• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Noccis
    narie24 skrev 2017-06-27 07:43:32 följande:

Jag känner igen det där med tröttheten. Supertrött efter lunch och på em, sen är jag pigg

efter 21 och ganska mkt energi.

Ngt som är jobbigt är att på em/tidig kväll mår jag alltid illa och magen känns orolig, har även varit rätt risig i magen sista dagarna. Har fått dålig aptit, svårt att äta, samtidigt som jag blivit väldigt känslig för om jag slarvar med maten. Känns som i början av graviditeten.

Blöder mkt näsblod igen, trångt i näsan och huvudvärk. Mkt som är lika med första trimestern faktiskt.

Visst blir man väldigt medveten om att man själv snart ska få barn när man ser att dom börjar komma ut nu? Så otroligt spännande! Jag längtar ihjäl mig.

Ja varför blir man piggare på kvällen? Helt ologiskt. Jag har gett upp och sover när jag kan. Har ju lyxen att vara hemma så jag kan göra det. Fattar inte hur folk klarar av att ha ett jobb och vara hög-gravida.

Jag har också fått lite illamående och ont i magen sista tiden. Magontet får jag för mig har att göra med att jag får en kroppslig oro på kvällen (har haft magkatarr från och till tidigare) så min mage reagerar direkt på stressen. Illamåendet tror jag kanske kan vara för att det är trångt där inne?

Det ska bli så otroligt skönt när bäbisen är ute och man får tillbaka sin kropp (förutom brösten haha)! Och man kan krama på den lille! Och får lära känna honom...
  • Treansresa
    Noccis skrev 2017-06-27 10:20:10 följande:

Visst blir man väldigt medveten om att man själv snart ska få barn när man ser att dom börjar komma ut nu? Så otroligt spännande! Jag längtar ihjäl mig.

Ja varför blir man piggare på kvällen? Helt ologiskt. Jag har gett upp och sover när jag kan. Har ju lyxen att vara hemma så jag kan göra det. Fattar inte hur folk klarar av att ha ett jobb och vara hög-gravida.

Jag har också fått lite illamående och ont i magen sista tiden. Magontet får jag för mig har att göra med att jag får en kroppslig oro på kvällen (har haft magkatarr från och till tidigare) så min mage reagerar direkt på stressen. Illamåendet tror jag kanske kan vara för att det är trångt där inne?

Det ska bli så otroligt skönt när bäbisen är ute och man får tillbaka sin kropp (förutom brösten haha)! Och man kan krama på den lille! Och får lära känna honom...

Jag sover också när jag kan istället nu. Känns enklare än att försöka tvinga sig på nätterna.

Jag tycker det känns lite sjukt att se att bebisarna börjat komma ut nu! Jag har nog inte fattat att det är så kort tid kvar.
  • FrökenMp
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Massa grattis! Vad roligt!:D
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-06-26 23:18:01 följande:

Nu börjar dom där kvällarna/nätterna när man har svårt att somna. Blir piggare fram på kvällen men supertrött på dagen. Kroppen som håller på att ställa in sig kanske?

Va med om något underligt förut idag med. Åt yoghurt och en banan för jag blev lite skakig, kändes som ett blodsockerfall. Men när jag ätit halva banan fick jag jätteont över magsäcken och va tvungen att bokstavligt talat springa till toa och kaskadspy, spydde flera gånger. Direkt efter sen mådde jag bra igen, någon som varit med om liknande?

Inte magkatarr på g?
  • Summerchild

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Oj vad det börjar hända grejer i våran tråd....grattis så mkt <3 :) ska bli spännande och höra din historia. Vilken vecka hon kom och hur allt startade :)
  • LeyasMamma

Massa grattis!
    Bimbim79 skrev 2017-06-27 05:19:43 följande:

Råkade ut för det med första barnet. Fast middag, vet inte om hon vände sig just då, magen va full eller om hela magpartiet spände sig eller nåt! Men sen kunde jag äta som vanligt igen.

Ja något sånt måste de ju varit för efter sen kändes de ju bra och kunde äta igen :D
  • Delilah2001

Stort grattis!!
  • LeyasMamma

Skönt att man inte är ensam om de där med tröttheten och alla skumma saker man upplever nu på slutet. Sen vill man ju så gärna att det ska hoppa igång så men letar ju lite efter tecken :) här är det i alla fall fortfarande superlugnt och känner inte minsta lilla... ;( 11 dagar kvar till bf, känns som en evighet :D

• Summerchild
    FrökenMp skrev 2017-06-26 11:18:49 följande:

Jag tänker om det kan vara så att vi inte kan känna den pga att den håller på att utplånas? Vill gärna tro att det är så haha:D

Jag fattar inte heller varför min tapp är så långt upp å typ kort för det har den vart sen v 20 typ så har det inte vart med dom andra 3. Ålder ? Kan ju vara för att jag är 32.
  • Summerchild

Är det nån som vart på leksand sommarland nu juni tider. Blir orolig att vi fryser ihjäl om vi åker imorgon när det ska vara 17 grader ? :(

Svar på tråden BF Juli 2017 ny