Inlägg från: Vet hur det känns |Visa alla inlägg
  • Vet hur det känns

BF Juli 2017 ny

Sosozo skrev 2017-03-12 09:27:10 följande:

Någon som är insatt i det här med vagnar? Jag vill ha en smidig, lättkörd vagn gärna med små, Svängbara framhjul (duo, alltså både ligg och sittdel) med rymlig varykorg. Har haft bugaboo cameleon tidigare, gillar vagnen men varukorgen är minimal, får inte plats med något om man går och handlar. Någon som har tips? it's a jungle out there!

Jag tipsar också om britax smile 2. Den är otroligt smidig och bra.. vet inte om tip risken som du skrev. Men troligtvis inte.. barnvagnen? har ju bäst i test enl många tester. Inte skulle dom ge den sådana betyg om den riskera att ramla.
  • Vet hur det känns

Skönt att kollen gick bra. Sådär som du beskriver i höften kan jag också få på nätterna. Men sen så har jag även läst att man ska ligga på vänster sida när man ligger på sidan när man är gravid.

Jag trodde man gick till BM i v 24-25 efter rul. Mitt besök är i början av april och då är jag i v25 innan det så var jag på besök vid inskrivningen v12 och sedan rul i v18 men det kanske är olika i olika län.

Har ialf fått moderskapintyget och intyg från min chef för graviditetspenning samt skrivit ansökan.. ska bara postas in till Försäkringskassan.

Har fått sådan hemskt foglossning så jag knappt kan gå. Ska boka tid till sjukgymnasten så jag får någon sorts hjälp.

• Vet hur det känns
    Meowt skrev 2017-03-14 14:29:49 följande:

Jag har inte fått något moderskapsintyg, var hos BM för drygt en vecka sen också. (21+4 idag). Borde man fått det? Vi ska dit igen den 7/4 om jag minns rätt.

Vet inte om jag fick extra tidigt för att jag ska söka graviditetspenning?
  • Vet hur det känns
    Wooden skrev 2017-03-15 07:41:40 följande:

Håller med samtliga om att det är såå dåligt att förlossningsvården inte har tillräckligt med resurser för att ta hand om alla som ska föda! Undrar hur det vore om det var männen som födde...

Är lite nervös för det här med att behöva föda mitt i semestern. Man blir ju inte lugnare av fulla förlossningar och underbemanning precis. :/ 

Bor i Sörmland, så har förlossning i Nyköping och Eskilstuna men vi vill föda i Norrköping, som förra gången. Hoppas det kommer gå bra och bli som vi önskar!

Jag är galet rädd för förlossningen. Så pass att jag går på stödsamtal.

Med dotter nr 1 som var beräknad 29 juli (föddes 1 augusti) så var det sommartid, stress så min tilldelade bm gjorde allvarliga fel pga stress kom det fram i utredningen (hon fick en erinran) min dotter dog nästan och vi låg på sjukhuset 3 veckor efter. Syrebrist och mekoniumasperation. Hon hade 1,0,1 i Poäng när hon föddes. Blev katastrof snitt

Denna gång är jag beräknad 30 juli och är sjukt rädd för samma sak ska upprepas.
  • Vet hur det känns

Dotter 2 som är född i nov var det inte alls samma sak med. Efter förlossningen nr1 så fick inte ens pappan vara kvar första natten.. låg på vanliga BB och dottern på annan avdelning. Allt var katastrof

• Vet hur det känns

Rekommenderar HM eller Lindex. Bh har jag köpt från bonprix. Min mage syns inte än.. en minimal? bula på magen.. syns inte att jag är gravid än.. ialf inte med kläder. V22 nu för mig(måndag)på jobbet frågade en kollega om något var fel? Hahah i slutet är nog magen stor enda. :)

Igår klarade jag KÖRKORTET. :D man skulle gjort detta vid 18 och inte efter 30 men skönt att ha det nu innan barn nr 3 kommer. Körde själv för första gången igår kväll... Herregud? jag känner mig som värsta trafikfaran!! Läskigt.. men hoppas det blir bättre med tiden.

Sparkar känner jag hela tiden ändå har jag moderkakan i framvägg. Min man och döttrar har också känt utanpå många gånger :) så mysigt! Dock så har foglossningen blivit värre... Vaggar fram på jobbet.. ser så knäppt ut när man knappt har någon mage alls.

• Vet hur det känns
    Sarus85 skrev 2017-03-18 07:17:27 följande:

Ca 3,5 månad kvar tills det är juli! Tänk snart är vi där. Även om tiden ibland sniglar sig fram så går det ju ändå rätt fort ;).

Jag har 2,5 månad kvar att jobba. Galet! När slutar ni jobba?

Jag går 1 juni på graviditetspenning sen hoppas jag att jag ska orka jobba heltid tills dess men som det ser ut nu blir jag nog sjukskriven.. fruktansvärd foglossning
  • Vet hur det känns
    Lady K skrev 2017-03-18 22:55:03 följande:

Vi har börjat kika lite kring ledighet i sommar. Min plan är väl att jobba maj ut, sen blir det antagligen hemgång med graviditetspenning. Mår jag bra och orkar jobba rent fysiskt kan jag absolut tänka mig att jobba längre, men mycket hänger ju på hur stor jag blir och om jag får ont. Mjölkar kor i uppbundet system så blir jag väldigt stor blir det i princip omöjligt att klara av mjölkningen...plus både riskfyllt och tungt arbete. Är bara timanställd så har tyvärr ingen semester att ta ut.

Min man har väl tänkt att ta semester hela augusti, sen plussa på med de 10 pappadagarna där det passar bäst, beroende på när bebis kommer.

Varit iväg och kollat barnvagn idag igen. Är nog inne på en Britax Smile 2, någon som har erfarenheter av den?

Jag tänkte också gå hem 1 juni ev tidigare om foglossningen blir värre.

Ang britax 2 så har vi precis köpt den. Är supernöjd och tror den blir kanon. Men bor man ute på landet så kanske man ska ha en med fasta hjul? Min kompis är grisbonde och hon hade en emmaljunga city cross men hon bor också ute på landet. Men ska du köra inne i stan på asfalt osv så tror jag att britax är kanon
  • Vet hur det känns
    Lady K skrev 2017-03-19 11:33:08 följande:

Jag jobbar på mjölkgård men vi bor i villaområde i stan, så det blir mest asfaltspromenader, kanske lite grusvägar. Så jag tror nog att Britaxen känns stabil nog. Det lutar nog åt den, mest färgval som ska göras...vilken färg valde du?

Men då blir den perfekt. Vi hade svårt att välja men det blev grå liggdel och svart sittdel. Tänkte köpa någon fin sittdyna sen till sittdelen. Valde mellan grå och svart sittdel...men Liggdelen var det självklart grå för oss ialf. Vad väljer ni mellan?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny