• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Newbie84
    LeyasMamma skrev 2017-06-25 13:27:07 följande:

Massa grattis till er! Kul att det gick så bra och att du känner att du fått en revansch :) vad vägde bebis och hur stor?:)

Tack! Den var 50 cm och vägde 3600, så mycket kortare än brorsan som var 54 cm.
  • Newbie84
    narie24 skrev 2017-06-25 14:11:52 följande:

Stort grattis!! När var bf? Hur kändes smärtan den här gången?

Tack! Bf var 29 juni. Smärtan var mycket bättre denna gång, dels för att det inte var en lika lång förlossning och allting gick framåt. Trycket neråt är det jag tycker är värst, men nu visste jag ju om det förra gången kom det som en chock. Tyvärr har jag jättesvårt att slappna av och jag kände även denna gång att kroppen höll emot.

Fick sy lite denna gång också men jag hade inte alls ont i underlivet efteråt så det är skönt :)
  • Newbie84
    FrökenMp skrev 2017-06-25 16:35:28 följande:

Men åå så roligt! Massa grattis!:D

Vilken vecka födde du i?

Tack v38+4.

Apropå livmodertapp, jag tvingade min sambo att känna och han hittade den inte, men på förlossningen så var den där iaf och typ 2-3 cm lång haha så vet inte hur man ska känna eller så för att hitta den
  • Treansresa

Försöker få in bf listan i trådstsrten i 3 dagar nu , men får bra felmeddelande!! Hoppas det funkar snart:(

• KaffeOchHybris

Grattis Newbie­84
    Och jättefin bild, GrönaDruvan. 

Jag har känt av förvärkar sedan cirka 4 timmar tillbaka. Jag har inte haft förvärkar tidigare, bara smärtfria sammandragningar, men det känns som mensvärk typ. Ett tryck över nedre delen av ryggen som sprider sig mot livmodern. Men det verkar inte öka i frekvens eller intensitet så jag tror inget är på gång riktigt ännu.

• LeyasMamma
    Newbie84 skrev 2017-06-25 19:50:46 följande:

Tack! Den var 50 cm och vägde 3600, så mycket kortare än brorsan som var 54 cm.

En alldeles lagom guldklimp då :) tror min kommer va kortare denna gången med, eller känns så. Storasyster va 53,5 och vägde 3900 så blir spännande att se :)
  • Wooden
    Newbie84 skrev 2017-06-25 11:01:20 följande:

Stort grattis till er som fått era små :)

På natten kl 3 den 20/6 vaknade jag av att vattnet gick. Tur att vi hade plastad frotté skydd i sängen haha, så för er som inte har kan jag verkligen rekommendera! Nu förstår jag varför man ska förbereda och kanske packa en BB väska innan :) gick över tiden sist och var på mvc samma dag där hon konstaterade att huvudet fortfarande var rörligt och bebis låg ganska högt upp än. När vattnet gått åkte den ner för han hade fixerat sig när vi kom in en timme senare.

Sambon satt uppe och jobbade och vi fick lite snabbt väcka grannen då värkarna drog igång precis när jag lagt på luren med förlossningen, försöka hitta kläder till oss och bebis och sonen för att packa ner. Hade tänkt att städa, tvätta och förbereda efter midsommar så allt var ett smärre kaos här hemma.

Superbra personal och vi hade hör och häpna personal inne på rummet under hela tiden varav två bm, trodde jag inte här i Sthlm. Förlossningen gick bra och jag fick en revansch från förra som var långdragen och avslutades med sugklocka. Denna tog 10 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Hade tänkt att skita i epidural men när de sa att nu är sista chansen för epidural så tog jag det för att få lite vila. Efter en natt på BB kände vi oss redo att åka hem och det var skönt att det var vi som valde och inte kände oss ivägtvingade.

Stort lycka till ni som går och väntar, även om det är sjukt jobbigt att föda så är det så himla häftigt!

Stort grattis till er lilla pojke! :)
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-06-25 18:37:26 följande:

Ja, det är underbart att vara hemma.

Visst får jag mina små känslo dippar..

Satt och grät förut..det var äldsta sonen som startade igång det, han är rätt "dum" emellanåt och har ett jäkla humör, så då bröt jag ihop. Sedan fortsatte jag bara gråta och gråta..då grät jag för att Olles navelsträng luktar så illa och är rädd för att det är en infektion och började tänka att han skulle dö och sånt.. men förutom dessa små hormongråt attacker är allt underbart verkligen.

Vilken kärlek man kan känna, helt otroligt.

Olle är fortfarande lugn och gnäller verkligen inte i onödan.

Var lite orolig inatt, så vi var uppe 2.5h och försökte med allt att få han att somna om i sitt babynest, men tillslut var det bara bröstet och att snutta sig till sömns brevid mig som funkade. Annars sover han mest och äter rätt sällan. Verkar vara första barnet jag har som inte kräks när han ätit, kanske därför han är så nöjd och glad hela tiden. Han får ju behålla all mat!

Måste passa på att säga grattis till nya bebisarna i tråden! Varit lite dålig på att gratulera kom jag på.. *skäms*

Härligt att allt gått bra med era små.

Funderar och funderar om jag ska lägga en bild på Olle här...och jag tror att jag gör det..

Här är Olle!

Åh gosiga håret.... sötnosen där. :) jag ska oxå lägga upp bild när Elvin kommer :)
  • KaffeOchHybris

Förvärkarna har inte avtagit under natten, utan sakta blivit något starkare, så jag ringde in till förlossningen för att stämma av. De säger att "det kan vara något på gång" så jag får helt enkelt vänta och se. Hade kännt på mig att jag skulle gå över tiden men det gör inget om bebisen kommer nu. Bara jobbigt om det ska vara falskalarm i upp till tre veckor till.

• Haiduchi
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-26 09:15:18 följande:

Förvärkarna har inte avtagit under natten, utan sakta blivit något starkare, så jag ringde in till förlossningen för att stämma av. De säger att "det kan vara något på gång" så jag får helt enkelt vänta och se. Hade kännt på mig att jag skulle gå över tiden men det gör inget om bebisen kommer nu. Bara jobbigt om det ska vara falskalarm i upp till tre veckor till.

Åh vad spännande! Hoppas det fortsätter och inte avtar.

Mina förvärkar som kom lite då och då är typ helt väck!

Sover kanon och känner mig så bra så känns som jag kommer vara gravid for ever. Tror vi har samma bf. 1/7

Nu håller jag tummarna för dig :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny