BF Juli 2017 ny
Förlåt det är rätt!.. jag hade ett presentkort så det blev 6000 men jaa 7490 stämer
Förlåt det är rätt!.. jag hade ett presentkort så det blev 6000 men jaa 7490 stämer
Är det någon som hämtat ut babybox? Är dom bra? Innehåll??
Vi har Karl Julius där Julius blir tilltalsnamn och Karl kommer från sambon som heter Karl Adam.
På tal om vagnar så tycker jag att det är skitsvårt. En hel djungel!!! Speciellt för mig som aldrig haft barn förut så kan ju liksom ingenting.
Har däremot siktet inställt på en Stokke trailz. Har hört massa bra om den och den är såååå snygg! Hittade ett bra paketpris för liggdel+sittdel+babyskydd så ska bara provköra den innan vi slår till!
Är det någon här med riskfyllt arbete?? Som ska ansöka om havandeskapspenning?? Jag har tidigare arbetat på korttidsboende (utvecklingsstörda barn/ungdomar) och där var det inga problem. Alla gravida fick HP och själva blanketten var färdigfylld redo att skickas in. Gick hem 60 dagar innan bf pga hot och våld samt tungt arbete.
Dessa barn går i skola.. jag bytte nyss arbete till den skolan för att få jobba dagtid. Och har där placerats med 4 kollegor/heltid på ett barn pga extremt svår problematik och räknas som mitt landstings svåraste elev. Vi är alltså 4 heltidare på ett barn.. alltid. Men vi har en ny chef.. aldrig varit inom denna sektor (tidigare vanlig skola) och hade ingen alls koll på havandeskapspenning eller vad det ens är?? Han hantog att man jobbade tills jag skulle bli sjukskriven??!! Har ialf berättat hur det ligger till osv och alla mina kollegor har berättat att alla på skolan som blir gravida går hem v 32 pga riskerna osv.. jaha svarade han?! Lämnade in blanketten som han ska fylla i (här på skolan har dom ingen färdig fylld eller så) han såg orolig ut och som ett frågetecken??!!
Är så sjukt orolig nu att han ska skriva fel och inte ta med alla risker osv. Jag har bett han prata med vår samordnare som jobbat på skolan i 20 år om råd hur man skriver. Eller ringa korttids chef för råd.
Tänk om jag nu nekas?!!! Fy fan va orolig jag är nu.. har redan fått knytnävsslag rakt i magen (eleven vet inte att jag är gravid än, när eleven vet det så blir det fokus på slå magen så jag försöker dölja så gott det går)
Tack för era svar. Jag kommer skicka in blanketten nu och sedan komplettera med graviditetsintyget (har tid till barnmorskan i mitten av april) v25
Kommer självklart granska så allt ser okey ut innan det skickas in. Tack för era råd :)
De väljer snitt pga tts:en. De vill inte riskera att något händer i slutet eller att moderkakan tar stryk vid en förlossning, och att det inte blir extra blödningar osv...
Skulle däremot det sätta igång av sig själv innan vecka 36, då blir det vanlig förlossning.
Beror lite på situationen. Varför har de erbjudit dig planerat snitt? Det valet erbjuds när det finns anledning att vaginal förlossning kan innebära större risker än vanligt.
Det är inget som rutinmässigt erbjuds att välja, menar jag.
underliga OP- ska vara underlivs operation
Imorse var det äntligen vår tur att göra rul! Allt såg bra ut och bebis hade växt så fint. Jätteskönt! Tvärtom mot vad vi trodde så ligger det en liten pojke där inne och gror. haha, så bra magkänsla hade jag...Hade moderkakan i framvägg så det blir nytt ul i v.33. Nu blir det till att börja spåna på killnamn ordentligt, vi har jättesvårt att hitta bra namn vi gillar. Mysigt iaf att fått se bebis igen!
Jag har idag fått reda på att man ska anställa en 100% i min klass.. som ska ta min tjänst??!! Och min 100% tjänst ska läggas ut på skolan.. så någonstans kommer en vikarie.
MEN när jag ska tillbaka efter mammaledigheten så vill jag ju tillbaka till min klass och kollegor... men som jag förstått det så är min tjänst på skolan och man kommer sätta ut mig där det behövs då. (När jag ska tillbaka)
Är detta okey? Fackligt? Någon som vet? Har jag något att säga till om?