• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Delilah2001

Vecka 38 nu, och graviditeten är tillgången, enligt min app. Hoppas dock att han inte får för sig att komma ut före nästa vecka!

Har blivit gråtig, överkänslig, illamående och kan inte dricka kaffe längre. Och känslig för lukter. Symptomen påminner mig om början av graviditeten.

Har inte blivit särskilt svullen och samlat på mig vätska, tack och lov.

• Delilah2001

Haha, graviditeten är fullgången, skulle det såklart stå.

• Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-06-27 12:29:50 följande:

Är det nån som vart på leksand sommarland nu juni tider. Blir orolig att vi fryser ihjäl om vi åker imorgon när det ska vara 17 grader ? :(

Vi tänker samma fast vi ska åka till Furuvik.. dom har vad där så vi tänkte att barnen ska få bada osv.. MEN det står 18 grader på klart.se så det känns inte speciellt skönt då.

Är glad att vi avbokade Gotland (skulle åkt nu på lördag) är inte bra väder där heller och jag är totalt slut.
  • Vet hur det känns

Var hos barnmorskan idag i v 35+1 hade af mått 36 och allt verkade bra med bebis. Det var första gången hon kände hur han låg idag. Hon sa att han är så gott som fixerad.. men lite,lite ruckbar. Är lite orolig för det för dotter nr 2 var rörlig fram tills jag var öppen 5 cm och gick in i aktiv förlossning. Undrar om denna har en jumboskalle eller extra stor som. Fixerat sig så tidigt. Har ett besök kvar hos bm innan förlossningen och det är i slutet av juli.

Ni som bara har dagar kvar till förlossningen.. det är så spännande att läsa! Själv ska jag vara gravid länge till.. bf 30/7

• Treansresa

Jag börjar få panik över min sambo som är sååå bra på att planera! Haha snacka om ilandsproblem! Vi valde tillsammans i januari att han skulle sätta sen semester iår ( han får semester 16 vi har bf 19) dock har mina kommit i v 37+0 och 37+4 och det vet han. Vi gjorde så så han ska kunna vara hemma hela augusti och halva september.

Han har ett jobb som det inte bara är att åka ifrån om jag ringer utan han måste vänta in ersättare. Därför skulle han prata med sin chef i tid så dom kan ha lite koll på lediga personer just då han jobbar skift. Är inte det enklaste att få ut någon mitt i natten.

Nu kom det fram att han "glömt" att prata med chefen! Denna vecka finns det verkligen noll vikarier och om 2 veckor såg det lika mörkt ut. Så nu är det bara knipa och hoppas den tittar ut nästa vecka eller vid fulltid.

Karlar är som dom är ! Haha

• Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-06-27 13:04:05 följande:

Tänkte förresten att vi kanske vill göra en ny tråd sen där vi har en lista med vilka dom kom och när :)

Det tycker jag! Dock vågar inte jag starta den då det inte funkar att sätta i trådstarten för mig konstigt nog. Har kontaktat familjeliv så får se vad som säger
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-27 12:42:36 följande:

Vi tänker samma fast vi ska åka till Furuvik.. dom har vad där så vi tänkte att barnen ska få bada osv.. MEN det står 18 grader på klart.se så det känns inte speciellt skönt då.

Är glad att vi avbokade Gotland (skulle åkt nu på lördag) är inte bra väder där heller och jag är totalt slut.

Dom har tydligen uppvärmning av poolerna. Vi kollade upp. Det blir nog bra ändå. Finns karuseller oxå. :) blandade aktiviteter. Vissa funkar för mig oxå. Nån linbana med stol som åker tvärsöver väldigt lugnt. Bara jag får plats på den :)
  • LeyasMamma
    acinnaleh skrev 2017-06-27 13:03:22 följande:

Vet inte riktigt men känner igen mig lite. Väldigt jobbigt i magen em 4 juni efter fullspäckad helg med en ansvarsposition på ett SM. Sen mådde jag hrlkasdt em och kväll 13 juni också. Jobbigt i magen (ont) och illamående, åt eller drack ingenting alls. Gick över under natten.

ja visst är de knepigt? Men de är väl kroppens sätt att försöka förbereda sig på något sätt :) jobbigt bara när man inte känner igen vad som händer i ens egna kropp riktigt. Saknar att bara få va mig själv lite :D
  • Any80
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Stort Grattis till er!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny