt.

27/6 Sosozo. Stockholm. Flicka. Tredje barnet. Planerat snitt.

1/7 Haiduchi. Skåne. Flicka. Andra barnet.

1/7. KaffeOchHybris. Linköping. Första barnet.

4/7. frökenmp. Hälsingland. Pojke. Första barnet

5/7. Lillan090815. Flicka. Tredje barnet. Två söner innan.

6/7 Unbroken. Pojke. Igångsättning ca 2 v innan.

6/7. Delilah2001. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt

8/7 Leyasmamma. Dotter. Andra barnet.

11/7 Sobrio88. Pojke. Andra barnet (sambons tredje)

12/7 Sarus85. Kön okänt. Tredje barnet.

14/7 Narie24. Son. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

15/7 Noccis. Stockholm. Pojke. Första barnet, sambons tredje.

17/7. Hoppfullt. Pojke. Första barnet.

17/7 Sladdis17. Norrbotten. Pojke. Andra barnet(flicka -02)

18/7 Any80. Flicka. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

18/7 Honeyb. Norrköping. Flicka. Första barnet.

19/7. Treansresa. Gällivare. kön okänt. Tredje barnet + 3 Bonusar.

20/7 Preet90. Pojke. Första barnet.

21/7 TroOchTvivel. Stockholm. Pojke. Första barnet.

23/7. FrökenJo. Småland. Flicka. Andra barnet.

23/7 Noova87. Flicka.

24/7 Joline84. Pojke. Tredje barnet. Planerat snitt.

24/7. Bimbim79. Pojke. Fjärde barnet.

25/7. Leeandra. Gotland. Sjätte barnet.

26/7 Wooden. Flicka. Andra barnet. Vaginal förlossning.

28/7 Tessan87. Värmland. Pojke.

28/7 Kgforlife. Örebro. Flicka. Tredje barnet.

29/7. Florpan10. Södermanland. Pojke. Troligen igångsättning.

30/7. Basio. Gosse. Fjärde barnet.

30/7. Vet hur det känns. Pojke. Tredje barnet. Vaginal förlossning.

2/8. Summerchild. Fjärde barnet. Igångsättning utan datum.

3/8. LadyK. Karlstad. Pojke. Första barnet.

• Bimbim79
    FrökenMp skrev 2017-06-26 22:02:20 följande:
    Åh, vad häftigt! Nu måste jag känna på min igen bara för det... letar efter massa tecken att det kan vara på gång haha! När har du bf?
    Inte förrän 24/7 egentligen men har inte gått mer än 38 med någon av mina tidigare. Har haft väldigt mycket sammandragningar och förvärkar, så tänkte ja kan ju kolla iaf :) inte blev ja klokare för det men munkar jag med gjort det!

Bajsandet på nyfödda som ammas varierar enormt, äldsta flera gånger om dagen och yngsta typ va 10:e dag i början. Blev varje dag när jag fick börja ge ersättning. Båda räknas som fullt normalt. Upp till 14 dagar tror jag de räknar som inom normen när man helammar.
  • Noccis
    Treansresa skrev 2017-06-26 16:17:28 följande:

Äntligen har jag blivit tagen på allvar! Efter att barnmorskan idag ledsnade på att ingen tog detta på allvar skickade hon mig till läkaren på förlossningen direkt efter besöket hos henne.

Så nu ÄNTLIGEN har en läkare gjort både vanligt ultraljud och vaginalt. Moderkakan ser bra ut och den sitter inte för eller i närheten av öppningen. Vaginala ser också bra ut.

Förklaringen till blödningarna är att jag blöder "näsblod". Inte nå roligt för mamman men absolut inte nå farligt. Skulle de störtblöda ska ja in självklart, men inga fel just nu.

Vi fick se bebisen också. Var riktigt häftigt att se ansiktet på den så detaljerat! Är verkligen en gullig bebis med tjocka kinder och putande läppar som väger 2961 gram idag.

Nu ska jag slappa av och njuta av sista veckorna!

Va skönt att du äntligen fått riktig hjälp! Synd att det skulle ta sån lång tid. Och skönt att det inte var någon fara
    Mysigt med tjocka kinder, något att nypa i när bäbisen kommer ut
    Hoppas du får njuta ordentligt nu.
  • Wooden
    Treansresa skrev 2017-06-26 16:17:28 följande:

Äntligen har jag blivit tagen på allvar! Efter att barnmorskan idag ledsnade på att ingen tog detta på allvar skickade hon mig till läkaren på förlossningen direkt efter besöket hos henne.

Så nu ÄNTLIGEN har en läkare gjort både vanligt ultraljud och vaginalt. Moderkakan ser bra ut och den sitter inte för eller i närheten av öppningen. Vaginala ser också bra ut.

Förklaringen till blödningarna är att jag blöder "näsblod". Inte nå roligt för mamman men absolut inte nå farligt. Skulle de störtblöda ska ja in självklart, men inga fel just nu.

Vi fick se bebisen också. Var riktigt häftigt att se ansiktet på den så detaljerat! Är verkligen en gullig bebis med tjocka kinder och putande läppar som väger 2961 gram idag.

Nu ska jag slappa av och njuta av sista veckorna!

Skönt att höra att du fick kolla upp allt ordentligt! Vidrigt att behöva oroa sig och ingen tar en på allvar!
  • LeyasMamma

Nu börjar dom där kvällarna/nätterna när man har svårt att somna. Blir piggare fram på kvällen men supertrött på dagen. Kroppen som håller på att ställa in sig kanske?

Va med om något underligt förut idag med. Åt yoghurt och en banan för jag blev lite skakig, kändes som ett blodsockerfall. Men när jag ätit halva banan fick jag jätteont över magsäcken och va tvungen att bokstavligt talat springa till toa och kaskadspy, spydde flera gånger. Direkt efter sen mådde jag bra igen, någon som varit med om liknande?

• KaffeOchHybris

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

• GrönaDruvan
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Åh grattis! Hoppas att allt gick bra!!!
  • Bimbim79
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Grattis!!! Ser fram emot din berättelse!
  • Bimbim79
    LeyasMamma skrev 2017-06-26 23:18:01 följande:

Nu börjar dom där kvällarna/nätterna när man har svårt att somna. Blir piggare fram på kvällen men supertrött på dagen. Kroppen som håller på att ställa in sig kanske?

Va med om något underligt förut idag med. Åt yoghurt och en banan för jag blev lite skakig, kändes som ett blodsockerfall. Men när jag ätit halva banan fick jag jätteont över magsäcken och va tvungen att bokstavligt talat springa till toa och kaskadspy, spydde flera gånger. Direkt efter sen mådde jag bra igen, någon som varit med om liknande?

Råkade ut för det med första barnet. Fast middag, vet inte om hon vände sig just då, magen va full eller om hela magpartiet spände sig eller nåt! Men sen kunde jag äta som vanligt igen.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny