• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • FrökenMp
    Newbie84 skrev 2017-06-25 19:58:44 följande:

Tack v38+4.

Apropå livmodertapp, jag tvingade min sambo att känna och han hittade den inte, men på förlossningen så var den där iaf och typ 2-3 cm lång haha så vet inte hur man ska känna eller så för att hitta den

Jag tänker om det kan vara så att vi inte kan känna den pga att den håller på att utplånas? Vill gärna tro att det är så haha:D
  • FrökenMp
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-26 09:15:18 följande:

Förvärkarna har inte avtagit under natten, utan sakta blivit något starkare, så jag ringde in till förlossningen för att stämma av. De säger att "det kan vara något på gång" så jag får helt enkelt vänta och se. Hade kännt på mig att jag skulle gå över tiden men det gör inget om bebisen kommer nu. Bara jobbigt om det ska vara falskalarm i upp till tre veckor till.

Åh hoppas hoppas! Håller tummarna för dig att det blir bebis snart:D

Har du känt av förvärkar innan eller kom drt bara sådär?:)
  • GrönaDruvan
    Newbie84 skrev 2017-06-25 19:58:44 följande:
    Tack v38+4.

Apropå livmodertapp, jag tvingade min sambo att känna och han hittade den inte, men på förlossningen så var den där iaf och typ 2-3 cm lång haha så vet inte hur man ska känna eller så för att hitta den
    Kan vara jättesvårt att känna livmodertappen. Den är ju böjd bakåt när man är gravid.
    T.o.m när jag blev igångsatt hade bm svårt att känna min, hon fick verkligen trycka hårt för att känna den. Den var då inte utplånad, utan 2-3 cm.
  • LeyasMamma
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-26 09:15:18 följande:

Förvärkarna har inte avtagit under natten, utan sakta blivit något starkare, så jag ringde in till förlossningen för att stämma av. De säger att "det kan vara något på gång" så jag får helt enkelt vänta och se. Hade kännt på mig att jag skulle gå över tiden men det gör inget om bebisen kommer nu. Bara jobbigt om det ska vara falskalarm i upp till tre veckor till.

Hoppas det håller i sig! Kanske blir en junibebis till i tråden då om det fortsätter nu :) men förstår att det skulle kännas tufft om det stannade av eller kommer till och från. Med min första dotter fick jag oregelbundna värkar på måndagen,höll på hela natten och försvann på tisdag morgon. Blev så besviken! Men sen satte de igång igen på tisdag eftermiddag och vid 20 på kvällen åkte jag in. Hon är född onsdag morgon sen:)
  • KaffeOchHybris
    Haiduchi skrev 2017-06-26 10:38:37 följande:
    Åh vad spännande! Hoppas det fortsätter och inte avtar.

Mina förvärkar som kom lite då och då är typ helt väck!

Sover kanon och känner mig så bra så känns som jag kommer vara gravid for ever. Tror vi har samma bf. 1/7

Nu håller jag tummarna för dig :)
    Tack! Ja, samma BF. Jag har också känt mig väldigt bra och jobbade fram tills i torsdags, sen varit iväg och firat midsommar, så på sätt och vis blir det lite snopet om bebin kommer nu :) Hade ju planerat att vila, städa och laga mat denna vecka, när jag äntligen blivit ledig. Men det blir bra om det är så, har inte lika många matlådor i frysen som planerat, men vi överlever xD

FrökenMp skrev 2017-06-26 11:19:26 följande:
    Åh hoppas hoppas! Håller tummarna för dig att det blir bebis snart:D

Har du känt av förvärkar innan eller kom drt bara sådär?:)
    Har haft sammandragningar under hela graviditeten men utan någon smärta. Nu är det som ett starkt tryck över ryggen/livmodern. Så det är ju intressant att det började ungefär en dag efter att slemproppen släppte.

Varierar fortfarande ganska mycket i intervall - kanske var 7:e minut i genomsnitt. Men har inte avtagit i intensitet ännu. Förlossningskoordinatorn sa att det kan ta nästan ett dygn till innan det är dags om det är "the real deal" så  jag försöker sysselsätta mig med lite lugna aktiviteter så länge.
  • Treansresa

Äntligen har jag blivit tagen på allvar! Efter att barnmorskan idag ledsnade på att ingen tog detta på allvar skickade hon mig till läkaren på förlossningen direkt efter besöket hos henne.

Så nu ÄNTLIGEN har en läkare gjort både vanligt ultraljud och vaginalt. Moderkakan ser bra ut och den sitter inte för eller i närheten av öppningen. Vaginala ser också bra ut.

Förklaringen till blödningarna är att jag blöder "näsblod". Inte nå roligt för mamman men absolut inte nå farligt. Skulle de störtblöda ska ja in självklart, men inga fel just nu.

Vi fick se bebisen också. Var riktigt häftigt att se ansiktet på den så detaljerat! Är verkligen en gullig bebis med tjocka kinder och putande läppar som väger 2961 gram idag.

Nu ska jag slappa av och njuta av sista veckorna!

• Lady K
    Treansresa skrev 2017-06-26 16:17:28 följande:

Äntligen har jag blivit tagen på allvar! Efter att barnmorskan idag ledsnade på att ingen tog detta på allvar skickade hon mig till läkaren på förlossningen direkt efter besöket hos henne.

Så nu ÄNTLIGEN har en läkare gjort både vanligt ultraljud och vaginalt. Moderkakan ser bra ut och den sitter inte för eller i närheten av öppningen. Vaginala ser också bra ut.

Förklaringen till blödningarna är att jag blöder "näsblod". Inte nå roligt för mamman men absolut inte nå farligt. Skulle de störtblöda ska ja in självklart, men inga fel just nu.

Vi fick se bebisen också. Var riktigt häftigt att se ansiktet på den så detaljerat! Är verkligen en gullig bebis med tjocka kinder och putande läppar som väger 2961 gram idag.

Nu ska jag slappa av och njuta av sista veckorna!

Åh, vad skönt att du äntligen fick bli ordentligt kollad! Och skönt att allt såg bra ut! Då vet du ju att det inte är någon fara om du bara blöder lite grann.

Spännande att det händer saker för så många av er! Tre bebisar redan och flera av er verkar ju vara på gång också. Kul! Lycka till alla som ligger i startgroparna så att säga...

För min egen del rullar det på utan större förändringar just nu, sammandragningar har jag ju flera om dagen men det har jag ju haft sen vecka 22 så inget annorlunda. Boar för fullt här hemma, tvättar och städar. Har hantverkare här imorrn och hela förra veckan, byte av alla fönster och ytterdörrar. Vi var oroliga att det inte skulle hinna bli gjort innan semestrarna och därmed krocka med bebis ankomst, men nu är det så gott som klart. Superskönt! Ska bara städas efteråt...
  • Bimbim79

Efter allt snack om livmodertappar va jag tvungen att kolla min, lättpåverkad som man är :) den är inte riktad bakåt, mjuk, och hade nog kunnat föra in ett finger? Innebär detta att det är på g? Känns som ca 1,5 cm tapp kvar.

• GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-06-26 21:11:43 följande:

Det är spännande att läsa att det kanske är fler på g nu. Sen är det väl dags för Sosozo (stavar jag rätt?) planerade snitt imorrn. Här hemma är det sova äta bajsa som gäller typ :) enorm mjölkproduktion just nu, gör ont...

O 16/7-08, M 22/6-17
    Ah, visst gör det ont när mjölken rinner till! Jag fick nästan panik!
    Bajsar din lille redan? Olle har inte bajsat sedan vi kom hem från bb i onsdags...tror jag iaf.. det har i varje fall inte kommit något "riktigt" bajs än efter det där svarta...
    Hembesök av BVC imon, får höra vad hon säger.
  • Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-06-26 21:15:40 följande:

Funderar förresten på om Moa var fixerad, de nämnde det liksom aldrig men huvudet blir klart smalare typ halvvägs upp längs pannan. Som att det varit tilltryckt typ. Måste fråga min bm på torsdag tror jag :) då gör hon 1 veckaskontrollen av Moa. Förhoppningsvis tar hon bort häftstygnen då också (alternativt fredag). Det bränner i såret när det gått långt mellan tablettdoserna och vid vissa toabesök. Det var också det första jag nämnde när bedövningen började släppa på postop, att det liksom brändes i magen.

Att det bränner i såret känner jag igen. Precis så det kändes första dagarna. Fast jag gick stygn som försvann av sig självt. Får se hur de gör den här gången.

Amningen ja, gör ju vansinnigt ont i början! Usch, hade förträngt den smärtan.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny